Concert tickets ruilen of verkopen en opnieuw kopen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:10

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Ik ga met iemand naar het Ado Hibana concert in de Ziggo Dome op 21 juni en diegene heeft de tickets geregeld.
Nu kom ik er vandaag achter dat de stoelen niet naast elkaar zitten maar in twee verschillende vakken en dat is natuurlijk niet echt gezellig.
Bleek fout te zijn gegaan doordat er blijkbaar twee losse tickets zijn gekocht waarbij je de plaatsen niet zelf mocht kiezen en bij navraag zeiden ze dat het op dat moment nog niet mogelijk was om plaatsen te wisselen en daarna blijkbaar dat het niet meer kon omdat het uitverkocht is. :'(

Nu vraag ik me af op welke manier het toch nog mogelijk is om bij elkaar te zitten?

Ruilen zal wel bijna niet te doen zijn denk ik, want vind maar degene die in zijn eentje is en precies een ticket heeft naast een van onze stoelen en dan ook nog eens wil ruilen.
Acht die kans niet heel groot.

Dan blijft volgens mij enkel nog de huidige tickets verkopen en twee nieuwe kopen waarvan de stoelen wel bij elkaar zitten.
We hebben echter totaal geen ervaring met kopen en verkopen van tickets dus hoe werkt dat en waar moet je op letten?

Heb https://www.ticketswap.nl/ al gevonden maar daar staat momenteel niets te koop.

Bij Eventim, waar de kaarten vandaag komen, is het blijkbaar ook mogelijk om te verkopen via https://www.fansale.nl/.
Hoewel daar voor Ado nu staat “Doorverkoop nog niet mogelijk”.

Zijn er nog andere, veilige opties?

Bijkomend complicatie is dat we nu fysieke tickets hebben en die kan je bij beide platformen niet verkopen.
We hebben al aan Eventim gevraagd of ze de papieren tickets kunnen omzetten naar een digitale tickets dus hopelijk is dat mogelijk.

Alle hulp is welkom!

Beste antwoord (via Yorinn op 03-05-2025 00:16)

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Nou, over de verkoop hoefde ik me geen zorgen te maken blijkt achteraf.
De tickets waren binnen 15 seconden na plaatsen op Ticketswap al gereserveerd.
Uiteindelijk daarna wel één weer teruggekomen uit de eerste reservering om gelijk weer gereserveerd te staan en ook verkocht te worden.

Heeft ons uiteindelijk wel €27,50 per persoon extra gekost maar nu zitten we tenminste wel naast elkaar! *O*

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:09

Qwerty-273

Meukposter

Als het concert nu uitverkocht is, waar wil je dan de nieuwe tickets scoren?
En wat als je jullie tickets verkoopt, maar geen andere kan vinden? Wat dan? Gaan jullie niet meer?
Als jullie wel tickets weten te vinden maar de huidige niet kwijt raakt? Wat dan? Gaan jullie dan met zijn tweeën en blijven er twee plekken leeg?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:05

ManiacsHouse

Scheisse!

*knip* Offtopic.

[ Voor 99% gewijzigd door Yorinn op 13-04-2025 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Qwerty-273 schreef op zondag 13 april 2025 @ 22:27:
Als het concert nu uitverkocht is, waar wil je dan de nieuwe tickets scoren?
Nou via die sites waar je ze ook kan verkopen :)
En wat als je jullie tickets verkoopt, maar geen andere kan vinden? Wat dan? Gaan jullie niet meer?
Daarom willen we eerst twee nieuwe naast elkaar kopen en dan pas de huidige die we hebben verkopen ;)
Als jullie wel tickets weten te vinden maar de huidige niet kwijt raakt? Wat dan? Gaan jullie dan met zijn tweeën en blijven er twee plekken leeg?
Nou dat hoop ik niet want dan wordt het wel een erg dure grap :X
Maar ik ga er vanuit dat het verkopen geen probleem zal zijn, ze is heel populair namelijk.
Zag bij ticketswap bijvoorbeeld dat er ruim 300 mensen hebben aangegeven dat ze op zoek zijn naar tickets.

Maar heb jij nog concrete tips of ervaringen over kopen en verkopen via deze of andere sites?
Dat is namelijk mijn vraag! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb een tijdje terug tickets gekocht voor een uitverkocht concert bij Ticketswap. Dat is probleemloos gegaan en goed bevallen. Het kan denk ik sowieso geen kwaad om zelf je tickets daar aan te bieden met het verhaal dat je hier vertelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Inderdaad Ticketswap in de gaten houden en dan eerst de tickets scoren en dan jullie tickets ook via Ticketswap verkopen.

Tenzij jullie nu toch niet van plan zijn om te gaan omdat de plaatsen niet naast elkaar zijn.
Dan kan je beter ze tickets nu verkopen omdat je dan meer kan vragen en dan meer speling hebt om nieuwe tickets te financieren, omdat je nu een hogere opbrengst naar verwachting krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
fondacio schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:38:
Ik heb een tijdje terug tickets gekocht voor een uitverkocht concert bij Ticketswap. Dat is probleemloos gegaan en goed bevallen. Het kan denk ik sowieso geen kwaad om zelf je tickets daar aan te bieden met het verhaal dat je hier vertelt.
Dat is goed om te horen.
Worden die tickets dan ook op je naam gezet of blijft dat de naam van de originele koper?
Ik ga er vanuit dat het in principe niet uitmaakt welke naam erop staat want het is toch niet zodat ze naar je ID vragen bij de deur, zover ik weet tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
NicoHF schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:46:
Inderdaad Ticketswap in de gaten houden en dan eerst de tickets scoren en dan jullie tickets ook via Ticketswap verkopen.

Tenzij jullie nu toch niet van plan zijn om te gaan omdat de plaatsen niet naast elkaar zijn.
Dan kan je beter ze tickets nu verkopen omdat je dan meer kan vragen en dan meer speling hebt om nieuwe tickets te financieren, omdat je nu een hogere opbrengst naar verwachting krijgt.
Niet bij stil gestaan dat je nu meer kan vragen voor die tickets, en waarom is dat eigenlijk zo?

Zag wel dat ticketswap 5% servicekosten rekent bij verkoop en zelfs 7% in geval van kopen en dan nog eens 3% transactiekosten, dus totaal totaal 10%. :X

En je mag tot maximaal 20% meer vragen voor je ticket dus hoger kan toch niet.
Ik vermoed dat de meeste mensen dat wel doen dus we zijn sowieso 15% meer kwijt helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Houd er ook rekening mee dat je zelf 2 losse stoelen moet gaan verkopen. Dat is minder populair dan 2 naast elkaar. Je zou er zelfs mee kunnen blijven zitten als je pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
S1NN3D schreef op maandag 14 april 2025 @ 21:40:
Houd er ook rekening mee dat je zelf 2 losse stoelen moet gaan verkopen. Dat is minder populair dan 2 naast elkaar. Je zou er zelfs mee kunnen blijven zitten als je pech hebt.
Dat is inderdaad wel een risico ja, we zijn er zelf natuurlijk ook niet blij mee, maar hopelijk gaat het lukken en zijn er genoeg mensen die alleen willen gaan. We hebben er maar 2 nodig! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Vliegvlug schreef op maandag 14 april 2025 @ 21:37:
[...]

Niet bij stil gestaan dat je nu meer kan vragen voor die tickets, en waarom is dat eigenlijk zo?

Zag wel dat ticketswap 5% servicekosten rekent bij verkoop en zelfs 7% in geval van kopen en dan nog eens 3% transactiekosten, dus totaal totaal 10%. :X

En je mag tot maximaal 20% meer vragen voor je ticket dus hoger kan toch niet.
Ik vermoed dat de meeste mensen dat wel doen dus we zijn sowieso 15% meer kwijt helaas.
Kwestie van vraag en aanbod.
En op de dag zelf gaan ze niet de hoofdprijs vragen omdat er weinig tijd nog is om te verkopen.
En als je echt heb dat er meer aanbod komt heb je een grotere kans dat je ermee blijft zitten.

Tenzij het een K3 met de oude leden voorstelling bv is, dat is een ander verhaal.
Omdat dat immens populair is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Heb het even opgezocht. Naar dat concert is maar 13x gezocht.
Ik geef je weinig kans dat je er voor een goede prijs vanaf komt.

Ter vergelijking, Lady Gaga bijna 14000x gezocht.
Billie eilish 29000x

[ Voor 6% gewijzigd door NicoHF op 14-04-2025 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
NicoHF schreef op maandag 14 april 2025 @ 22:38:

Ter vergelijking, Lady Gaga bijna 14000x gezocht.
Billie eilish 29000x
Waar komen die cijfers vandaag, waar is gezocht, ticketswap?
Uiteraard is dit een niche in vergelijking met die grote namen maar ik houd hoop. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Vliegvlug schreef op maandag 14 april 2025 @ 23:38:
[...]

Waar komen die cijfers vandaag, waar is gezocht, ticketswap?
Uiteraard is dit een niche in vergelijking met die grote namen maar ik houd hoop. :D
Inderdaad op Ticketswap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Kan niet helemaal vinden hoe je aan 13x komt, bij mij staat er “• 82 verkocht • 335 gezocht”, dat is al een stukkie beter. ;)

Kreeg vanmiddag trouwens een alert van een categorie 2 zitplaats voor ruim €145, dat geeft wel een beetje idee wat de opslag van zo’n ticket is want die was oorspronkelijk €110.
€110 plus 20% opslag vanuit de verkoper maakt €132 en dan nog 10% kosten van Tickerswap erover heen maakt €145,20.
Wordt dus de maximale 20% ophoging gevraagd door de verkoper en dit ticket was trouwens ook heel snel weer verkocht.

Ik maak me inmiddels meer zorgen of dat er überhaupt 2 ticket naast beschikbaar komen, en dan als het even kan van categorie 4 of hooguit 3, dan om het feit of ik mijn eigen tickets nog kwijt raak.

In elk geval wel goed nieuws vanuit Eventim; onze papieren tickets zijn om te zetten in e-tickets dus dat maakt het mogelijk ze online te verkopen via Ticketswap en Fansale. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
NicoHF schreef op maandag 14 april 2025 @ 22:38:
Ik denk dat ik nu weet waar jouw 13x gezocht vandaan komt.

Als je bij TicketSwap op “Ado” zoekt krijg je twee relevante resultaten:
  1. Ado - za 21 jun, 20:00 - Ziggo Dome - Amsterdam, Nederland
  2. Ado World Tour Hibana - za 21 jun, 18:30 - Ziggo Dome - Amsterdam, Nederland
Waarbij de eerste optie veel hogere statistieken heeft dan de tweede.
Van die eerste is de titel heel kort maar klopt de tijd tenminste, het concert start om 20u.
Van de tweede is de titel beter maar klopt de tijd niet, 18:30 ipv 20:00

Denk dat de meeste mensen daarom voor optie 1 gaan.
Heb inmiddels bij TicketSwap gevraagd wat het verschil tussen beide opties is, ben benieuwd wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Geen antwoord meer gekregen op bovenstaande vraag vanuit TicketSwap maar zag paar dagen later wel dat er nog maar 1 concert in Nederland is als je op “Ado” zoekt: ADO - World Tour 2025: Hibana in Germany.
Hoewel er Duitsland staat vind het wel plaats op 21 juni in de Ziggo Dome in Amsterdam. ;)
Bij TicketSwap denken ze dat Amsterdam in Duitsland ligt ofzo, gevalletje Amerikanen en Europa denk ik. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
We hebben inmiddels twee nieuwe categorie 4 tickets naast elkaar kunnen bemachtigen waarvan er één aan het gangpad zit en zelfs in een vak wat nog net iets dichterbij het podium zit dan het dichtstbijzijnde vak van de oude tickets. *O*

Nu de oude nog verkopen :)
We gooien er de maximale 20% op, hebben wij ook moeten betalen voor de nieuwe, dus dan valt de financiële schade ook nog te overzien. Fingers crossed dat ze verkocht worden. :D

Acties:
  • Beste antwoord
  • +7 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Nou, over de verkoop hoefde ik me geen zorgen te maken blijkt achteraf.
De tickets waren binnen 15 seconden na plaatsen op Ticketswap al gereserveerd.
Uiteindelijk daarna wel één weer teruggekomen uit de eerste reservering om gelijk weer gereserveerd te staan en ook verkocht te worden.

Heeft ons uiteindelijk wel €27,50 per persoon extra gekost maar nu zitten we tenminste wel naast elkaar! *O*
Pagina: 1