Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-07 15:39
Na zo'n 20 jaar in onderzoek, beleid en projectmanagement ben ik toe aan meer practisch bezig zijn. Ben wel handig (heb mijn huis verbouwd) en een domotica systeem met domoticz, Home Assistant en veel custom scriptjes/MQTT. Voor hiero op GOT wel n00b, dat geef ik toe. Kreeg hier wel veel meer energie van dan mijn eigenlijke werk.
Wil graag de elektrotechniek in, maar weet niet wat een handige route is. Ben universitair opgeleid en verwacht snel zaken op te kunnen pikken. Wil graag snel de benodigde certificaten binnen halen, zodat ik interessante dingen kan gaan doen. Heeft iemand toevallig een dergelijk traject doorlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Universitair opgeleid in de elektro of in een andere studie?

Hoe dan ook: je zult een hoop praktijkervaring missen, dus ga er vanuit dat je qua functie en salaris in zult moeten leveren.
Van een junior verwacht men namelijk ook dat ie snel zaken oppikt. Das geen skills ding maar gewoon mentaliteit.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:14
Elektrotechniek is enorm breed. Kun je duidelijk maken welk soort elektrotechniek je bedoelt?
Elektrische kabels in huizen aanleggen?
Industriële machines ontwerpen of maken?
Rekenen aan hoogspanningsnetten?
Elektronische circuits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
Zelf zat ik te denken aan de aanleg van warmtepompen of domotica systemen. Denk dat ik dan gewoon ergens moet starten en kijken wat mij het beste bevalt. Qua salaris zal ik flink in moeten leveren, maar hopelijk is het salaris in het 2e jaar al redelijk.
Het is mij niet duidelijk waar op dit moment de kansen liggen voor zij instromers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09:44
Wil je het aanleggen, ontwerpen of projectmatig aansturen?

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
Ik denk ik die volgorde mijzelf ontwikkelen. Eerst een jaar aanleggen en kennis opbouwen, daarna ontwerpen of een project aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Het beste is denk ik bedrijven zoeken die de dingen doen die jij wilt en kijken of je langs kan gaan voor een open solicitatie. Dan kan je samen kijken wat past.

Ik verwacht dat je afgewezen wordt voor het basic uitvoerende werk. Je zal al snel mogelijkheden zien om het 'beter' te doen. Dat klinkt goed maar is niet altijd de gewenste manier van werken. Vaak genoeg is het gewoon doen zonder na te denken. Niet elk bedrijf zal zo werken dus laat je niet weerhouden om het te proberen.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:04
Als je ook nadenkt over technische installaties dan enkel “elektra draden trekken” of een schakelkast installeren. Dan kun je eens verdiepen in “mechatronica”

Door te korten in werktuigbouwkunde en elektrotechniek zijn deze 2 opleidingen samengesmolten om zo een bredere instroom te generen en van daaruit af te splitsen naar waar de leerling zich het beste bij voelt
Pagina: 1