Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-04 20:48
Ik wil deze mobiele autolader aan de muur monteren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6LMYdPNPRN2OBL2aGL7XGppedv0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/smmZcGjrHcPbqfLyDjvArIQq.jpg?f=fotoalbum_large
Er zit aan de achterkant echter maar 1 bevestigingspunt hiervoor, maar wil hem graag ‘ondersteboven’ monteren met beugels… omdat dit beter uitkomt voor mijn stroompunt etc. Dus zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NCSSw-3wbNqb_k2PJedRR_fnRHo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HeqklngTUgAaHvZHZTnPRLLX.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vraag: kan je dit zomaar doen? Of gaat hij dan in de soep lopen?

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:12

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Elektrotechnisch gezien is dat geen probleem. Water technisch gezien misschien wel, als ie buiten hangt. Even goed kijken naar de behuizing en kabeldoorvoer.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:01
Wat zou er precies in de soep moeten lopen als je 'm zo monteert?

Ik denk ook niet dat er per se een boven- of onderkant aan zit, het is alleen dat het lange deel van de kabel makkelijker hangt als dat aan de onderkant zit. Maar met een beugeltje ofzo voor de kabel kan je dat ook wel oplossen/verbeteren.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:45
Op de kop monteren is geen enkel probleem. Misschien kan je een mooi houdertje maken of 3d-printen.
Uiteindelijk hangt het af van de kwaliteit van je mobile lader of hij tegen regen, condens en belasting kan.

Waarschijnlijk ga je hem aansluiten op een shuko-stopcontact. Die zijn niet zo goed ontworpen voor langdurige hoge beslasting. Let hier goed op, het mag niet warm/heet worden in of bij het stopcontact. Daarom is een echte laadpaal beter.

Maar ik doe het ook. Zelfs tot 16 ampere op een stopcontact. Maar nooit zonder toezicht. Blijf alert op brand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A-J
Ik doe/deed het ook al jaren met een andere autolader , maar heb nu een nieuwe phev hybride en nieuwe lader gekocht en wil hem gewoon aan de gevel monteren.
Deed en doe max. 10A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1rbq-3fE8BcgXCgPaBr9XB70z4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fg0r6T18k0iHUQEJH8S9AhOs.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag ff gemonteerd…

Ik wil nu echter wel de lader aangesloten laten in de contactdoos. Staat dus nu constant power op. Is dat een soort van standby modus of niet? Kan dus wel of absoluut niet aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-05 21:40
Voor wat het waard is. Hier al meer dan een jaar aangesloten op een wandcontactdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Hoeft geen probleem te zijn, maar afhankelijk van het merk kan het wel 4-8W sluipverbruik geven.
Hahn schreef op zondag 13 april 2025 @ 16:18:
Wat zou er precies in de soep moeten lopen als je 'm zo monteert?

Ik denk ook niet dat er per se een boven- of onderkant aan zit, het is alleen dat het lange deel van de kabel makkelijker hangt als dat aan de onderkant zit. Maar met een beugeltje ofzo voor de kabel kan je dat ook wel oplossen/verbeteren.
Opzich het klepje van een buitenstopcontact gaat naar boven open en wordt nu volledig open geduwd, en nu kan er langs via de kabel en stekker water in lekken. Maar onder de streep zal het wel meevallen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-05 20:56
Brand ben ik niet zo bang voor op deze plek echter vocht is wel echt een risico. Zelf heb ik al een aantal keer gehad dat tijdens een regenstorm de aardlekschakelaar tripte op een buitenstopcontact met een stekker erin. Daarnaast denk ik ook niet dat dit ding waterdicht is. Het beste lijkt mij het stopcontact en de lader in een kunststof of stalen kastje monteren.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Laatst online: 00:12

Vliegvlug

Flight Simple

Weet niet wat die mobiele laders kosten maar ben je niet bang voor diefstal?
Zit enkel met twee tywraps vast als ik het zo zie, even een rukje naar boven en weg is ie. :X

Zou het zelf toch iets meer diefstalbestendig hebben gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Erasmo schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 21:53:

Opzich het klepje van een buitenstopcontact gaat naar boven open en wordt nu volledig open geduwd, en nu kan er langs via de kabel en stekker water in lekken. Maar onder de streep zal het wel meevallen.
Ik zie op de foto van TS niet het stopcontact, dat de lader op zijn kop hangt hoeft toch niet te zeggen dat je de stekker dan ook op zijn kop in het stopcontact doet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
Qua diefstal ben ik niet bijzonder bang en zo duur zijn ze niet.
Ik hoop dat deze constructie 1, max 2 jaar stand houdt… goed om te vermelden is trouwens dat 2-2,5 meter boven de laadbox en wandcontactdoos een houten dakgoot zit en dus iets van regen tegenhoudt.

Volgend jaar of over 2 jaar maar eens voor een 3 fase lader kijken en netjes laten installeren

[ Voor 15% gewijzigd door A-J op 15-04-2025 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cyh8KkBQRQ3K7t_hgI6J1oGzAUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uJnUA7QDjri1TK60LKiTQ11E.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben alleen zelf een beetje bang dat er toch vocht met druppelstromen langs de kabel hier in de box kan ‘lopen’ , of is dit wel goed gescheiden? Het lijkt alsof dat rubber naast de kabel (bij de pijl) een beetje open staat?
Ip66(box) staat op de achterkant..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Daar zou ik me geen zorgen over maken, dat ding is er alleen om er voor te zorgen dat het snoer niet te sterk buigt.
Daar onder op de lader zelf lijkt iets van een wartel te zitten die de boel goed afdicht tegen water.
Of zal een gegoten iets zijn waardoor er geen water in de behuizing kan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Vliegvlug schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 22:24:
[...]

Ik zie op de foto van TS niet het stopcontact, dat de lader op zijn kop hangt hoeft toch niet te zeggen dat je de stekker dan ook op zijn kop in het stopcontact doet. :?
Het hoeft niet per se, maar mijn ervaring is dat granny laders allemaal een heel kort draadje hebben aan de muurkant (zie ts) en als je dan van boven komt moet je er toch een aardige draai mee maken om hem er 'correct' in te steken.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Erasmo schreef op woensdag 16 april 2025 @ 08:13:
[...]

Het hoeft niet per se, maar mijn ervaring is dat granny laders allemaal een heel kort draadje hebben aan de muurkant (zie ts) en als je dan van boven komt moet je er toch een aardige draai mee maken om hem er 'correct' in te steken.
Ah, op die manier.
Vind het snoer wat bij de TS op de foto hangt en de hoek om gaat relaxt hangen moet ik zeggen, staat helemaal niet strak dus ik vermoed dat dat hier wel goed zit.
Het snoer lijkt me sowieso langer te zijn dan op de productfoto die hij eerder postte, daarop is het inderdaad heel kort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A-J
Hij zit er goed in ! (Niet op zijn kop) dus de klep van de wandcontactdoos dekt goed af

[ Voor 38% gewijzigd door A-J op 16-04-2025 12:04 ]

Pagina: 1