Cilinderslot vraagje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17-09 16:38
Ik moet een nieuw slot in een deur zetten en vroeg me af wat deze 'gleuf' is in het oude slot:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gzc70P-wWBWOYzMyFmyIImIwweo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Bv5bpNd6H1skjTTmFjNRTE8.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan bij de bouwmarkt wel een 30/45 slot vinden maar die heeft dan niet zo'n extra gleuf.

Zit dat erin voor de beveiliging of zo? Ik heb geen superslot nodig, het mag (en moet) zo simpel (en goedkoop) als maar kan. Kan ik gewoon een simpel slot zónder zo'n gleuf erin duwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Deze sleuf zit erin als beveiliging tegen het afbreken van het slot. Als een inbreker met een sleutel-achtig voorwerp in het slot drukt en vervolgens met een groot moment (bijvoorbeeld met een tang-achtig voorwerp) de sleutel eruit trekt, zal de cilinder daar precies breken. Handig, want dan blijft het slot zelf op slot zitten. Als die sleuf er niet in zit zal de hele cilinder eruit getrokken worden en is de deur open.

Uitleg wat een snap attack is: YouTube: What is an ANTI-SNAP LOCK?

[ Voor 13% gewijzigd door wcduck op 13-04-2025 15:55 ]

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17-09 16:38
Aaaaaah, dus idd beveiliging. Top, dank je, goed om te weten! Dan kan ik (voor dit specifieke geval) met een gerust hart een goedkoop slot zonder sleuf aanschaffen. :)