Xerox Versalink Beveiligd Printen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:43
Mijn vraag:

Op mijn werk printen we via beveiligd printen, waarna we onze opdrachten vrij kunnen geven via de Xerox Workplace Suite op de verschillende Versalink C7100 printers. Nu kan ik in Ubuntu wel verbinding maken met de printserver en Beveiligd Printen selecteren, maar vervolgens geeft hij een lijst waarin de Versalink C7100 niet staat. De drivers vanaf de Xerox site installeren biedt geen soelaas en het lukt me dus niet om vanaf Linux te printen.

Heeft iemand ervaring hiermee en de oplossing om het aan het werk te krijgen? Het is het laatste wat ik nodig heb om Windows er helemaal af te gooien.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Thinkpad X1 Yoga Gen7 met Ubuntu 25.04 en Versalink C7100 printers. Met 24.04, 24.10 en Mint lukte het ook niet.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

De bekende Ubunte sites afgezocht en de vraag ook gesteld, maar geen respons en geen oplossing gevonden.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 13:24
Gebruikt je werk Linux machines ? want nu klinkt het alsof jij buiten de bedrijfs IT om een printer wil installeren. Lijkt me dat als ze dat aanbieden dat ze dat wel hadden aangeboden.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:00
Hebben jullie op het werk ook toegang tot Xerox Workplace Cloud Web Portal? Dan kun je daarin (na inloggen) je document uploaden en printen naar 1 van de Xerox machines.

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:43
lordgandalf schreef op maandag 14 april 2025 @ 08:56:
Gebruikt je werk Linux machines ? want nu klinkt het alsof jij buiten de bedrijfs IT om een printer wil installeren. Lijkt me dat als ze dat aanbieden dat ze dat wel hadden aangeboden.
Nee, maar ze faciliteren wel BYOD voor Windows en Mac, waarbij ICT alleen Windows actief ondersteunt op laptops die door de school verstrekt zijn (iets met hele bijzondere bestuurlijke besluiten en aantal jaar terug). . Ik heb ook contact met ICT gehad en die geven aan dat ik de juiste driver voor de printer op mijn systeem moet installeren en dan gewoon kan en mag printen, maar hun kennis van Linux is 0 en ze kunnen me dus niet helpen met het inrichten. Vandaar dat ik nu hier kom.
pporrio schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:22:
Hebben jullie op het werk ook toegang tot Xerox Workplace Cloud Web Portal? Dan kun je daarin (na inloggen) je document uploaden en printen naar 1 van de Xerox machines.
Niet dat ik weet. Ik heb er net even gekeken en ik heb in ieder geval geen Company Code.

Wat we doen onder Windows is in de verkenner naar een IP, dan inloggen met domein/gebruikersnaam en WW en dan de beveiligde printers selecteren. Dan installeert Windows automatisch de juiste drivers. Als ik die nu ook onder Linux geïnstalleerd krijg ben ik klaar, want ik mag dus best printen.

[ Voor 29% gewijzigd door Aziraphale op 14-04-2025 11:27 ]

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.