Buurten in Leidschendam-Voorburg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
Eigenlijk heb ik het bijna-ideale koopappartement in Voorburg al gespot, namelijk het Zeilschip bij winkelcentrum Julianabaan. Wat het allesbehalve ideaal maakt, is dat het geen balkon heeft. Maar met balkon/in andere flats vlakbij, vrees ik dat mijn budget niet toereikend is.

Verder ken ik Leidschendam-Voorburg helemaal niet, vandaar mijn vraag: welke wijken zijn wel/niet aan te bevelen, passend bij mijn budget en woonwensen? Uiteraard ga ik die dan zelf uitgebreid verkennen (ook bij nacht en ontij), maar het is wel handig om een idee te hebben waar te beginnen.

Budget: 365.000 (max 380.000), inclusief overbieden. Daar begint het al mee: met hoeveel procent overbieden moet ik gemiddeld rekening houden? Ja, ik weet dat dit van heel veel factoren afhankelijk is, maar wat is een beetje realistisch? 10%? Max vraagprijs 340-350 k? Ik heb de indruk dat het aanbod in Leidschendam dan wat groter is. Klopt dat?

Allerbelangrijkste is ov en daarin is Voorburg niet te overtreffen: ook trein 15 min lopen vanaf Julianabaan

NO-GO is uitzicht op The Mall

Wensen:
3-kamerappartement met lift (eventueel benedenwoning)
Ideaal > 80 m2, minimum 70
Groot balkon
Energielabel A/B/C, maar anders zelf mogelijkheid/VvE plannen om te verduurzamen ook goed
Supermarkt en iets van horeca in de buurt. Hoeft niet zo'n groot winkelcentrum te zijn. Ik heb een hekel aan shoppen, maar rustig en afgelegen gaat het niet worden
Veilige buurt, welke af te raden?

Turnkey is super, maar te renoveren heeft ook voordelen. Naar eigen smaak, mogelijkheid om open keuken te maken bv. Bovendien kom ik dan verder met mijn budget. Makelaars verwachten dat er flink overboden gaat worden op mijn huidig appartement, maar verwachtingen kan ik niet op mijn brood smeren. Valt het tegen, dan kan ik bv nieuwe keuken/badkamer uitstellen

Buurten:
Voorburg Midden ken ik dus
Prinsenbuurt in Leidschendam is goed (heb ik van horen zeggen)
Verder ... ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Nog wat: aankoopmakelaar aan te bevelen? Bij voorkeur no cure, no pay

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:34
Gezien al jouw vragen: ga eens praten met een aankoopmakelaar in die omgeving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Als je in een beetje leuk buurtje wil wonen dan kom je er met je huidig budget net wel of net niet aan.

Julianabaan is OK, houdt rekening met de sportvelden daar in de buurt qua drukte in het weekend.

Bedoel je in Leidschendam het Raadhuiskwartier? Daar zitten wel wat prinsessen in.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:27
Dus we gaan binnen twee weken van een woning zoeken in Rotterdam naar een aannemer nodig in Rotterdam naar wonen in Leidschendam-Voorburg? Misschien handig om eerst overal te gaan kijken i.p.v. elke week een nieuw topic te maken wat men van bepaalde buurten vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Toke_gt schreef op zondag 13 april 2025 @ 14:13:
Dit, maar ook hangt het nogal af wat je zoekt met betrekking tot bereikbaarheid. Wil je dicht bij een IC-station zitten moet je richitng Laan van NoI gaan kijken, wil jemet de auto de snelweg op kunnen kom je op andere plekken terecht. Stompwijk valt in ieder geval af want dat is vrij buitenaf.

Maar het is wel een redelijk stap van een Torenflat in Rotterdam. Winkelcentra zijn er wat dat betreft wel afdoende. Wil je echter horeca kom je al vrij snel op nabijheid van Leidschendam Centrum of Centrum Oud Voorburg. Niet dat daarbuiten niets te vinden is maar wel beperkter / gefragmenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Ik zou graag wat ervaringen willen horen van mensen die er wonen.
Uiteindelijk schakel ik wel een aankoopmakelaar in, maar daar heb ik ook geen ervaring mee. Dat is vraag 2: kan iemand een aankoopmakelaar aanbevelen?
En probleem is dat ik ook nog in andere steden zoek en ze hebben allemaal hun eigen werkgebied. Dan heb ik 3 aankoopmakelaars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
HappyPinguin schreef op zondag 13 april 2025 @ 14:18:
Dus we gaan binnen twee weken van een woning zoeken in Rotterdam naar een aannemer nodig in Rotterdam naar wonen in Leidschendam-Voorburg? Misschien handig om eerst overal te gaan kijken i.p.v. elke week een nieuw topic te maken wat men van bepaalde buurten vindt.
Vraag 1: Aannemer of niet geldt voor om het even welke stad. Goed advies gekregen hier.

Vraag 2: Torenflat in Rotterdam wel of niet? Het wordt 'm waarschijnlijk niet, andere buurt die ik in overweging nam ook niet. Dankzij de reacties hier zijn mijn prioriteiten qua woonwensen ook veel duidelijker geworden. Na een gesprek met een aankoopmakelaar is het zoekgebied nog kleiner geworden. In een van die wijken zijn er funderingsproblemen. Herstel: 2k per m2 en geen subsidie. Verder bijna alleen portiekflats, geen lift. Met mijn budget blijft zo goed als niets over.
Bovendien wordt Rotterdam steeds onveiliger. Tot nu toe wist ik welke wijken ik beter kon mijden. Nu is het zo dat het bijna iedere koopavond in het centrum uit de hand loopt. Ook dat maakt dat ik na ben gaan denken over andere plaatsen. Voorburg is het veiligste.
En wat de aankoopmakelaar betreft: het is 1 gratis kennismakingsgesprek en als je de wijken kent is het makkelijk om te sparren. Ik noemde op waar ik overal was gaan kijken en dan weet je allebei over welke woningen je het hebt.
Delft ken ik ook redelijk goed, genoeg om te overleggen met een aankoopmakelaar.
Laatste reden: ik hou van "and now something completely different". Dit wordt mijn 7e koopwoning in verschillende provincies. Dat het er zo weinig zijn, komt omdat mijn ex nooit wilde verhuizen en je met kinderen ook niet om de haverklap kunt verkassen.

Maar excuses, ik wist niet dat je alleen vragen mag stellen als je het antwoord al weet 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Napo schreef op zondag 13 april 2025 @ 14:19:
[...]

Dit, maar ook hangt het nogal af wat je zoekt met betrekking tot bereikbaarheid. Wil je dicht bij een IC-station zitten moet je richitng Laan van NoI gaan kijken, wil jemet de auto de snelweg op kunnen kom je op andere plekken terecht. Stompwijk valt in ieder geval af want dat is vrij buitenaf.

Maar het is wel een redelijk stap van een Torenflat in Rotterdam. Winkelcentra zijn er wat dat betreft wel afdoende. Wil je echter horeca kom je al vrij snel op nabijheid van Leidschendam Centrum of Centrum Oud Voorburg. Niet dat daarbuiten niets te vinden is maar wel beperkter / gefragmenteerd.
Ik heb geen auto en kan niet fietsen. Op iedere hoek van de straat stopt een bus of een tram.
Trein Laan van NOI op loopafstand van Julianabaan. Vanaf metro Leidschendam-Voorburg naar Delft en Leiden 20-25 minuten. Tram naar Scheveningen.
Met tram/bus naar station Rijswijk naar Gouda en Woerden waar 2 kinderen wonen.
Metro 't Loo 30 minuten en metro Leidschendam-Voorburg 15 minuten naar Berkel, waar kleinkind woont.

Zo is het allemaal begonnen: ik wil dichter bij mijn kleinkind wonen. Dan zijn torenflats en poepieduur zoekgebied in Rotterdam het dichtste bij. MAAR: ze zijn niet van plan om te verhuizen, maar zeg nooit nooit... Ik moet iets vinden waar ik graag woon, ook als zij aan de andere kant van het land gaan wonen. En omadag is 1 dag in de week. Ik hoef niet iedere dag naar de kinderboerderij. In eerste instantie hield ik teveel rekening met hen.

Beperkt iets van horeca is genoeg. Bij Julianabaan heb ik opgezocht hoe laat de eettentjes daar open zijn. Gewoon even een vorkje prikken. En als die er niet zouden zijn is het daar na sluitingstijd van de winkels ook pieredood. Daar moet ik uiteraard 's avonds nog eens langs gaan. Echt uit eten met gasten zou ik dan in het oude centrum doen, maar dat is niet zo vaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
FirePuma142 schreef op zondag 13 april 2025 @ 14:18:
Als je in een beetje leuk buurtje wil wonen dan kom je er met je huidig budget net wel of net niet aan.

Julianabaan is OK, houdt rekening met de sportvelden daar in de buurt qua drukte in het weekend.

Bedoel je in Leidschendam het Raadhuiskwartier? Daar zitten wel wat prinsessen in.
Ik heb geen auto, dus van sportvelden zal ik geen last hebben.
Foutje: ik bedoel Prinsenhof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Chaki schreef op zondag 13 april 2025 @ 15:55:
[...]

Ik heb geen auto, dus van sportvelden zal ik geen last hebben.
Foutje: ik bedoel Prinsenhof
Prinsenhof vind ik niks. Een joekel van een MBO en een middelbare school en een sporthal en een gemeentelijk zwembad in dat kleine stukje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
FirePuma142 schreef op zondag 13 april 2025 @ 17:12:
[...]

Prinsenhof vind ik niks. Een joekel van een MBO en een middelbare school en een sporthal en een gemeentelijk zwembad in dat kleine stukje.
Dankjewel! Scheelt weer "een rondje".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:53
Ik zou het stuk rond de Bruijnings Ingenhoeslaan overslaan. En een klein stukje tussen de van Van De Wateringenlaan en de Koningin Wilheminalaan. Verder is Voorburg overal prima. Leidschendam ken ik niet zo goed, maar de flats rond de Mall zou ik ook niet uitkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Dankjewel! Dat noem ik nog eens een nuttige reactie 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Alle plekken met belwinkels en exotische supermarkten ipv een fatsoenlijke ah of jumbo overslaan.

Ik denk dat je dan grote kans hebt op een fijne buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Nr 1 wil mij voor een courtage van 5000,- euri een flat in Rijswijk, Nootdorp of Pijnacker aansmeren. Wel no cure no pay voor een onbeperkt aantal woningen, maar hij was ervan overtuigd dat hij heel snel tot een resultaat zou komen. De eerste de beste torenflat in Rijswijk, Nootdorp of Pijnacker waarschijnlijk. Als ik zelf niet weet wat ik waar kan krijgen voor welke prijs, zou ik er misschien intuinen. Katsjing!
Morgen Nr 2 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 14 april 2025 @ 16:52:
Alle plekken met belwinkels en exotische supermarkten ipv een fatsoenlijke ah of jumbo overslaan.

Da's het nadeel van Julianabaan: alleen AH en Jumbo. Wil niet standaard 10% meer betalen voor boodschappen 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:32

Standeman

Prutser 1e klasse

Pierre Sec schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:42:
Ik zou het stuk rond de Bruijnings Ingenhoeslaan overslaan....
Ik vind het er prima wonen anders. Turkse supermarkt en een avondwinkel om de hoek. Er is wel wat shit gebeurd in het verleden, maar het is hier al jaren rustig.

@TS kijk ook in de richting van Zoetermeer of misschien de buitenwijken van den Haag (Ypenburg/Wateringen/Leidschenveen). Geen idee wat de prijzen daar doen, maar het is in ieder geval geen oude meuk.

In Leidschendam-Voorburg hoef je niet voor de horeca te gaan wonen. Maar binnen 15 min zit je in het centrum van Den Haag waar je meer dan genoeg keuze hebt.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 14 april 2025 @ 16:52:

Dan kan je zo goed als zeker vrijwelk elk randstedelijk gebied gaan overslaan als de 380k is in combinatie met minimaal 70m2. Dan valt overigens ook het eerder genoemde Julianaplein af ( wat in beginsel een prima locatie af ) want een GSM walhalla, een aantal 'exotische' supermarkten. Dan valt zelfs het gebied rond 'de Fred' af. of de Zeeheldenbuurt. Nee, dan hou je onbetaalbare gebieden over waar geen budget voor is.

Het gaat tot bepaalde hoogte wel op maar een standaard disqualifier is niet praktisch.
Chaki schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:10:
[...]

Da's het nadeel van Julianabaan: alleen AH en Jumbo. Wil niet standaard 10% meer betalen voor boodschappen 🤣
Op 5 fietsminuten van de Julianabaan zitten ook nog een Aldi en Hoogvliet. Daarnaast door @Standeman de aangehaalde supermarkten. Legio keuzes.

En net zoals @Standeman is het gebied rond de Julianabaan meer dan prima en dat zeggende dat het op loopafstand mijn vaste gebied is voor dagelijkse boodschappen ( al moet je wel de middelbareschooljeugd enigszins ontwijken maar dat is enkel een piekmoment rond het middaguur )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Standeman schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:34:
[...]

Ik vind het er prima wonen anders. Turkse supermarkt en een avondwinkel om de hoek. Er is wel wat shit gebeurd in het verleden, maar het is hier al jaren rustig.

@TS kijk ook in de richting van Zoetermeer of misschien de buitenwijken van den Haag (Ypenburg/Wateringen/Leidschenveen). Geen idee wat de prijzen daar doen, maar het is in ieder geval geen oude meuk.

In Leidschendam-Voorburg hoef je niet voor de horeca te gaan wonen. Maar binnen 15 min zit je in het centrum van Den Haag waar je meer dan genoeg keuze hebt.
Die straat en omliggende straten staat heel slecht bekend. Het is nu net aan twee jaar iets rustiger qua berichten, maar om er nu je hand voor in het vuur te steken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Napo schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:38:
[...]

Dan kan je zo goed als zeker vrijwelk elk randstedelijk gebied gaan overslaan als de 380k is in combinatie met minimaal 70m2. Dan valt overigens ook het eerder genoemde Julianaplein af ( wat in beginsel een prima locatie af ) want een GSM walhalla, een aantal 'exotische' supermarkten. Dan valt zelfs het gebied rond 'de Fred' af. of de Zeeheldenbuurt. Nee, dan hou je onbetaalbare gebieden over waar geen budget voor is.

Het gaat tot bepaalde hoogte wel op maar een standaard disqualifier is niet praktisch.
Het Julianaplein valt niet af want daar zit ook een fatsoenlijke supermarkt. Het gaat vaak mis als er alleen maar belwinkels, notenshops, shisha barren en exotische supermarkten zijn.

En ook in de Fred heb je AH’s toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Chaki schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:10:
[...]

Zie het als een bijdrage aan een meer leefbare buurt. Niet dat die supermarkten er zoveel aan doen, maar die andere winkels trekken al gauw een bepaald volk aan wat de leefbaarheid onder druk zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-04 13:04
Pierre Sec schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:42:
Ik zou het stuk rond de Bruijnings Ingenhoeslaan overslaan. En een klein stukje tussen de van Van De Wateringenlaan en de Koningin Wilheminalaan. Verder is Voorburg overal prima. Leidschendam ken ik niet zo goed, maar de flats rond de Mall zou ik ook niet uitkiezen.
Dit klopt wel behoorlijk.

Stukje van Heurnstraat en omgeving Corbulopark zou ik ook overslaan, maar verder is Noord een prima buurt waar je met je budget best iets moet kunnen vinden.

Leidschendam geen idee, maar zou ik gezien je budget persoonlijk overslaan (gevoelsmatig, zonder onderbouwing).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:42:
[...]

Het Julianaplein valt niet af want daar zit ook een fatsoenlijke supermarkt. Het gaat vaak mis als er alleen maar belwinkels, notenshops, shisha barren en exotische supermarkten zijn.

En ook in de Fred heb je AH’s toch.
Het is een matige graadmeter, zelfs in de mindere kant van de Weimarstraat of zelfs het Laakkwartier heb je een Albert Heijn zitten maar is het nou niet echt een ideale plek te noemen ( al helpt Gentrificatie en bibop-regelgeving de Weimarstraat redelijk ). Je zal veel meer naar de samenhang van de wijk moeten kijken voordat je iets op zo'n manier kan concluderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Napo schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:53:
[...]

Het is een matige graadmeter, zelfs in de mindere kant van de Wiemarstraat of zelfs het Laakkwartier heb je een Albert Heijn zitten maar is het nou niet echt een ideale plek te noemen ( al helpt Gentrificatie en bibop-regelgeving de Weimarstraat redelijk ). Je zal veel meer naar de samenhang van de wijk moeten kijken voordat je iets op zo'n manier kan concluderen.
Er zijn inderdaad meer variabelen te combineren. Het Laakkwartier kent elk persoon die ooit de krant heeft gelezen tijdens het WK dus die zal een bel doen rinkelen. Weimarstraat is aangepakt en volgens mij redelijk hip aan het worden de laatste tijd (maar ik kan mij vergissen, ligt niet op mijn dagelijkse route).

Enkele wijken in Voorburg zijn verder nog niet te vergelijken met bijvoorbeeld een achterstandswijk in Den Haag, maar de eerste tekenen zijn vaak wel de door mij genoemde zaken. Grote bedrijven verlaten de wijk, er komen allerlei winkels waarvan de helft 24-7 gesloten is en de andere helft zeg maar 16u-7 open.

Zal met Julianaplein niet zo snel gebeuren overigens, het zijn meer de kleinere winkelcentra die het overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Napo schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:38:
[...]

Dan valt overigens ook het eerder genoemde Julianaplein af ( wat in beginsel een prima locatie af ) want een GSM walhalla, een aantal 'exotische' supermarkten.

[...]

Op 5 fietsminuten van de Julianabaan zitten ook nog een Aldi en Hoogvliet. Daarnaast door @Standeman de aangehaalde supermarkten. Legio keuzes.
De "exotische" supermarkt die ik zag, vond ik een pre. Ik haal nu al het fruit bij een Turkse winkel. Heb ik tzt kersen die naar kersen smaken en aardbeien naar aardbeien. Is me in een gewone supermarkt nog nooit gelukt.
Ik had ook al gekeken: Hoogvliet op loopafstand en ligt op de route vanaf metro 't Loo.
Grappig was dat er zaterdag een infomarkt was. Het winkelcentrum wordt heringericht. Bewoners en bezoekers van het centrum gaven aan wat ze liever anders willen: meer groen, niet volledig overkapt, enz. Maar ook: AH weg! 🤣
Plan is ook om AH en bibliotheek om te wisselen: bib met activiteiten op het plein is gezelliger en wie boodschappen wil doen bij AH kan daar parkeren en weer vertrekken. Hoeven niet door het centrum.
Verder was ook de markt in het oude centrum gezellig met veel verleidelijke waren. Kwartiertje lopen: ben niet te beroerd om even de beentjes te strekken.
Kortom: I did my research! En dat vind ik leuk om te doen. Aankoopmakelaar komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
[...]

Kijk ook in de richting van Zoetermeer of misschien de buitenwijken van den Haag (Ypenburg/Wateringen/Leidschenveen). Geen idee wat de prijzen daar doen, maar het is in ieder geval geen oude meuk.
Leidschenveen-Ypenburg kijk ik ook op Funda. Ik ben afhankelijk van ov. Winkelcentrum naast de metro in Leidschenveen is een pre. Recenter gebouwd, maar heeft niet de charme van het oude centrum van Voorburg.
Daar had ik een eerdere post over: ouwe meuk (torenflat in uithoek van Rotterdam) of recent gebouwd, maar minder m2 en niet veel te beleven, bv. Pijnacker-Zuid.
Hoeft geen booming bussiness te zijn. Horeca bij Julianabaan vind ik voldoende voor "doordeweeks". Terrasje pikken, even lunchen buiten de deur ... Ik zag ook Indisch, Chinees-Kantonees, roti, Grieks, ... Zit vast wel iets tussen. Niet dat ik een half uur moet lopen naar het dichtstbijzijnde. En als dat er niet is, is het na sluitingstijd van de winkels ook doods.

Verder ga ik niet vaak uit eten (en met de nieuwe hypotheek nog minder 🤣). Oude centrum zag er gezellig uit en anders Den Haag inderdaad of Rotterdam/Delft met vrienden daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
kleautviool schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:49:
[...]

Dit klopt wel behoorlijk.

Stukje van Heurnstraat en omgeving Corbulopark zou ik ook overslaan, maar verder is Noord een prima buurt waar je met je budget best iets moet kunnen vinden.
Dankjewel! Kan ik een route Noord uitstippelen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:53
[...]

Ik denk ook dat het prima wonen is. Het minste stuk van Voorburg is nog lang geen laak. Goed om te horen dat het rustig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Chaki schreef op zondag 13 april 2025 @ 15:51:
[...]
Ik heb geen auto en kan niet fietsen. Op iedere hoek van de straat stopt een bus of een tram.
Trein Laan van NOI op loopafstand van Julianabaan. Vanaf metro Leidschendam-Voorburg naar Delft en Leiden 20-25 minuten. Tram naar Scheveningen.
Met tram/bus naar station Rijswijk naar Gouda en Woerden waar 2 kinderen wonen.
Metro 't Loo 30 minuten en metro Leidschendam-Voorburg 15 minuten naar Berkel, waar kleinkind woont.

Zo is het allemaal begonnen: ik wil dichter bij mijn kleinkind wonen. Dan zijn torenflats en poepieduur zoekgebied in Rotterdam het dichtste bij. MAAR: ze zijn niet van plan om te verhuizen, maar zeg nooit nooit... Ik moet iets vinden waar ik graag woon, ook als zij aan de andere kant van het land gaan wonen. En omadag is 1 dag in de week. Ik hoef niet iedere dag naar de kinderboerderij. In eerste instantie hield ik teveel rekening met hen.
Dankjewel voor je toelichting. Ik was ook wat verbaasd over de uiteenlopende topics, maar het blijkt toch een stuk logischer dan op het eerste oog lijkt.
Je hebt vast ook het nieuwbouwappartement in Berkel gezien? Valt binnen jouw budget en mogelijk hoef je niet te overbieden bij een nieuwbouwappartement. Voordeel daarvan lijkt mij dat je kleinkind later ook makkelijk naar jou kan komen. Zeker als je zelf afhankelijk bent van ov is dat prettig voor de toekomst?
Van daaruit kun je ook goed met ov naar Zoetermeer en daar heb je dan weer goede aansluiting naar Woerden en Gouda.
Omgekeerd geldt hetzelfde ook voor Zoetermeer zelf. Ook nieuwbouwappartementen, bijv deze https://www.funda.nl/deta...ment-e-bouwnr-1/43817922/ of deze https://www.funda.nl/deta...ent-a-bouwnr-10/43817990/ (zelfde complex, grotere woning). (Edit: staan op funda als te koop, maar op projectsite in optie)
Van daaruit goede ov naar Berkel, maar ook naar Den Haag, Gouda, Woerden. Nu weet ik niks specifieks van Zoetermeer, maar ik wilde even met je meedenken hoe je je wensen toch kunt combineren met je budget, ook om zo je zoekgebied weer wat af te bakenen.
Wat je zelf al hebt ervaren: ga er rondkijken, stukje wandelen, neem een kijkje in het winkelcentrum. Kijk of de stijl van de wijk je aanspreekt. Een eerste indruk zegt vaak toch heel veel.

[ Voor 4% gewijzigd door Toke_gt op 15-04-2025 08:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Toke_gt schreef op maandag 14 april 2025 @ 23:04:
[...]

Dankjewel voor je toelichting. Ik was ook wat verbaasd over de uiteenlopende topics, maar het blijkt toch een stuk logischer dan op het eerste oog lijkt.
Je hebt vast ook het nieuwbouwappartement in Berkel gezien? Valt binnen jouw budget en mogelijk hoef je niet te overbieden bij een nieuwbouwappartement. Voordeel daarvan lijkt mij dat je kleinkind later ook makkelijk naar jou kan komen. Zeker als je zelf afhankelijk bent van ov is dat prettig voor de toekomst?
Van daaruit kun je ook goed met ov naar Zoetermeer en daar heb je dan weer goede aansluiting naar Woerden en Gouda.
Omgekeerd geldt hetzelfde ook voor Zoetermeer zelf. Ook nieuwbouwappartementen, bijv deze https://www.funda.nl/deta...ment-e-bouwnr-1/43817922/ of deze https://www.funda.nl/deta...ent-a-bouwnr-10/43817990/ (zelfde complex, grotere woning). (Edit: staan op funda als te koop, maar op projectsite in optie)
Van daaruit goede ov naar Berkel, maar ook naar Den Haag, Gouda, Woerden. Nu weet ik niks specifieks van Zoetermeer, maar ik wilde even met je meedenken hoe je je wensen toch kunt combineren met je budget, ook om zo je zoekgebied weer wat af te bakenen.
Wat je zelf al hebt ervaren: ga er rondkijken, stukje wandelen, neem een kijkje in het winkelcentrum. Kijk of de stijl van de wijk je aanspreekt. Een eerste indruk zegt vaak toch heel veel.
Jij bedankt, heel fijn dat je de moeite neemt om mijn zoektocht te begrijpen en met mij meedenkt!

Berkel is horror qua ov, tenzij je in Berkel Westpolder woont (de duurste wijk). Nu bus om het half uur, die regelmatig vervalt en na 20 uur niet meer rijdt. Daarom wacht ik nooit op de bus. Half uur lopen, weer of geen weer. En oma gaat vaak op stap. In Voorburg kan ik bij.Laan van NOI nog om 01:00 uit de trein stappen

De nieuwbouwappartementen die jij noemt zijn minder dan 60 m2. Voor mij alleen prima, maar ik wil perse een 2e slaapkamer en niet 2x2. Er moet een baby- + een 1-persoonsbed in passen. Ik heb regelmatig logees/ er kunnen meer kleinkinderen komen.

Zoetermeer hou ik in mijn achterhoofd. Ov klopt. Mijn zoon doet dit zo. Maar omdat de zoektocht pas begonnen is wacht ik daar nog even mee. Verder misschien een vooroordeel (met het risico dat alle Zoetermeerders hier gaan stijgeren): ik zie als het Almere van Zuid-Holland. In Almere heb ik 17 jaar gewoond (tot de kinderen het huis uit waren en daarna wegwezen). Is overigens wel leuk daar als je kleine kinderen hebt. Zeer kroostrijk: half Amsterdam gaat erheen als ze kinderen krijgen. Nu is het qua criminaliteit ook anders dan 25 jaar geleden en ik vrees dat dit in Zoetermeer ook zo is

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Zoetermeer is ook het Almere van Zuid-Holland. Er zijn wel leuke stukjes, maar het gros is echt huilen met de pet op. Zielloos en lelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:04

Qwerty-273

Meukposter

Chaki schreef op maandag 14 april 2025 @ 18:39:
Ik haal nu al het fruit bij een Turkse winkel. Heb ik tzt kersen die naar kersen smaken en aardbeien naar aardbeien. Is me in een gewone supermarkt nog nooit gelukt.
Dat is de val van het groente en fruit aanbod in de Nederlandse supermarkten. Het hele jaar rond vers maar wel zonder smaak. Er gaat een wereld open als je groenten en fruit eet dat gewoon onder de zon gegroeid is. Goed voorbeeld de tomaat, uit de supermarkt eerder smaakloos, van het veld in de zon, super lekkere smaak. Zelfde voor de komkommer :D

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
FirePuma142 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:36:
Zoetermeer is ook het Almere van Zuid-Holland. Er zijn wel leuke stukjes, maar het gros is echt huilen met de pet op. Zielloos en lelijk.
Ja, dan toch torenflat Rotterdam die al gerenoveerd is. Voor 360:000 turn key (zoals dat nu heet) en energielabel A/B. Of 320.000 met ruim budget om het naar eigen wens te renoveren. Metro tot middernacht.
Zo erg is dat ook nu ook weer niet, maar op dit moment wil ik kansen elders onderzoeken.
Nu al appartement in mooi gebouw op goeie locatie in Voorburg gezien. Vraagprijs 320.000, maar geen balkon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Chaki schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:29:
[...]
De nieuwbouwappartementen die jij noemt zijn minder dan 60 m2. Voor mij alleen prima, maar ik wil perse een 2e slaapkamer en niet 2x2. Er moet een baby- + een 1-persoonsbed in passen. Ik heb regelmatig logees/ er kunnen meer kleinkinderen komen.
Dan kom je met oude appartementbouw inderdaad wel beter uit dan met heel compacte nieuwbouw. Vergis je alleen niet in de m2. Soms zitten de extra vierkante meters in hallen, lange gangen en loze ruimte, dus kijk goed naar oppervlakte per kamer! Soms is een appartement van 60m2 efficiënter in ruimte dan een oude flat van 79.
Zoetermeer hou ik in mijn achterhoofd. Ov klopt. Mijn zoon doet dit zo. Maar omdat de zoektocht pas begonnen is wacht ik daar nog even mee. Verder misschien een vooroordeel (met het risico dat alle Zoetermeerders hier gaan stijgeren): ik zie als het Almere van Zuid-Holland.
Ik ook hoor, maar zoals gezegd, ik weet eigenlijk niks van Zoetermeer, behalve dat ik er jarenlang op de A12 doorheen ben gereden en het me totaal niet aansprak. Wat dat betreft zou Voorburg mij ook meer aanspreken (ook van erdoorheen rijden). Ik zie daar best wel wat appartementen staan met balkons, twee slaapkamers, binnen jouw budget. Wel veel portiekflats. Is dat een optie voor je? Ziet er toch aantrekkelijker uit dan de torenflats in Rotterdam, Zoetermeer en Leidschendam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:24
Ik ben vanuit Den Haag centrum gaan kijken in de omgeving. Uiteindelijk beland in Rijswijk. Redelijk aanbod, veel groen (prachtige grote parken), super bereikbaarheid (bus, tram, trein, snelweg) en lagere prijzen. Is er een reden waarom Rijswijk hier niet genoemd wordt?

Oud Rijswijk is redelijk te vergelijken met Oud-Voorburg en -Leidschendam. Rond de Boogaard wordt behoorlijk herontwikkeld wat veel jonger publiek uit de stad aantrekt en daarmee ook weer voorzieningen die beter bij deze tijd passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Toke_gt schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 17:43:
[...]

Dan kom je met oude appartementbouw inderdaad wel beter uit dan met heel compacte nieuwbouw. Vergis je alleen niet in de m2. Soms zitten de extra vierkante meters in hallen, lange gangen en loze ruimte, dus kijk goed naar oppervlakte per kamer! Soms is een appartement van 60m2 efficiënter in ruimte dan een oude flat van 79.
Dat klopt! Ik heb nu 84 m2 met een gigantische badkamer en een grote berging binnen. Belangrijkste is de woonkamer en de 2e slaapkamer.

Deze is 71 m2, maar is prima. Woonkamer lijkt groter doordat hij breed en licht is. Derde verdieping met uitzicht over het water 😍
Alleen geen supermarkt in de buurt en @kleautviool zei dat het een mindere buurt is

https://www.funda.nl/detail/43832073
Wel veel portiekflats. Is dat een optie voor je? Ziet er toch aantrekkelijker uit dan de torenflats in Rotterdam, Zoetermeer en Leidschendam.
Nee, dat is geen optie helaas. Die heb je in Rotterdam ook veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
VChunky schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 18:08:
Ik ben vanuit Den Haag centrum gaan kijken in de omgeving. Uiteindelijk beland in Rijswijk. Redelijk aanbod, veel groen (prachtige grote parken), super bereikbaarheid (bus, tram, trein, snelweg) en lagere prijzen. Is er een reden waarom Rijswijk hier niet genoemd wordt?

Oud Rijswijk is redelijk te vergelijken met Oud-Voorburg en -Leidschendam. Rond de Boogaard wordt behoorlijk herontwikkeld wat veel jonger publiek uit de stad aantrekt en daarmee ook weer voorzieningen die beter bij deze tijd passen.
Ik zie 2 verkochte benedenwoningen in Oud-Rijswijk, waarvan 1 kluswoning.
Vraagprijs 375.000. Dan moet je ook nog flink overbieden. Maar ik voeg het toe aan de zoekcriteria van Funda. You never know!

Rondom de Boomgaardstraat begint het bij 425.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-04 13:04
Chaki schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 20:38:
[...]

[..]

Deze is 71 m2, maar is prima. Woonkamer lijkt groter doordat hij breed en licht is. Derde verdieping met uitzicht over het water 😍
Alleen geen supermarkt in de buurt en @kleautviool zei dat het een mindere buurt is

[...]
Daar is niks mis mee, ik bedoelde het corbulopark.. Daar zou ik niet omheen willen wonen (tussen de koningin wilhelminaalaan en de speeltuin/A12)

[ Voor 11% gewijzigd door kleautviool op 16-04-2025 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Chaki schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 20:38:

400 euro de maand voor de VvE is vrij fors voor een apartement van 71m2. Daarnaast moet je hier ook meenemen dat er flink ontwikkelt wordt in het gebied Binckhorst met de voor- en nadelen daarvan. Laat staan de lokatie die tegen Laak aan ligt. Het is niet dat Voorburg-west een mindere buurt is, maar ik zou niet zo ver in Voorbur-west willen wonen dat je effectief tegen Rijswijk / Laak aan zit

er is overigens wel een supermarkt in de buurt. 3 fietsminuten ( 15 minuten lopen ) zit een AH op de Binckhorstlaan. Niet een grote AH maar afdoende. Daarnaast meenemen dat de Binckhorst in ontwikkeling is en daarmee de kans toeneemt dat er meer faciliteiten kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:57
Veel slechte wijken zijn er ook niet echt meer in Leidschendam-Voorburg. Zoals eerder gemeld, Prinsenhof zou ik zelf nog wat van wegblijven.

Echter met het budget en de wensen van turn-key, oppervlakte en energielabel, kan het nog wel eens lastig worden. Wat er op dit moment te koop staat en de afgelopen maanden te koop heeft gestaan, heeft vooral een lager energielabel en is in een staat waar er nog wel het een en ander aan moet gebeuren.

Groot voordeel is natuurlijk de goede OV verbinding. Als je iets verder kijkt richting Rijswijk, is dat nog wel wat te vinden dat voldoet aan de wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Napo schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:28:
[...]

400 euro de maand voor de VvE is vrij fors voor een apartement van 71m2
Dat is extreem idd. Vraag mij af wat ze allemaal van plan zijn dan. Het heeft al energielabel C. Aan de "ouderdomsclausule" zit vast een luchtje
Daarnaast moet je hier ook meenemen dat er flink ontwikkelt wordt in het gebied Binckhorst met de voor- en nadelen daarvan. Laat staan de lokatie die tegen Laak aan ligt. Het is niet dat Voorburg-west een mindere buurt is, maar ik zou niet zo ver in Voorbur-west willen wonen dat je effectief tegen Rijswijk / Laak aan zit
Goed om te weten welk stuk wel en welk stuk niet. Van herontwikkeling zie ik vooral de voordelen: huizenprijzen stijgen, meer voorzieningen. Voor geluidsoverlast ben ik immuun. Zo erg dat op een eerder adres 3 brandweerwagens met loeiende sirenes uitrukten naar de brug naast mijn flat. Ik was thuis, maar had niks gehoord! En ik ben niet doof! Met mijn gehoor is niks mis. Moet een spannende film op tv geweest zijn. Nu moet ik wel zeggen dat er dagelijks brandweerwagens, ambulances en politie langs reden, maar toch ...
er is overigens wel een supermarkt in de buurt. 3 fietsminuten ( 15 minuten lopen ) zit een AH op de Binckhorstlaan. Niet een grote AH maar afdoende. Daarnaast meenemen dat de Binckhorst in ontwikkeling is en daarmee de kans toeneemt dat er meer faciliteiten kunnen komen.
AH is te ver dan, tenzij er een buurtwinkel is. Ik kan niet meer fietsen. Hier is een Poolse supermarkt vlakbij. Daar kom ik nooit, behalve als ik iets vergeten ben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:02

Crazy D

I think we should take a look.

Toke_gt schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 17:43:
Ik ook hoor, maar zoals gezegd, ik weet eigenlijk niks van Zoetermeer, behalve dat ik er jarenlang op de A12 doorheen ben gereden en het me totaal niet aansprak. Wat dat betreft zou Voorburg mij ook meer aanspreken (ook van erdoorheen rijden). Ik zie daar best wel wat appartementen staan met balkons, twee slaapkamers, binnen jouw budget. Wel veel portiekflats. Is dat een optie voor je? Ziet er toch aantrekkelijker uit dan de torenflats in Rotterdam, Zoetermeer en Leidschendam.
Het stuk langs de snelweg is dan ook niet het meest aantrekkelijke stukje Zoetermeer. Maar dat geldt wat mij betreft voor alle gebieden waar je op de snelweg langs rijdt ;)

Maar goed, je kunt beter gaan kijken in een paar wijken. Heb jarenlang in de wijk de Leyens gewoond (winkels direct om de hoek), lekker rustig. Voordeel van de opbouw van de wijken in Zoetermeer is dat er weinig verkeer dwars door de wijken rijdt, dus het is eigenlijk overal best wel rustig te noemen. Tramhalte is zelden langer dan 10 minuten weg. Zwemwater (Noord Aa) is niet ver weg, en niet zo achterlijk druk als wanneer je naar het strand wilt gaan.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
tweakG5 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:32:
Veel slechte wijken zijn er ook niet echt meer in Leidschendam-Voorburg. Zoals eerder gemeld, Prinsenhof zou ik zelf nog wat van wegblijven.
Erger dan Rotterdam kan bijna niet. Ik woon nu ook in een "multiculturele" buurt. Het is altijd een afweging: meer m2 en energielabel A in een wat mindere buurt of met minder genoegen nemen in een fijne buurt. Geen torenflat met blokverwarming, maar de torenflat aan de Julialaan zou ik wel overwegen, zelfs met blokverwarming. In een levendige buurt is het anders dan met uitzicht op andere torenflats, waar je geen kip op straat tegenkomt je een kwartier moet lopen voor je een supermarkt tegenkomt.
Echter met het budget en de wensen van turn-key, oppervlakte en energielabel, kan het nog wel eens lastig worden. Wat er op dit moment te koop staat en de afgelopen maanden te koop heeft gestaan, heeft vooral een lager energielabel en is in een staat waar er nog wel het een en ander aan moet gebeuren.
Turn-key hoeft niet! Luilekker als het wel zo is, maar het heeft ook nadelen. Mijn budget is gebaseerd op wat makelaars als minimum verkoopprijs schatten. Dat wordt de "minimum vanaf" vraagprijs. Maar de markt is grillig. Er kan flink overboden worden. Misschien hou ik er 25.000 aan over, maar in het slechtste geval niets. Dus als alles werkt, maar een beetje gedateerd is maakt dat niets uit. Met 25.000 kan ik meteen een nieuwe keuken en badkamer plaatsen naar eigen smaak. Zo niet: uitstellen. Maar als de keuken uit elkaar valt, moet direct vervangen binnen het budget blijven.
Groot voordeel is natuurlijk de goede OV verbinding. Als je iets verder kijkt richting Rijswijk, is dat nog wel wat te vinden dat voldoet aan de wensen.
Daarom: ov is harde eis. Geen trappen ook, dus lift of benedenwoning. Een 2e slaapkamer waar een baby- en een 1-persoonsbed in passen ook. Dan kom je automatisch boven de 70 m2 uit. Voor de rest heb ik een waslijst aan wensen, maar ben ik wel flexibel.

Ik ga ook eens kijken hoe het is in Rijswijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Crazy D schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:26:
[...]

Het stuk langs de snelweg is dan ook niet het meest aantrekkelijke stukje Zoetermeer. Maar dat geldt wat mij betreft voor alle gebieden waar je op de snelweg langs rijdt ;)

Maar goed, je kunt beter gaan kijken in een paar wijken. Heb jarenlang in de wijk de Leyens gewoond (winkels direct om de hoek), lekker rustig. Voordeel van de opbouw van de wijken in Zoetermeer is dat er weinig verkeer dwars door de wijken rijdt, dus het is eigenlijk overal best wel rustig te noemen. Tramhalte is zelden langer dan 10 minuten weg. Zwemwater (Noord Aa) is niet ver weg, en niet zo achterlijk druk als wanneer je naar het strand wilt gaan.
In de Leyens staat niets op Funda, ook niet verkocht. En wat voor de meeste mensen niet zo is: ik hou niet van rustig, maar van drukte en levendigheid. Ik heb in een extreem drukke straat gewoond: je kwam altijd mensen tegen. Nadeel waren de uitlaatgassen, omdat het vlak onder mijn raam was en dat de straat oversteken altijd met gevaar voor eigen leven was. Verkeerslichten op groen? Zegt niks: er werd regelmatig door rood licht gescheurd. Maar ik zou er wel gebleven zijn, als het niet zo klein was en je er in de winter niet bijna doodvroor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:39

Umbrah

The Incredible MapMan

Best geinig, maar veel zaken over die regio zo rond Den Haag kun je toch onder elkaar zetten met Den Haag in cijfers:

https://denhaag.incijfers.nl/

Voorburg niet helemaal, maar wel ongeveer die regio. Zaken als uitzicht/positie kan je vaak ook wel met een 3D-model van die omgeving "analyseren", denk aan voor Den Haag aan:

https://www.denhaagin3d.nl/#/

Landelijk en met wat meer tooltjes/andere zaken vindt je hier:

https://www.arcgis.com/ho...b7e474ba5a97ea039dcfb3005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
https://www.funda.nl/deta...everneurkade-23/43974140/

Gezien? Staat er net op. Dit is meer Voorburg-oost. Niet aan een drukke straat, maar zeker op loopafstand van Julianaplein met veel winkels.
Misschien moet je een bezichtiging vragen, al was het maar om wat gevoel te krijgen bij zulke woningen in die omgeving?

(Was ook tip van makelaar bij mijn eerste speurtocht, ruim 30 jaar geleden: ga veel kijken, ook in huizen die je op voorhand niet wilt, om scherp te krijgen wat je wel/niet prettig vindt aan huizen en omgeving. Heeft mij toen wel geholpen. Geldt voor jou misschien nu ook omdat je in onbekende omgevingen gaat kijken?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Toke_gt schreef op woensdag 16 april 2025 @ 21:08:
https://www.funda.nl/deta...everneurkade-23/43974140/

Gezien? Staat er net op. Dit is meer Voorburg-oost. Niet aan een drukke straat, maar zeker op loopafstand van Julianaplein met veel winkels.
Misschien moet je een bezichtiging vragen, al was het maar om wat gevoel te krijgen bij zulke woningen in die omgeving?

(Was ook tip van makelaar bij mijn eerste speurtocht, ruim 30 jaar geleden: ga veel kijken, ook in huizen die je op voorhand niet wilt, om scherp te krijgen wat je wel/niet prettig vindt aan huizen en omgeving. Heeft mij toen wel geholpen. Geldt voor jou misschien nu ook omdat je in onbekende omgevingen gaat kijken?)
Heel mooi! Dankjewel! Je bent sneller dan de Funda-alert. Bezichtiging aangevraagd!

Ligging lijkt me ideaal: 5 minuten Julianabaan en 15 minuten oude centrum

[ Voor 4% gewijzigd door Chaki op 16-04-2025 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizli
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-04 09:57
Ik zou richting Damlaan gaan. Dan kan je zo naar the Mall. De tram vertrekt vanuit de Mall. Op de hoek bij de Damlaan heb je een bus. Station Voorburg op loopafstand.
Leuke Damlaam met winkeltjes, restaurantjes, iets drinken bij de Sluisjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Denizli schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 09:57:
Ik zou richting Damlaan gaan. Dan kan je zo naar the Mall. De tram vertrekt vanuit de Mall. Op de hoek bij de Damlaan heb je een bus. Station Voorburg op loopafstand.
Leuke Damlaam met winkeltjes, restaurantjes, iets drinken bij de Sluisjes.
Als de kans zich voordoet, zeker! Maar met mijn budget maak ik me geen illusies.
Is de wijk ten noorden daarvan: is De Heuvel goed en alles daartussen de moeite waard? The Mall vind ik vreselijk
Pagina: 1