Hoi allemaal,
Onlangs heb ik een huis uit 1989 gekocht. Van de huidige eigenaar én via de gemeente heb ik een aantal bouwtekeningen ontvangen, maar ik vind het lastig om deze goed te interpreteren.
Ik heb twee vragen::strip_exif()/f/image/u2EQ9leRLGX9lY3tN9RdKExW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7IkgNUTFCreJH8HaO7YgsGnI.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals je merkt, ben ik nog vrij nieuw in dit soort zaken. Ik ga dit uiteraard ook met vakmensen bespreken, maar ik hoor graag alvast jullie inzichten zodat ik beter voorbereid het gesprek in kan gaan.
Alvast bedankt!
Onlangs heb ik een huis uit 1989 gekocht. Van de huidige eigenaar én via de gemeente heb ik een aantal bouwtekeningen ontvangen, maar ik vind het lastig om deze goed te interpreteren.
Ik heb twee vragen:
- Hoe is het huis geïsoleerd, en specifiek de garage?
Bij het bekijken van de tekeningen lijken de muren en vloer van de garage vergelijkbaar met die van de rest van het huis. Klopt dat? - Vloerverwarming en isolatie:
In de leefruimtes op de begane grond ligt al vloerverwarming, maar volgens de huidige eigenaren is deze niet voldoende. Ze verwarmen daarom ook nog met radiatoren.
De vloerverwarming is vermoedelijk pas later aangebracht. Ik weet dus niet of er toen ook extra vloerisolatie is toegevoegd.
Kun je op basis van de bouwtekeningen zien hoe de vloer oorspronkelijk is geïsoleerd?
Belangrijk detail: er is geen kruipruimte onder het huis.
Als ik de bestaande vloerverwarming wil verbeteren of vervangen, is het dan aan te raden om extra te isoleren? Of zijn de kosten daarvan meestal hoger dan de baten?
:strip_exif()/f/image/u2EQ9leRLGX9lY3tN9RdKExW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7IkgNUTFCreJH8HaO7YgsGnI.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals je merkt, ben ik nog vrij nieuw in dit soort zaken. Ik ga dit uiteraard ook met vakmensen bespreken, maar ik hoor graag alvast jullie inzichten zodat ik beter voorbereid het gesprek in kan gaan.
Alvast bedankt!