Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvbgvb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:08
Mijn vraag
Al een aantal jaren gebruik ik de Canal+ app (voorheen Canaldigitaal) om tijdens ons verblijf in Spanje tv te kijken via een android TV box want onze tv ondersteunt de app niet. Nooit een probleem mee gehad tot nu toe. Krijg nu plotseling de melding dat mijn apparaat niet voldoet aan gestelde veilgheidseisen, is gejailbreaked, rooted of geregistreerd staat als onbetrouwbaar. Gevolg is dat de stream afgespeeld wordt in lage resolutie. En deze melding krijg je, heel irritant, met zekere regelmaat. Mijn buurman met dezelfe box kijkt bij concurrende provider wel FHD zonder problemen. Andere buren in onze urbanisatie gebruiken illegale IP TV en adviseren gewoon over te stappen. Hoewel ik daar geen voorstander van ben wordt het op deze manier wel heel verleidelijk.

Relevante software en hardware die ik gebruik
LG TV, Tanix android TV box, glasvezel internet...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Contact met helpdesk van online.nl gehad en die zeggen niets te kunnen doen omdat het Canaldigitaal is die dit bepaald.

Iemand een idee hoe ik van deze irritante meldingen afkom? En nog beter, hoe ik gewoon in HD kan kijken. Wisselen van provider,die ken ik al.
Is er iets in te stellen in het modem waardoor de provider niet kan zien wat voor apparatuur ik gebruik?
En tenslotte, heeft dit niets met privacy te maken dat provider mee kan kijken naar wat voor apparatuur ik gebruik?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Mijn advies zou inderdaad niet zijn om te wisselen van provider. Maar wel van Android box. Die je gebruikt is een van de vele Chinese 13 in een dozijn modellen van een fantasiemerk die je niet zo moeten willen hebben. Kijk deze ook eens ter lering en vermaak: YouTube: STOP Buying ANDROID TV Boxes!. Koop een betrouwbaar model met Android TV en het kijken zal geen enkel probleem meer zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

En welke Android box gebruik je dan?

Online doet inderdaad niks met deze app, zij leveren alleen. Je zou wel contact kunnen opnemen met de Canal+ support en kunnen aangeven dat je problemen ervaart. Ik heb redelijk positieve ervaringen met hun technische app-support.. een update duurt overigens wel enkele maanden bij ze..

Een andere, meer toekomstbestendige, optie is om een reguliere box met Android TV te nemen, zoals een Shield (wat duurder) of een Mi Tv Stick (wat goedkoper). Daar tussenin zitten de GoogleTV kastjes, die ook gewoon prima werken.. op deze devices draaien deze apps prima. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvbgvb
Dank voor de reacties tot op heden.
Als ik wissel van box heb ik ook geen enkele garantie dat het probleem dan is opgelost. De box die ik nu heb heeft ook jaren prima gewerkt. Dus de provider heeft ergens iets veranderd waardoor ik alleen maar kan kijken in SD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:35

FeaR

In GoT we trust

gvbgvb schreef op zondag 13 april 2025 @ 20:46:
Dus de provider heeft ergens iets veranderd waardoor ik alleen maar kan kijken in SD.
De provider staat hierbuiten, support van Online.nl is correct. De Canal+ app detecteert dat jouw Android TV Box "niet voldoet aan gestelde veilgheidseisen, is gejailbreaked, ...". De buurman heeft mogelijk dezelfde box maar is die hetzelfde ingesteld, zelfde updates, et cetera? De oplossing zou hem moeten zitten in eerder genoemde foutmelding. Oftewel controleren of de box up to date is en inderdaad mogelijk niet geroot. Naast de bron kan ook de app het issue geven. Canal+ app resetten dan wel opnieuw installeren zou ik ook proberen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

gvbgvb schreef op zondag 13 april 2025 @ 20:46:
Dank voor de reacties tot op heden.
Als ik wissel van box heb ik ook geen enkele garantie dat het probleem dan is opgelost. De box die ik nu heb heeft ook jaren prima gewerkt. Dus de provider heeft ergens iets veranderd waardoor ik alleen maar kan kijken in SD.
Wanneer is dit probleem ontstaan? Nadat de app van C+ geüpdatet is, of na een update van je Android mediaspeler? Het is niet aan C+ om alle mediaspeler te blijven ondersteunen natuurlijk. Het zou bijv. kunnen zijn dat een bepaalde setting qua DRM niet meer up to date is of überhaupt aanwezig is op je mediaspeler en dat C+ om misbruik te voorkomen alleen nog de meest recente versie daarvan ondersteunt.

Zelfs wanneer ze niet weten welke apparatuur jij gebruikt kunnen ze wel hardwarematige of softwarematige eisen stellen die de app controleert op jouw apparaat, qua DRM, Androidversie, versie van je SoC, etc. Wel aanwezig = werken. Niet aanwezig = niet/beperkt werken.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit soort boxjes draaien Android en niet Android TV. Dat zijn 2 heel verschillende dingen. Mijn advies blijft om een kwaliteitsproduct te kopen in plaats van wat er nu gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanS
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09:54
Kan je de app niet gewoon op je TV installeren zonder extra box. Scheelt weer een afstandsbediening en een adapter ook. Ik gebruik de Canal+ app op een Philips tv met Android tv. Daarnaast heb ik het satelliet abbonement en gebruik ik de schotel aansluiting ook rechtstreeks in de tv. Bij een moderne tv heb je m.i. geen losse kastjes meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvbgvb
Dank voor al jullie adviezen en commentaren. De box van mijn buurman bij mij geprobeerd, zelfde probleem. Op mijn box de app van mijn buurmans provider geïnstalleerd en op zijn account ingelogd, geen probleem bij gebruik van zijn provider. Heeft dus duidelijk te maken met canal+ app of met canaldigitaal. In oktober vorig jaar werkte het nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvbgvb
En nee, mijn LG TV ondersteunt de canal+ app niet.
Pagina: 1