[newmotion/shell] advanced flex lokaal uitlezen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:37

jappo

eens een prutser altijd ....

Topicstarter
Via mijn werkgever heb ik een Shell Recharge advanced flex paal aan mijn huis hangen.
Ik wil graag de geleverde kWh door de paal lokaal uitlezen. Tot op heden is het me niet gelukt om die data uit de paal te halen.

Wie kan me helpen met een oplossing om de paal lokaal direct uit te lezen?

Het is bekend dat je de Shell recharge advanced (dus zonder flex) lokaal dmv een ethernet kabel kan uitlezen. Deze oplossing werkt niet met deze paal.

Ik heb de paal via ethernet aangesloten en de paal maakt dan verbinding en krijgt een ip adres.
De poorten die gebruikt worden door de advanced staan niet open en geven geen reactie. Ook de standaard poorten voor een webinterface 80/443 geven geen reactie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:47

CyBeRSPiN

sinds 2001

Het is bekend dat je de Shell recharge advanced (dus zonder flex) lokaal dmv een ethernet kabel kan uitlezen. Deze oplossing werkt niet met deze paal.
Heb je daar meer info over?
Nevermind, al gevonden: https://community.home-as...shell-newmotion/369593/68

Ik was in de veronderstelling dat al die NewMotion -> Shell -> 50five palen een gesloten systeem hebben en geen ondersteuning bieden voor de particuliere hobbyist.

Ik heb in 2019 wel eens pogingen ondernomen om (toen) NewMotion om een API doc te vragen, maar kreeg geen goed antwoord.

[ Voor 26% gewijzigd door CyBeRSPiN op 13-04-2025 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappo

jappo

Topicstarter
Helaas heb ik voor deze paal geen antwoord gevonden.

Nu zit er een HomeWizzard 3 fase kWh meter tussen om toch inzicht te krijgen in het specifieke gebruik van het laadpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-05 13:05
in plaats van de paal uitlezen waarom zet je er geen 3 fase smart lezer tussen.
stukje meer werk maar als de paal het je niet wil vertellen zou het via deze manier moeten kunne.
+ punt is dat wanneer je een nieuwe paal krijgt je het op de zelfde manier kan uitlezen.

zoiets, kost een klein beetje meer ruimte in je meterkast
https://evplug.eu/products/3-fase-kwh-meter-digitale-lcd-scherm-mid-gecertificeerd?variant=39812304568481-currency=EUR-utm_medium=google_shopping_sync-utm_source=google-utm_campaign=google_shopping&gclid=Cj0KCQjwt8zABhDKARIsAHXuD7YkOsMGWU6jkyxCWv1ELQWO6O6dI0d5K3ikpbPm5din1YkfltR8qRAaAj47EALw_wcB&gc_id=21900776388&g_special_campaign=true&gad_source=1

groep van de laadpaal uitzetten, je kan de draden nu aan de BOVENKANT los schroeven en in de meter doen. maak een kort kabeltje tussen de groep van de laadpaal en de meter. (tip meet de draad dikte van de kabel naar je laadpaal en koop de zelfde dikte zwart en blauw)

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jappo

jappo

Topicstarter
maubaan schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 10:57:
in plaats van de paal uitlezen waarom zet je er geen 3 fase smart lezer tussen.
stukje meer werk maar als de paal het je niet wil vertellen zou het via deze manier moeten kunne.
+ punt is dat wanneer je een nieuwe paal krijgt je het op de zelfde manier kan uitlezen.

zoiets, kost een klein beetje meer ruimte in je meterkast
https://evplug.eu/products/3-fase-kwh-meter-digitale-lcd-scherm-mid-gecertificeerd?variant=39812304568481-currency=EUR-utm_medium=google_shopping_sync-utm_source=google-utm_campaign=google_shopping&gclid=Cj0KCQjwt8zABhDKARIsAHXuD7YkOsMGWU6jkyxCWv1ELQWO6O6dI0d5K3ikpbPm5din1YkfltR8qRAaAj47EALw_wcB&gc_id=21900776388&g_special_campaign=true&gad_source=1

groep van de laadpaal uitzetten, je kan de draden nu aan de BOVENKANT los schroeven en in de meter doen. maak een kort kabeltje tussen de groep van de laadpaal en de meter. (tip meet de draad dikte van de kabel naar je laadpaal en koop de zelfde dikte zwart en blauw)
Dank voor de tip. Dat is precies wat ik al had gedaan. ;)