LG UltraGear 45GX950A-B voor kantoorwerk....ja/nee?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Is de onlangs aangekondige en pre-order-able LG UltraGear 45GX950A-B iets voor mijn use-case? Ik schrijf mijn gedachten even van me af en hoop hier bevestiging of een goed alternatief te krijgen.

Ik ben onlangs overgestapt naar een MacBook Air M4 (prive) en heb een Windows 11 laptop voor werk. Beiden zijn bruikbaar met PD, hiervoor had ik een Windows 11 desktop PC en een Windows 11 laptop voor werk die 170 W nodig had en heb dus nooit eerder PD kunnen gebruiken. Ik werk met veel plezier op een 38 inch widescreen (Dell U3818DW) en heb vrijwel altijd 2 vensters open (50/50) maar met mijn oudere oogjes (50) en snelle gewenning aan luxe....mag het allemaal wel wat groter. Ik doe eigenlijk vooral e-mail, browser, MS Office, PDF's, foto's. Geen games (meer) of iets met foto/video bewerking waarbij kleurechtheid van belang is. Alleen basic stuff, maar ik hou wel van luxe dus ik koop altijd overkill.

Wat wil ik bereiken? Geld speelt geen noemenswaardige rol, ik wil goed spul dat minstens 5 jaar mee gaat en zoek performance, gebruikersgemak en minimalisatie.

Performance betekent voor mij veel pixels, met name in de hoogte, en >> 60 Hz (huidige Dell). Scrollen ziet er dan heerlijk uit zonder haperingen, dunkt mij, op deze LG OLED. Dat zit wel goed....Wellicht dat, nu ik over ga op Apple prive, Thunderbolt 4 of 5 wel fijn zou zijn. Ik wil wel graag dat de monitor geen beperking is op grote data transfers naar USB/externe/netwerk schijven. Hiervoor zou je normaliter eerder naar de LG UltraFine kijken, maar die hebben voor zover ik weet geen 40+ inch OLED in de maak. Ik zou 2 x UltraFine kunnen overwegen, maar ik vind wide screen veel fijner. Als deze monitor toch geen Thunderbolt heeft, hoeft het trouwens dus ook helemaal geen LG te zijn. Het was Thunderbolt waardoor ik nu naar LG kijk en niet naar Dell (of andere merken).....hmmm.

Gebruikersgemak betekent voor mij USB-C tussen monitor en laptop en gaan met die banaan, nu ik eindelijk PD kan ervaren. Ik zou niet weten waarom dat niet goed zou gaan met deze monitor. Op de Dell had ik veel plezier van de ingebouwde KVM, maar nu ik 2 "PD laptops" heb is dat geen voorwaarde meer.

Minimalisatie: Enige zorg is denk ik dat ik op de foto's wel erg weinig aansluitingen zie op de monitor (maar 2 x USB-A en 1 x USB-C op de achterkant) en geen USB aansluitingen op de zijkant zoals mijn Dell wel heeft en wat best fijn is. Maar goed, zelfs met de Dell heb ik nu nog steeds een USB hubje nodig dus die blijft dan gewoon. Hardop denkend verwacht ik een uiteindelijk een wired toetsenbord, BT muis, Logitech Brio en een vrije USB nodig te hebben, dus naast PD via USB-C 3 x USB. Ik zou naar een wireless toetsenbord kunnen gaan om op 2 x USB uit te komen, maar......die vrije USB wil ik niet op de achterkant hebben. Dus tijdens deze rant is mijn conclusie al dat een USB hubje helemaal niet erg is maar fijn.

Kosten: Ik heb geen budget beperking. LG biedt wel korting aan door deze te pre-orderen en extra korting als ik me aanmeld als LG member wat het nu wel extra interessant maakt om dus te pre-orderen. Wegens gebrek aan reviews, twijfel ik dus of ik hier een goede keuze zou maken. Ik denk zelf van wel.

Kortom, het lijkt mij een SUPER monitor. Maar hij is in de markt gezet als gaming monitor. Heb ik iets gemist of is dit ook een geweldig thuiswerk monitor?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:19
Sommige mensen vinden oled niet fijn voor tekst lezen. Ik heb er zelf geen moeite mee.

Wel zou ik moeite hebben met een 45" ultra wide scherm op mijn bureau op een halve meter afstand. Dat is tering groot.

En tsja, 2k voor een monitor uitgeven en vervolgens gebruiken voor MS Word is wel een beetje vreemd. uitvoering: Dell S3425DW Zilver is bv een kwart van de prijs. Dan hoef je ook geen 1500 euro extra te betalen voor een zere nek.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 19:57
Dekar schreef op zondag 13 april 2025 @ 14:42:

Wel zou ik moeite hebben met een 45" ultra wide scherm op mijn bureau op een halve meter afstand. Dat is tering groot.
Heb je het ooit daadwerkelijk geprobeerd? Want 45" klinkt gigantisch, maar aangezien het ultrawide is, is de diagonaal aardig misleidend. Qua hoogte is het vergelijkbaar met een 32".

Ik heb zelf een 49" superultrawide monitor bij m'n computer (qua hoogte vergelijkbaar met een 27" monitor) en een 43" normale monitor op m'n werkplek boven, op dezelfde afstand, en die 43" normale monitor is qua hoogte eigenlijk net wat te hoog, terwijl m'n 49" superultrawide top werkt.
Dan hoef je ook geen 1500 euro extra te betalen voor een zere nek.
Die zere nek ga je echt niet krijgen van een 45" ultrawide.

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THEVGE
  • Niet online
Goede tip over tekst lezen niet fijn voor sommigen op OLED. Ik zal dat eens uitproberen in een winkel op een OLED monitor.

Ik heb geen enkele twijfel dat ik 45 inch te groot ga vinden 🫣. Ik heb al 38 inch en dat is te klein, ik zou wellicht 40 inch wide screen kunnen overwegen maar ik ga zeker niet kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEVGE
  • Niet online
Uiteindelijk besloten voor de Dell U4025QW te gaan en bijzonder tevreden. De eerste gebruikerservaringen van de LG waren voor mij overtuigend om deze van mijn lijst te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:22

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Ik zou het niet doen je word knettergek van de fan die er in zit als je stil zit op je desktop te werken.

YouTube: LG 45GX950A FAN NOISE This is Unacceptable for a monitor of this pri...

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEVGE
  • Niet online
Wel jammer hoor wat LG hier doet. De kans om de monitor wereld op zijn kop te zetten en dan een monitor met zoveel issues 🤔.

Ik ben in elk geval helemaal tevreden met de (stille 😂) nieuwe Dell, de stap van de U3818DW naar de U4025QW leek op papier wat klein maar in de praktijk een behoorlijke stap in de gewenste richting!
Pagina: 1