Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL1987
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-08 20:57
Gisteren startte ik mijn laptop op, en mijn ad blocker AdGuard gaf ineens een aantal meldingen achter elkaar dat er verschillende bedreigingen waren tegengehouden. Het ging te snel maar ik zag iets van 'cloud' staan en dan een lang adres, toen ik op de AdGuard melding stond er dat het een gevaarlijke bedreiging betrefte. Kun je in AdGuard ook de geschiedenis terug zien wat hij allemaal gevonden heeft, vreemd genoeg kan ik dat nergens meer vinden ?

Toen opende ik Chrome en stond er "www.zeelandnet.nl ondersteund geen beveiligde verbindingen. Een aanvaller probeert je netwerkverbinding af te luisteren of aan te passen". Toen ik op vernieuwen drukte was alles weer normaal, ook andere sites.

Klinkt serieus toch ? Voor de rest merk ik niks geks, ook een uitgebreide scan gedaan met Windows Beveiliging, maar niks gevonden.

Misschien verstandig nog eens met Malwarebytes of iets dergelijks te scannen ?

[ Voor 4% gewijzigd door KL1987 op 12-04-2025 18:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny_s
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 22-07 18:16
Te weinig info om iets zinnigs over te zeggen
Op basis van de gedeelde info zou ik mij geen zorgen maken

Die melding bij het laden van ww.zeelandnet.nl kan ook een hele goede, logische reden hebben.

Is er een aanleiding om te denken dat je malware hebt? Je zal daarvoor namelijk daarvoor iets zelf moeten hebben gedaan.

Maar keertje scannen met o.a. Malwarebytes kan geen kwaad natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL1987
Ik schreef toen ik mijn laptop opstartte, maar ik was mis, laptop stond al een tijd aan en de meldingen van die adblocker kreeg ik op het moment dat ik mijn mails aan het lezen was. Maar ik heb nergens op gedrukt verder, als ik spam mails krijg herken ik het meestal gelijk en gaat gelijk de prullenbak in, maar op dat moment zag ik geen verdachte mails eigenlijk.

Die aantal adblocker meldingen achter elkaar in combinatie met die melding op die website maakte me wat wantrouwig. Even afkloppen, maar het gaat al jaren goed, niks geen virussen of iets terwijl ik gewoon de standaard virus scanner van Windows gebruik.

Maar ik zal voor zekerheid eens Malwarebytes draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KL1987
PUP.Optional.InstallCore heeft hij gevonden, potentieel ongewenst programma, deze ga ik maar in quarantaine zetten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:59
De melding van zeeland.net klinkt als je bezoekt een niet https site. En Adguard plugin vind dat slecht.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3