Mijn splinternieuwe desktop wil niet communiceren met mijn even nieuwe monitor Lenovo Legion R32qc30. Er komt totaal geen beeld, wel de melding dat hij in slaapmodus gaat of zoiets. Ik heb voor deze monitor gek9zen omdat hij HDMI 2.1 heeft en een DispleyPort 1.4. Dat zou voor de grafische kaart nodig zijn.
----
Behuizing Chieftec Apex Air GA-01B-M-OP
Moederbord MSI B760 GAMING PLUS WIFI
CPU Intel Core i5-14400F (10 cores)
Geheugen Corsair DDR5 Vengeance 2x16GB
Opslag Kingston NV3 1TB M.2 SSD
Voeding Corsair RM650 PC voeding
Grafische kaart MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G
Koeler DeepCool AG400 BK koeler
Windows 11
-----
De monitor werkt wel met mijn oude Intel NUC en een oude laptop met een standaard HDMI kabel. Met die kabel in mijn nieuwe systeem werkt het niet, dat zou zijn omdat daar HDMI 2.1 in moet. Ik heb de instelling op de monitor naar DisplayPort kunnen zetten, maar het OSD menu werkt niet zoals het zou moeten. Als de DisplayPort kabel verbonden is werkt het OSD menu niet, maar met een omweg via de zijknopjes op de monitor kon ik wel van HDMI naar DisplayPort verzetten. Ik heb te weinig verstand van zaken om hieruit te kunnen komen en ik hoop echt dat ik hier een oplossing kan vinden.
...
----
Behuizing Chieftec Apex Air GA-01B-M-OP
Moederbord MSI B760 GAMING PLUS WIFI
CPU Intel Core i5-14400F (10 cores)
Geheugen Corsair DDR5 Vengeance 2x16GB
Opslag Kingston NV3 1TB M.2 SSD
Voeding Corsair RM650 PC voeding
Grafische kaart MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G
Koeler DeepCool AG400 BK koeler
Windows 11
-----
De monitor werkt wel met mijn oude Intel NUC en een oude laptop met een standaard HDMI kabel. Met die kabel in mijn nieuwe systeem werkt het niet, dat zou zijn omdat daar HDMI 2.1 in moet. Ik heb de instelling op de monitor naar DisplayPort kunnen zetten, maar het OSD menu werkt niet zoals het zou moeten. Als de DisplayPort kabel verbonden is werkt het OSD menu niet, maar met een omweg via de zijknopjes op de monitor kon ik wel van HDMI naar DisplayPort verzetten. Ik heb te weinig verstand van zaken om hieruit te kunnen komen en ik hoop echt dat ik hier een oplossing kan vinden.
...