Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenling
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12-04 20:25
Mijn splinternieuwe desktop wil niet communiceren met mijn even nieuwe monitor Lenovo Legion R32qc30. Er komt totaal geen beeld, wel de melding dat hij in slaapmodus gaat of zoiets. Ik heb voor deze monitor gek9zen omdat hij HDMI 2.1 heeft en een DispleyPort 1.4. Dat zou voor de grafische kaart nodig zijn.
----

Behuizing Chieftec Apex Air GA-01B-M-OP
Moederbord MSI B760 GAMING PLUS WIFI
CPU Intel Core i5-14400F (10 cores)
Geheugen Corsair DDR5 Vengeance 2x16GB
Opslag Kingston NV3 1TB M.2 SSD
Voeding Corsair RM650 PC voeding
Grafische kaart MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G
Koeler DeepCool AG400 BK koeler
Windows 11
-----

De monitor werkt wel met mijn oude Intel NUC en een oude laptop met een standaard HDMI kabel. Met die kabel in mijn nieuwe systeem werkt het niet, dat zou zijn omdat daar HDMI 2.1 in moet. Ik heb de instelling op de monitor naar DisplayPort kunnen zetten, maar het OSD menu werkt niet zoals het zou moeten. Als de DisplayPort kabel verbonden is werkt het OSD menu niet, maar met een omweg via de zijknopjes op de monitor kon ik wel van HDMI naar DisplayPort verzetten. Ik heb te weinig verstand van zaken om hieruit te kunnen komen en ik hoop echt dat ik hier een oplossing kan vinden.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leaplasher
  • Registratie: Maart 2025
  • Niet online
Op welke HDMI poort van je systeem heb je de monitor aangesloten?
Kans is dat er zowel een op je moederbord zit (waar ook alle USB aansluitingingen en de audio-jacks zich bevinden).

Aangezien je een MSI videokaart hebt, moet je de HDMI kabel daarop aansluiten.
Kan best zo zijn namelijk dat in je BIOS de onboard HDMI is uitgeschakeld.

HDMI is backwards compatible, dus 2.1 of 1.4 maakt niks uit voor beeld, wel voor snelheid/resolutie. ;)

Als je de input nu naar Display Port hebt gezet op je monitor, is dat fysiek echt een andere poort in je monitor. Heeft de monitor meer dan 1 HDMI aansluiting? Kan zijn dat je de verkeerde input daar hebt gekozen? Al zou een modern scherm automatisch moeten switchen.

Heb je dit scherm als een 2e scherm aangesloten? Zo ja, al eens Windows Logo + P geprobeerd om van output binnen Windows te schakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eenling
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12-04 20:25
Heel erg bedankt voor je antwoord.
Mijn computer leverancier heeft mijn e-mail buiten werktijd bekeken en beantwoord. Ik had foto's meegestuurd want ik ben hier niet zo bekend mee. Ik had de HDMI kabel aangesloten op het moederbord in plaats van op de grafische kaart. Ik wist echt niet dat dat ook nog kon. Gelukkig werkt het nu allemaal en kan ik beginnen met installeren van alle de programma's waar ik graag mee werk.

Zo fijn ook jouw hulp.

Fijn weekend, Leny