Beste allemaal,
Even een korte introductie: Ik ben online MagicBox en hou me al vele jaren met computers bezig. Ik heb ook al vele malen builds gemaakt en ge-upgrade. Ik vertoef hoofdzakelijk bij de internationale buren Overclock.net maar heb wel op Tweakers rondgekeken en altijd pricewatch geraadpleegd. Maar nu is het dan tijd om juist in Nederland eens wat na te vragen en te bespreken. Het gaat namelijk om het volgende:
Diablo IV performance. Blizzard performance. We spreken over een computersysteem uit 2009 voor het moederbord en ergens 2018 wat de videokaart aan gaat. Sommigen van jullie zullen het vast herkennen als een ouwe gouwe, het Foxconn Bloodrage X58 bord. Een snel overzicht van het systeem:
-Foxcoon Bloodrage X58
-Corsair HX450 voeding
- Intel Core i7 920 D0-stepping
- Crusial Balistix 8GB DDR3 1600 8-8-8 XMP
- Asus 2060RTX TUF gaming 6GB (Main video)
- Gigabyte 1060RTX 6GB (PhysX only)
Het probleem: Diablo IV loopt maar op de lage 10's, hooguit in de 20 FPS. En dit met ALLE settings op LOW, op een 1080p scherm. Ik weet dat het veel sneller zou moeten draaien, zelfs op de genoemde hardware. Mogelijk zou de game zelfs op deze wijze geconfigureerd gewoon 60 FPS moeten kunnen doen.
Verder laat het Windows performance overzicht zien dat de CPU maar tot 20% belast wordt en de 2060RTX nog geen paar procent (3% of zo). De 1060 voor PhysX geeft helemaal geen gebruik weer.
Volgens mij strookt hier iets niet, gegeven dat ik op een ander systeem wel gewoon 60FPS had met een 970 als main en een 2e 970 als PhysX maar dat was op een i7 5960X op een Asus Rampage 5 Extreme bord.
Ik heb van alles een foto bijgevoegd als bijlage. De BIOS settings, de settings en stats in Windows (AIDA64, RealTemp, OC settings etc), inclusief die van Windows zelf waar in de grafiekjes aan de linker kant is te zien dat de CPU en GPU performance bijna 0 is, en het GPU gebruikspiekje het tabben uit Diablo naar de desktop was om die screenshot te maken. Oh, en een foto van mijzelf.
Dus ja, heb ik pech of gaat iedereen het er mee eens zijn dat ik gewoon dikke 60FPS zou moeten hebben met dit systeem?
:strip_exif()/f/image/Y0aRoJHOcP7FS0foxOazonBm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/K6BbccBwFujyBmYUnSfNfWdj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d6ASmSwOZop95BGs4cbo8iKQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kwUMbtnCuD87I1sDpZ8zxEuG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wVwKzPjIZlM54eyYyOBNf5pH.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/kxJErAf0eZ8HBJSN6sBQ08En.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9vFzPxdGvXiDBo1LgQuIsesg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QSBppZ1sGRDqmopb0kBREFrx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2VABM9VJUAByD8GBtfzR1suW.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/I0IE1flIrRLvXNxNvCE87xhT.png?f=fotoalbum_large)
Even een korte introductie: Ik ben online MagicBox en hou me al vele jaren met computers bezig. Ik heb ook al vele malen builds gemaakt en ge-upgrade. Ik vertoef hoofdzakelijk bij de internationale buren Overclock.net maar heb wel op Tweakers rondgekeken en altijd pricewatch geraadpleegd. Maar nu is het dan tijd om juist in Nederland eens wat na te vragen en te bespreken. Het gaat namelijk om het volgende:
Diablo IV performance. Blizzard performance. We spreken over een computersysteem uit 2009 voor het moederbord en ergens 2018 wat de videokaart aan gaat. Sommigen van jullie zullen het vast herkennen als een ouwe gouwe, het Foxconn Bloodrage X58 bord. Een snel overzicht van het systeem:
-Foxcoon Bloodrage X58
-Corsair HX450 voeding
- Intel Core i7 920 D0-stepping
- Crusial Balistix 8GB DDR3 1600 8-8-8 XMP
- Asus 2060RTX TUF gaming 6GB (Main video)
- Gigabyte 1060RTX 6GB (PhysX only)
Het probleem: Diablo IV loopt maar op de lage 10's, hooguit in de 20 FPS. En dit met ALLE settings op LOW, op een 1080p scherm. Ik weet dat het veel sneller zou moeten draaien, zelfs op de genoemde hardware. Mogelijk zou de game zelfs op deze wijze geconfigureerd gewoon 60 FPS moeten kunnen doen.
Verder laat het Windows performance overzicht zien dat de CPU maar tot 20% belast wordt en de 2060RTX nog geen paar procent (3% of zo). De 1060 voor PhysX geeft helemaal geen gebruik weer.
Volgens mij strookt hier iets niet, gegeven dat ik op een ander systeem wel gewoon 60FPS had met een 970 als main en een 2e 970 als PhysX maar dat was op een i7 5960X op een Asus Rampage 5 Extreme bord.
Ik heb van alles een foto bijgevoegd als bijlage. De BIOS settings, de settings en stats in Windows (AIDA64, RealTemp, OC settings etc), inclusief die van Windows zelf waar in de grafiekjes aan de linker kant is te zien dat de CPU en GPU performance bijna 0 is, en het GPU gebruikspiekje het tabben uit Diablo naar de desktop was om die screenshot te maken. Oh, en een foto van mijzelf.
Dus ja, heb ik pech of gaat iedereen het er mee eens zijn dat ik gewoon dikke 60FPS zou moeten hebben met dit systeem?
:strip_exif()/f/image/Y0aRoJHOcP7FS0foxOazonBm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/K6BbccBwFujyBmYUnSfNfWdj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d6ASmSwOZop95BGs4cbo8iKQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kwUMbtnCuD87I1sDpZ8zxEuG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wVwKzPjIZlM54eyYyOBNf5pH.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/kxJErAf0eZ8HBJSN6sBQ08En.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9vFzPxdGvXiDBo1LgQuIsesg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QSBppZ1sGRDqmopb0kBREFrx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2VABM9VJUAByD8GBtfzR1suW.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/I0IE1flIrRLvXNxNvCE87xhT.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/83Ms6mVeYJJNc2E3ovteDR7k.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door MagicBox op 12-04-2025 16:31 ]