Schijf niet meer zichtbaar in Finder, schijf gedeactiveerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heffelman
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 12-04 15:44
Wie kan mij helpen?

Van de ene op de andere dag is mijn externe schijf niet meer zichtbaar op mijn iMac, waar het gisteren nog prima werkte is de schijf vandaag niet meer zichtbaar.
Schijfbeheer laat zien dat de schijf gedeactiveerd is en is ook niet meer te activeren.
Ik heb 3 externe schijven en deze zijn allen ineens niet meer zichtbar op mijn iMac.
Het vreemde is als ik de schijven op mijn Macbook aansluit de schijven gewoon zichtbaar zijn en prima werken, wie helpt mij de schijven weer zichtbaar en werkend te krijgen op mijn iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:59

breinonline

Are you afraid to be known?

Hoe sluit je de schijven aan? Want als ze gewoon werken maar alle drie niet op de ene iMac, dan zou de poort op de iMac wel eens het probleem kunnen veroorzaken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:39
Verwijder je ze ook door het "veilig verwijderen" of trek je ze gewoon uit je imac?
Ik weet dat dat vroeger wel een dingetje was omdat MacOS de schijven correct moet afsluiten.