Trage Samsung 990 Evo plus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromancer
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-06 15:41
Een probleem met mijn Samsung 990evo plus 2.
Zijn Read speeds zijn 'Ok' , maar de write zijn echt om te huilen.

Heb hetzelfde probleem met mijn andere samsung drives ( 980 en 980pro)
Maar NIET met mijn WD black sn850x

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6h16mrBDuEhm8TaIRZsShBSPcEQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/5z58ZmVIwrDEBMWl9euHpcR2.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hKZgm6-85tr1JC0nqItN62bYl_w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VrTe1kxq4qQ54Jwes1k0oo8h.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YLlPACAsUnInABEi8tYiqIrd-Q4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/rqKjdrARAuEyRWywOMISBIDp.png?f=user_large

Moederbord : MSI X870E
Processor: 9800x3d

De drives zijn geupdate met Samsung Magician.

Iemand enige tips ?

[ Voor 16% gewijzigd door zeromancer op 12-04-2025 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:00
zeromancer schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:19:

Heb hetzelfde probleem met mijn andere samsung drives ( 980 en 980pro)
Maar NIET met mijn WD black sn850x
Je test ze wel allemaal onafhankelijk en in hetzelfde slot en met exact dezelfde data op iedere SSD? Niet dat de Samsungs via de chipset lopen en de WD via de cpu ofzo, of de ene drive veel voller dan de andere. Anders kan het ook zijn dat andere factoren invloed hebben op je benchmarks.

Als je ze echt wil testen, clone je boot drive naar alle 3 de SSD's en dan 1 voor 1 testen met alleen die SSD aagesloten in het primaire M.2 slot met directe verbinding naar de cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromancer
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-06 15:41
Dennism schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:27:
[...]

Je test ze wel allemaal onafhankelijk en in hetzelfde slot en met exact dezelfde data op iedere SSD? Niet dat de Samsungs via de chipset lopen en de WD via de cpu ofzo, of de ene drive veel voller dan de andere. Anders kan het ook zijn dat andere factoren invloed hebben op je benchmarks.

Als je ze echt wil testen, clone je boot drive naar alle 3 de SSD's en dan 1 voor 1 testen met alleen die SSD aagesloten in het primaire M.2 slot met directe verbinding naar de cpu.
Neen, Dit zou toch niets mogen uitmaken? Zeker niet omdat de Read wel ok is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:00
zeromancer schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:30:
[...]

Neen, Dit zou toch niets mogen uitmaken? Zeker niet omdat de Read wel ok is?
Dat kun je nooit zeggen als je potentieel appels met peren aan het vergelijken bent, daarom dus appels met appels testen, als dan die Samsung SSD's het wel goed doen wanneer ze in het slot van de WD zitten en met gelijke data als op de WD dan heb je mogelijk een zoekrichting. Nu zal het vooral gissen zijn, want het kan zijn dat het komt omdat de ene SSD voller is als de andere, de SSD's in andere sloten zitten, met potentieel andere configuraties en zo meer van dit soort mogelijke factoren die spelbreker zijn.