Adlar 4kw fiasco pomp blijft warmte leveren zonder vraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swarthoofd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-06 19:24
Na jaren twijfelen heb ik dan toch de stap gezet: een warmtepomp aangeschaft. Mijn oog viel op Adlar – mooie website, goed verhaal, leek allemaal prima in orde. Ik koos voor het 4kW model, meer heb ik niet nodig gezien mijn woning.

De installatie werd uitgevoerd door twee vriendelijke heren uit Slowakije. Op zich geen probleem natuurlijk, maar het bleek dat ze dit specifieke model nog nooit eerder geïnstalleerd hadden. Tijdens de installatie is helaas mijn bestaande cv-ketel gesneuveld. Kan gebeuren – waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Maar goed, warmtepomp aangesloten, alles leek te werken… tot ik merkte dat het systeem blijft verwarmen, zelfs als de thermostaat geen warmte vraagt. Blijkt dus een bekend probleem te zijn bij dit model, aldus Adlar zelf.

De huidige oplossing? De warmtepomp handmatig aan- en uitzetten met de werkschakelaar. Volgens Adlar zijn ze bezig met een handleiding waarmee je de pomp kunt koppelen aan de Smart Life app. Zo zou je dan via een slimme scène de pomp kunnen schakelen. Ook hebben ze de fabrikant gevraagd om een firmware-update die dit probleem structureel moet oplossen.

Al met al: goede hoop dat het opgelost wordt, maar voorlopig voelt het nog niet bepaald als een “smart” oplossing. Had ik dit van tevoren geweten, dan had ik misschien toch even verder gekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:05
De huidige oplossing? De warmtepomp handmatig aan- en uitzetten met de werkschakelaar.
8)7 Als je denk alles al gehoord te hebben.
Volgens Adlar zijn ze bezig met een handleiding waarmee je de pomp kunt koppelen aan de Smart Life app. Zo zou je dan via een slimme scène de pomp kunnen schakelen.
Echt onvoldoende als het alleen via de app werkt.
Ook hebben ze de fabrikant gevraagd om een firmware-update die dit probleem structureel moet oplossen.
Dit had er al lang moeten zijn.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)