RTS somfy aansluiten op elektrische garage deur.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaMartijn
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 23-04 13:39
Beste tweakers,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een elektrische garagedeur die ik bedien met twee kleine afstand bediening normaal gesproken. Nu leek het mij een leuk idee om deze deur afstand te kunnen openen en sluiten aangezien mijn vriendin de sleutel nog al eens kwijt raakt.

Daarom heb ik een somfy RTS module aangeschaft en aangesloten volgens aansluit schema, helaas klapt elke keer de zekering eruit. Dit is twee keer gebeurt maar nu na afsluiten van de RTS module, werkt mijn deur helemaal niet meer. Iemand misschien verstand hiervan ? 8)7 Zekering van de garage deur is al gecontroleerd en deze lijkt oke te zijn.

1: Heeft iemand een idee hoe ik nu de garage deur wel open krijg zonder de motor ?
2: Hoe controleer ik of de printplaat van de garage deur motor is doorgebrand of defect is geraakt ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9-a5NWnyLOEDjwf49xm_iCnnf6Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l0p0wINderjH6Mj4QmMRkGfM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nrH2PTNrss-0LDgwDnnGM-iBgTA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gSjaUBUg0yYfRm0Q9W3TgRdc.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/51N5uzR-DP4V_4OR_KAnZqAG4Hk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Io5ILzOfL4A1vgOQywHFoevT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door TeslaMartijn op 11-04-2025 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 13:07
Links onder de groene stekker zie ik een soort van schroefdraad, hoort daar geen zekering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvw
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09:11

bvw

Openmaken zonder de motor doe je door de rail los te koppelen van de deur, trekken aan het rode touwtje.

Idd zekering checken in t ronde zwarte kokertje op de deurmotor, die heb je er al uit gehaald zo te zien.

Hoe had je de module aangesloten op je motor? Een schema van hoe je het had aangesloten zitten met typenummers van de module en motor zou helpen om te bepalen of ie erg stuk is

[ Voor 39% gewijzigd door bvw op 11-04-2025 17:54 ]

LG Therma V MonoBloc HM091MR.U44 hybride | Bosch Compress 3000i (split) 5kW hybride | Home Assistant met WAF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaMartijn
Zekering is gecontroleerd. Die is op de foto eruit maar die zit erin. Het probleem is dat er helemaal geen rood lampje gaat branden wat normaal wel het geval was.
De rails loskoppelen met het rode touwtje lukt nog wel maar de daur gaat niet open lijkt kracht op te staan van een veer ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvw
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09:11

bvw

TeslaMartijn schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 18:21:
Zekering is gecontroleerd. Die is op de foto eruit maar die zit erin. Het probleem is dat er helemaal geen rood lampje gaat branden wat normaal wel het geval was.
Ik neem aan dat je alles al losgehaald heb van je aansturing, en een ander stopcontact voor de motor hebt geprobeerd?

Dan wordt t wel spannend ja, lijkt op de foto die je iets later hebt toegevoegd in ieder geval niet raar aangesloten ofzo. Zit niet zoveel anders op dan in de printplaat in te duiken met een multimeter denk ik...
De rails loskoppelen met het rode touwtje lukt nog wel maar de daur gaat niet open lijkt kracht op te staan van een veer ofzo.
Bovenste paneel aan de bovenkant naar je toe trekken en dan de deur omhoog duwen. Zou niet heel zwaar moeten zijn, anders kan de motor het ook niet :)

LG Therma V MonoBloc HM091MR.U44 hybride | Bosch Compress 3000i (split) 5kW hybride | Home Assistant met WAF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaMartijn
Dat denk ik ook, een nieuwe motor met module kost +- 200 euro. Zit niks anders op
Pagina: 1