Toegang tot mijn Proton account kwijt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemels
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 01-05 17:26
Dag allemaal,

Simpel gezegd kan ik mijn Proton account niet meer in en de recovery pass phrase staat op een USB stick die onleesbaar is geworden (dom geweest om niet uit te printen).

Ik kan mijn telefoonnummer als account recovery gebruiken maar dan wordt mijn data gewist. Ik heb wel de Proton encryption keys van mijn emailadressen. Stel dat ik dus recover via mijn telefoon, kan ik dan achteraf - met mijn encryption keys - mijn email terug halen? Het lijkt me niet, maar ik wil dit tóch even zeker weten.

Het hele verhaal is gekomen omdat ik een emailnotificatie kreeg van een verdachte inlogpoging. Ik heb mijn Proton wachtwoord toen veranderd. Dit deed ik met hulp van Bitwarden en dat gaat vaker mis bij mij. Heel stom dus. Ik denk dat het account op mijn nieuwe wachtwoord ingesteld is, terwijl ik alleen het oude nog in Bitwarden heb! Het huidige password voor mijn Protonaccount is nl hetzelfde als mijn oude (in mijn Bitwarden vault backups!)

Ideeen zijn meer dan welkom :):):)

Merci

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:48
Bitwarden heeft een optie om de generated password uit de history te laten zien. Zit daar toevallig niet het PW in wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemels
Wow, ik hoop het. Ik ga onmiddelijk kijken!

[ Voor 65% gewijzigd door Hemels op 11-04-2025 16:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:12

zAo

GPLv2 Fanboy

Onderaan het item, als je op het getal klikt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4YLzYj9pBAMoJOFa5LuBRWmH9Wg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ZCP5t77vcqJSkiEhoc5Wvgpr.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemels
Er staat helaas niets bij mij. Ook niet dat ik gisteren mijn password heb veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:12

zAo

GPLv2 Fanboy

Jammer.

Ik heb in de app ook "Generator History" in het View menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-05 15:03
Kun je echt helemaal niets meer met die USB stick, mogelijk kun je daar nog Data Recovery op loslaten?
bv Easeus is gratis te gebruiken tot 2gb. meestal zat om net die speciale bestanden nog te redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemels
zAo schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:29:
Jammer.

Ik heb in de app ook "Generator History" in het View menu.
Wat bedoel je met "view" menu? Ik zie alleen de menus: My Vault, Send, Generator en Settings (Android)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemels
Dieks77 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:30:
Kun je echt helemaal niets meer met die USB stick, mogelijk kun je daar nog Data Recovery op loslaten?
bv Easeus is gratis te gebruiken tot 2gb. meestal zat om net die speciale bestanden nog te redden.
De stick word niet meer geregistreerd in Windows. Echt kapot dus volgens mij. Een datarecoverybedrijf gaat mijn stick onderzoeken. De diagnose hoor ik volgende week. Maar de stick is heel oud dus de kans is klein dat ze de data kunnen lezen. De chips kunnen soms "te versleten" zijn hoorde ik. Bovendien is de doorlooptijd tot de reparatie 20 dagen en eigenlijk moet ik mijn account weer in om mijn email opnieuw te configureren zodat ik weer mailtjes binnen krijg. Ieder mailtje dat nú binnenkomt ben ik nl kwijt op het moment dat ik mijn account alsnog moet "resetten" via mijn telefoonnummer. Dus ergens kan ik het onvermijdelijke dan beter nú doen.

[ Voor 19% gewijzigd door Hemels op 11-04-2025 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieks77
Proton support artikel voor password reset linked ook naar support mogelijk te recoveren na een password reset, een methode is je encryption keys gebruiken.

Je data wordt niet gewist maar is niet zo te decrypten, tenzij je de keys of je recovery phrase hebt dus.
Dus zou moeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Onder generator, helemaal naar beneden scrollen. Daar staat "Password history"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemels
Dieks77 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:43:
Proton support artikel voor password reset linked ook naar support mogelijk te recoveren na een password reset, een methode is je encryption keys gebruiken.

Je data wordt niet gewist maar is niet zo te decrypten, tenzij je de keys of je recovery phrase hebt dus.
Dus zou moeten kunnen.
Hey Dieks77 dit klinkt buitengewoon interessant maar ik begrijp het alleen niet helemaal. Kun je het ajb in hapklare brokken herformuleren? Ik zou je zeer dankbaar zijn :):):)

Ik heb de recovery keys namelijk nog

Bedoel je dat er een Proton support artikel is dat linkt naar iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemels
michiel_ schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:45:
Onder generator, helemaal naar beneden scrollen. Daar staat "Password history"
Gevonden! Dank je wel. Ik ben ze allemaal maar aan het nagaan. Gek genoeg allemaal logins van twee data en beide dagen kort achter elkaar. Het lijkt me niet van mij! Ik ga ze tóch allemaal na

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieks77
Hemels schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 17:18:
[...]

Hey Dieks77 dit klinkt buitengewoon interessant maar ik begrijp het alleen niet helemaal. Kun je het ajb in hapklare brokken herformuleren? Ik zou je zeer dankbaar zijn :):):)

Ik heb de recovery keys namelijk nog

Bedoel je dat er een Proton support artikel is dat linkt naar iets?
Ja, ik bedoelde het support artikel dat uitlegd hoe een password reset te doen, linked ook naar een artikel hoe vervolgens bij je "oude" data te komen.

Maar nu ik toch weer aan het typen ben.
https://proton.me/support/recover-encrypted-messages-files

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemels
Je hebt gelijk Dieks77. Dat haalde ik er eerst niet uit. Het is echt dat jij dat net zei! Dit is een optie als ik het account via mijn telefoon reset. Ongelofelijk bedankt voor je moeite! Dat is een sprankje hoop!

Ik hoop dat de encryptie keys nooit veranderen en dat ik dus de juiste heb, want ze zijn 4 jaar oud. Het wordt wel heel aanlokkelijk om het gewoon te gaan proberen. Misschien dat ik tóch tot de diagnose van het datarecovery bedrijf wacht. Das dinsdag. Die stick inmens oud. Ik durf het niet eens te zeggen hier! Dus ik heb er geen hoge verwachtingen van.

Het Bitwarden history idee was ook echt top! Ik wil iedereen bedanken voor de ideeen, de uitleg en de concretiseringen!

Als het gelukt is zal ik zeker een follow up doen!

[ Voor 16% gewijzigd door Hemels op 11-04-2025 17:56 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hemels
Ik ben nog steeds dankbaar voor de tips die ik kreeg daarom even een update hoe het gelopen is!
Uiteindelijk heb ik tóch nog een encryptie key gevonden. Het was spannend of ik daar het wachtwoord nog van had maar die stond in mijn passwordmanager!

Ik heb via mijn telefoon mijn account "recovered." Alle mails kon ik zien staan maar waren onleesbaar. Net als mijn Proton cloud. Ik kon toen via "Proton settings" mijn encryptie keys proberen - en eentje bleek te werken! Probleem opgelost!

Moraal van het verhaal: bewaar je Proton recovery phrase want het scheelt je een hoop stress. Een recovery phrase werkt makkelijker dan een encryptie key waar je bovendien een password voor nodig hebt dat je kwijt kunt raken.

Fijn weekend allemaal!!
Pagina: 1