Jarenlang was ik fanatiek gamer, had een hele dikke setup met custom waterkoeling etc. Dit alles was 10 jaar terug, huidige beestje is nu 10 jaar oud. Waterkoeling weggedaan, wat dingen gedowngrade maar systeem hardware is hetzelfde gebleven verder. Voorheen runde alles top, nu zijn we natuurlijk enige tijd verder en merk ik dat het allemaal wat moeilijker gaat. Daarom ben ik benieuwd wat nu handig is, kan mijn CPU en MOBO nog mee en heeft het zin om te investeren in een nieuwe GPU of vormt de rest een bottleneck? Voorheen deed ik veel aan overclocking, op dit moment is mijn GPU stock. CPU draait op 3.7Ghz. In mijn nieuwe setup zie ik geen bezwaar om een eventuele nieuwe CPU te overclocken voor meer perfomance.
Ik speel standaard op mijn uitvoering: ASUS ROG Swift PG278Q Zwart , dit is 2560x1440 144Hz monitor. Dit vraagt natuurlijk ook wel wat.
Mijn huidige systeem bestaat uit :
Ik zoek een?
Ik zou een systeem willen waar ik mijn huidige titels, voornamelijk Arma 2, Arma 3, Ark Survival en dat soort open world games weer goed op kan draaien evenals titels in de toekomst als GTA 6 etc.
Wat is je budget?
Ik heb niet direct een budget omdat het afhankelijk is wat er nodig is. Ik wil niet meer top of the line zoals vroeger, een richtprijs als € 1000 of € 1500 lijkt me realistisch.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd wel voorkeur gehad voor Intel en Nvidia maar ik merk eigenlijk dat AMD toch wel de voorkeur is op dit moment als ik kijk naar BBG en andere builds. In dit prijs segment krijg je toch meer waar voor je geld denk ik zo.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie bovenstaand mijn pc, gebruik momenteel nog windows 10 want upgrade naar 11 is niet mogelijk. Verder is het een home office pc, deels gaming nu en vind het ook wel belangrijk dat het systeem energie zuinig is. Ook een keuze om een custom loop eruit te doen.
Als ik kijk naar bijvoorbeeld vandaag mijn Arma 3 data, lijkt er niet direct sprake van een volledige load of CPU/GPU.
/f/image/QddiHIJUaKczHl8mZt1nNyfE.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/KbyFHpWfmmnfTXDFdUjWjshN.png?f=fotoalbum_large)
Ik ben benieuwd naar jullie adviezen en wat jullie in mijn situatie zouden doen? Als ik bijvoorbeeld mijn GPU zou vervangen door een RTX 4070 of iets dergelijks. Dan win ik enorm veel GPU power of vormt mijn oudere CPU dan een bottleneck?
Ik speel standaard op mijn uitvoering: ASUS ROG Swift PG278Q Zwart , dit is 2560x1440 144Hz monitor. Dit vraagt natuurlijk ook wel wat.
Mijn huidige systeem bestaat uit :
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i7-5960X Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | MSI X99A GODLIKE Gaming | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 980 GAMING 4G | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | WD Blue WD40EZRZ, 4TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 XL Tempered Glass Light Tint | € 276,- | € 276,- |
2 | Casemodding | Corsair Dominator Platinum Dominator® Platinum Light Bar Upgrade Kit | € 0,- | € 0,- |
1 | Waterkoeling | EKWB EK-AIO Basic 240 | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Dominator Platinum CMD32GX4M4A2666C15 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Corsair RM1000i | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Intel 750 SSD Half Height PCIe 3.0 x4 400GB | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Samsung 850 EVO 1TB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 276,- |
Ik zoek een?
Ik zou een systeem willen waar ik mijn huidige titels, voornamelijk Arma 2, Arma 3, Ark Survival en dat soort open world games weer goed op kan draaien evenals titels in de toekomst als GTA 6 etc.
Wat is je budget?
Ik heb niet direct een budget omdat het afhankelijk is wat er nodig is. Ik wil niet meer top of the line zoals vroeger, een richtprijs als € 1000 of € 1500 lijkt me realistisch.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd wel voorkeur gehad voor Intel en Nvidia maar ik merk eigenlijk dat AMD toch wel de voorkeur is op dit moment als ik kijk naar BBG en andere builds. In dit prijs segment krijg je toch meer waar voor je geld denk ik zo.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie bovenstaand mijn pc, gebruik momenteel nog windows 10 want upgrade naar 11 is niet mogelijk. Verder is het een home office pc, deels gaming nu en vind het ook wel belangrijk dat het systeem energie zuinig is. Ook een keuze om een custom loop eruit te doen.
Als ik kijk naar bijvoorbeeld vandaag mijn Arma 3 data, lijkt er niet direct sprake van een volledige load of CPU/GPU.
/f/image/QddiHIJUaKczHl8mZt1nNyfE.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/KbyFHpWfmmnfTXDFdUjWjshN.png?f=fotoalbum_large)
Ik ben benieuwd naar jullie adviezen en wat jullie in mijn situatie zouden doen? Als ik bijvoorbeeld mijn GPU zou vervangen door een RTX 4070 of iets dergelijks. Dan win ik enorm veel GPU power of vormt mijn oudere CPU dan een bottleneck?