Hoe ga jij om met je te spelen backlog?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:18
Ik ben een tijdje uit de gamewereld geweest maar met de aanschaf van een nieuwe console laatst en de Switch 2 in het vooruitzicht heb ik ondertussen heel wat games op mijn 'ooit te spelen' lijst gezet en tweedehands (oh leuk, 5 euro) ook al de 10+ games aantik waarvan veel games 20+ uur per stuk duren.

Tegenwoordig heb je ook nog eens veel gamestreamingsdiensten ala Netflix (PS Plus Extra, Gamepass) waardoor de mogelijkheden eindeloos zijn, terwijl je in de praktijk maar èèn (singleplayer) of twee games (online fun) tegelijkertijd kan spelen... Voorlopig is de focus dus vooral bepalen welke games überhaupt eerst te spelen en proberen niet binnen 1-2 avonden op te geven omdat de lijst toch eindeloos is en je zo een nieuwe game kan starten. En dan natuurlijk ook nog gewoon naast je werkdag en andere hobby's en films en series die tijd opslokken...

Hoe gaan jullie met je backlog om of heb je maar èèn of twee games die je veelvuldig online speelt? Ervaar je nu meer keuzestress dan 10 jaar geleden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:48

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Op 1 of andere manier wordt die backlog steeds kwa prioritering aangepast met adhoc werk door de Product Owner.. lees mijn vrouw/gezin :+

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Deezers schreef op donderdag 10 april 2025 @ 18:35:
Ervaar je nu meer keuzestress dan 10 jaar geleden?
Veel minder juist.
In de ~25-30 jaar dat ik games speel heb ik behoorlijk veel games gespeeld en zo ontzettend veel tofs en vernieuwends voorbij zien komen dat nieuwe games mij nauwelijks meer interesseren.
Nu spendeer ik vooral meer tijd aan de games die ik speel (offline), in plaats van dat ik zo veel mogelijk games speel.

Vwb backlog, die heb ik niet. Ik speel een game eerst uit en koop daarna pas een andere game die ik wil hebben. Mijn wish-list beslaat 2 games, die komen ooit nog wel. Wanneer? Geen idee.

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 10-04-2025 19:33 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sas_andrea
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-05 21:42
Oh ik zie backlog als "gekocht in de aanbieding en misschien kom ik eraan toe". Niet als "ik moet dit perse spelen". Ik heb er geen last van, ze staan in mijn account en mocht ik opeens zin hebben, zet ik het aan. Of de kids hebben extra om uit te kiezen. Ik speel vooral 3 spellen de afgelopen 2 jaar: Fortnite (wekelijks), Dream Light Valley (wekelijks) en Asphalt Unite (dagelijks). Daarnaast speel ik wel eens wat anders zoals Balatro of iets anders wat ik tegenkom. Maar in mijn accounts zitten veel meer games. Tja. Ik heb er geen last van. 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:10
Ik heb er in het verleden wel 'last' van gehad, met name door diensten als Game Pass. Teveel aanbod, en daardoor ging ik veel proberen maar uiteindelijk juist minder spelen. Daar ben ik dan ook mee gestopt. Game nu op PC en Steam Deck en koop enkel nog spellen die ik écht wil spelen.

Ik speel max 2 games tegelijk (op dit moment Kingdom Come 2 en 1000x Resist) en heb daarnaast nog zo'n 25 spellen in de backlog staan. Games die ik ooit in een sale heb gekocht maar toch niet ga spelen heb ik van m'n account verwijderd of op 'Hidden' staan. Ruimt lekker op :)