Omvormer geeft fluittoon en vermindert vermogen tijdelijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandSmit
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 31-07 13:05
Mijn omvormer van GoodWe geeft bij flinke zonneschijn af en toe een fluittoon, en je ziet dan de productie kelderen. Duurt allemaal minder dan een minuut.
Betekent dit dat de omvormer te warm wordt, of dat ie zijn energie niet kwijt kan aan een overvol net?
Volgens de leverancier ‘niets aan de hand’.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:15

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@RolandSmit Je kan het e.e.a. uitlezen c.q. monitoren bij de meeste omvormers, vermoedelijk ook bij jouw GoodWe omvormer. SolarGo app, SEMS portal via de website, ....
checken op netspanning, vermogen, interne temperatuur, foutmeldingen, ...
Misschien vind je in het GoodWe topic toepasselijke informatie en anders kan je zeker iets op Internet vinden.
Met de door jouw verstrekte informatie zou ik het ook niet weten.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RolandSmit
Inmiddels contact gehad met GoodWe; ze hebben 2 updates gepusht, waarna geen gefluit meer, maar ook geen productie _/-\o_ _/-\o_
Nogmaal contact opgenomen, er is weer iets veranderd, en nu wél productie. Nog geen fluitconcert gehoord, tot nu toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandSmit
Te vroeg gejuicht: nog steeds fluitconcert bij hoge productie. Stoort mij niet heel erg, maar vraag me af wat de oorzaaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:44
Hier een huawei sun2000 (4.6 ktl) , heb ook altijd een fluittoon als hij op maximum zit - maar hij blijft wel gewoon 4600W leveren.