Hallo allemaal,
onze Youfone verbinding bleek niet de gehele uploadsnelheid te kunnen garanderen. Uiteindelijk is de KPN langsgweest. ZIj constateerden dat een andere modem wel de 100% snelheid wist te leveren. Daarom heb ik sinds kort een KPN Box 12 in plaats van 10. Echter, wifi is sindsdien volkomen brak:
- overal in het huis voldoende bereik, maar internetten lukt niet
- af en toe wordt enkel tekst geladen, af en toe enkel plaatjes
- baggertraag
Het netwerk bestaat uit verschillende access points:
- zelfde beveiliging
- zelfde ssid
- zelfde key
- lage uitzendsterkte om overlap en "blijven hangen" te vermijden
Ik heb een voor een de access points uitgezet om te kijken of een van deze de veroorzaker was. Echter, het bleef ellendig. Ook het wifi van de modem uitzetten hielp niet. Het is ook vreemd dat enkel het vervangen van een modem het wifi in huis kan verstoren, helemaal als het modem geen wifi uitzendt.
Verder geprobeerd:
- andere DNS servers
- reset modem
- veel verschillende instellingen op de access points
Dit heeft allemaal niet mogen baten.
Uiteindelijk heb ik op het modem IPv6 uitgezet. En warenpel, alles werkt weer naar behoren. Mijn concrete vraag: wat zorgt ervoor dat IPv6 mijn wifi onwerkbaar maakt? Hoe kan ik dit oplossen? En is dit wel een probleem?
onze Youfone verbinding bleek niet de gehele uploadsnelheid te kunnen garanderen. Uiteindelijk is de KPN langsgweest. ZIj constateerden dat een andere modem wel de 100% snelheid wist te leveren. Daarom heb ik sinds kort een KPN Box 12 in plaats van 10. Echter, wifi is sindsdien volkomen brak:
- overal in het huis voldoende bereik, maar internetten lukt niet
- af en toe wordt enkel tekst geladen, af en toe enkel plaatjes
- baggertraag
Het netwerk bestaat uit verschillende access points:
- zelfde beveiliging
- zelfde ssid
- zelfde key
- lage uitzendsterkte om overlap en "blijven hangen" te vermijden
Ik heb een voor een de access points uitgezet om te kijken of een van deze de veroorzaker was. Echter, het bleef ellendig. Ook het wifi van de modem uitzetten hielp niet. Het is ook vreemd dat enkel het vervangen van een modem het wifi in huis kan verstoren, helemaal als het modem geen wifi uitzendt.
Verder geprobeerd:
- andere DNS servers
- reset modem
- veel verschillende instellingen op de access points
Dit heeft allemaal niet mogen baten.
Uiteindelijk heb ik op het modem IPv6 uitgezet. En warenpel, alles werkt weer naar behoren. Mijn concrete vraag: wat zorgt ervoor dat IPv6 mijn wifi onwerkbaar maakt? Hoe kan ik dit oplossen? En is dit wel een probleem?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.