Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-07 13:17

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

Topicstarter
Hoi ik ben bezig een een upgrade van mijn oude pc
Asus TUF B650-plus wifi en een ryzen 9700x nu heb ik een setje geheugen van Corsair gekocht )Vengeance DDR5 memory for amd 2x32GB 6000MT 30-36-36-76 1.4v CMK64x5m2b6000z30

nu start hij niet op e de qled geeft aan dram fout ik heb ze al in alle banken gehad melding blijft en start niet op

net de memory check op de asus site gedaan en daar staat er maar 1 (crosisar 32GB) op met een ander nummer luistert het echt zo nauw? of is dit met een bios update te fixen ? (MB is nieuw uit doos)

MB kan max 128GB aan dus 4x 32 moet kunnen ( dus zeker 2x32 ?
graag tips / advies

www.sebastiaanvanbaarsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

sebasel schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:26:
net de memory check op de asus site gedaan en daar staat er maar 1 (crosisar 32GB) op met een ander nummer luistert het echt zo nauw? of is dit met een bios update te fixen ? (MB is nieuw uit doos)
Het kan heel nauw komen. Ik weet niet of Asusbordjes nog steeds zo kieskeurig zijn als vroeger, maar het kwam vaak genoeg voor dat sommig geheugen gewoon niet wilde werken.

Probeer het eens met 1 module, of als je het hebt, een andere set DIMMs. Een biosupdate kan zeker helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasel

sebasel

Topicstarter
andere bank met 1 heb ik al geprobeerd geen resultaat :(

geen andere bankje s ( upgrade kom van een AM3+ met DDR3 )

krijg ook geen beeld pc gaat niet verder lijkt me dan ook lastig om een bios upgrade te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:09
Heb je wel lang genoeg gewacht i.v.m. memory training?

Volgens de Pricewatch ondersteunt dat bord biosupdate zonder cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasel

sebasel

Topicstarter
Memory training ??

Hoe lang moet ik dan wachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:09
Tja, je kunt wat ervaringen zoeken. Ik merk met mijn Intel i5 maar een kleine vertraging bij eerste keer opstarten of wijzigen van instellingen, maar bij AMD schijnt het "minuten" te kunnen duren. Geheugenfabrikant Crucial heeft een supportpagina waar ze zelfs "up to 15 minutes" zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasel

sebasel

Topicstarter
O oke ga het rustig aan proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@sebasel ik zie jouw type ook niet in de asus lijst, en ja het schijnt nauw te luisteren.
Maar in de pricewatch zie ik je type CMK64x5m2b6000z30 ook niet. Heb je een PW link?

Geheugen inleren zou niet tot een boot error moeten leiden, gewoon de eerste (paar) keer opstarten wel enorm traag.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1