Alu Rig voorzien van Motion

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samvis
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-08 11:53
Hey guys en Girls;

Sinds Corona ben ik terug beginnen simracen.
Competitief binnen een gesloten groep en voor de rest voornamelijk TT's.

Mijn rig bestaat uit een zelfbouw alurig en een 27" triple setup.
Haptics en motion zijn iets waar ik vanaf het begin al erg door getriggerd ben.
En zo ben ik met Opentrack bezig geweest. Met VR maar ik wordt er ontzettend misselijk van en ondertussen dan maar 2 transducers onder mijn rig gemonteerd welke het wonderwel goed doen.

Dus, de trillingen van de transducers doen mijn brein geloven dat ik echt beweeg.
Maar graag wou ik net dat tikkeltje verder gaan en motion toepassen op de rig.
En daar zit ik met een berg vragen.

Namelijk, ik zou graag de 27" setup houden, VR is uitgesloten.
32" zou nog net kunnen.
Welke systemen komen in aanmerking als ik de motion enkel wil gebruiken om de surface na te bootsen?
Dus niet optrekken, remmen, bochten etc.
Waarom niet, het lijkt mij onmogelijk om optrekken en remmen en laat staat een lange bocht na te bootsen met slechts enkele actuatoren.

Budget is niet echt van toepassing maar ik ga er ook geen 5000 euro aan uitgeven.

Bij voorkeur kant en klaar maar ik ben best handig dus een zelfbouw iets zegt me wel wat.
Het enige wat me daar wat aan tegen houdt is het bestellen van Chinese dingen.

Waar zit ook nog mee, dat is de bewegingen vs wat er op de monitoren komt te staan.
Worden de bewegingen gecompenseerd zodat de bewegingen van de simrig overeenkomen met dat wat er op het scherm gebeurd of is dat niet mogelijk?

Meer specifiek, mijn DDU staat netjes in het midden van het dashboard ingame (zie bijgevoegde foto).
Als ik mijn wagen over hobbels rijdt zou ik het appreciëren dat mijn DDU ook daar blijft staan en dat het game scherm niet op en neer beweegt.
Dus vermoedelijk zullen de monitoren mee op de bewegende rig moeten komen.
Tenzij andere dingen mogelijk zijn.

Alle tips, tricks en suggesties zijn welkom.
Ik lees ze graag.

alvast bedankt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fy0x8BCJHMGpFMgBIB-Mq7DDGh0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AiZqQAN8xQ13XwAzXZLCrPBk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:24

jbbrans