Op zoek naar een goede 7-zitter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotz
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-04 07:17
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een nieuwe auto. Omdat wij 3 kinderen hebben zou ik graag een 7-zitter aanschaffen, zodat er af en toe nog eens iemand mee kan rijden. Nu ben ik zelf geen autokenner, dus vroeg ik mij af of er mede-tweakers zijn die mij in mijn zoektocht kunnen helpen/ervaringen kunnen delen.

Budget: €15.000 - €20.000

Wensen:
  • 7 zitter
  • idealiter 3 volwaardige stoelen op de achterbank, vanwege kinderzitjes
  • airco
  • cruise control
  • hopelijk niet al te veel onderhoud, dus ik zat zelf te denken aan een auto uit 2019 of jonger met niet meer dan 150.000km op de teller.
Nu rijd ik niet heel veel met de auto ~12.000km/jaar dus het hoeft niet de meest luxe auto te zijn.

Ik heb zelf al wat zitten rondkijken en volgens mij kom ik uit bij de volgende modellen:
  • Peugeot 5008
  • Citroën Grand C4
  • Dacia Jogger
Zou iemand mij kunnen vertellen wat de voor- en nadelen zijn van deze modellen?
Zijn er nog modellen die ik niet genoemd heb waar ik ook naar zou kunnen kijken?

Ik hoor het graag :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-05 10:53

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

krotz schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:04:
Omdat wij 3 kinderen hebben zou ik graag een 7-zitter aanschaffen, zodat er af en toe nog eens iemand mee kan rijden.
Hoevaak komt dat voor, en rechtvaardigt dat de aanschaf van een 7-zitter?

Ik heb zelf een tijd een Tiguan Allspace in 7-zits uitvoering gereden én een Opel Zafira. Daar zou je ook nog eens naar kunnen kijken. :)

Let op: de achterste stoelen zijn érg klein (van alle modellen die je aanhaalt). Leuk voor kleine kinderen, maar absoluut niet voor tieners of volwassenen. Ik zou héél goed controleren of daar een beetje eenvoudig een kinderstoel op past (en dat betwijfel ik). Een volwassen mee-rijder gaat er in elk geval niet op passen, dus die zal op de achterbank moeten, waardoor toch één van je kinderen naar je achterste stoelen moet.

En daarnaast lijkt het mij niet praktisch, om kleine kinderen relatief ver bij je vandaan te hebben.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 16:32

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Wij hebben vanwege zelfde eisen eind 2019 een (nieuwe) 5008 gekocht. Daar passen dankzij de 3 stoelen prima 3 kinderzitjes op de 2e rij van destijds een baby, 4 jarige en 6 jarige. We hebben de auto een kleine 5 jaar gereden tot deze helaas eind vorig jaar total-loss raakte bij een aanrijding van achteren op de snelweg.

De vervanger is een Kodiaq II IV plugin hybride, en daar passen door de bank met 2 zittingen en een tussenstuk niet zo makkelijk 3 stoeltjes in. Voor ons niet meer nodig, maar de 5008 was daar zeker praktischer in. de nieuwe E-5008 hebben we ook nog even naar gekeken, en heeft ook meer een bank dan 3 stoelen.

Overigens hadden we hetzelfde idee bij een 7-zitter als jullie: leuk als er af en toe iemand mee kan, maar dat is bij ons zelden gedaan (kinderfeestjes). Als bij ons ongeluk iemand op de 3e rij gezeten had, dan weet ik niet hoe dat afgelopen was aangezien de achterkant behoorlijk naar binnen gekomen was.

Nog wat opmerkingen over de 5008:
- Let op dat de 1.2 puretech motor wel wat problemen kent. Zelf hebben we na 4 jaar bij een beurt een nieuwe distributieriem gekregen onder garantie. Wellicht kun je naar import met de 1.6 motor kijken
- Verder geen technische problemen gehad met de auto
- Fijne reisauto, zeker met de 8-traps automaat.
- Veel en praktische laadruimte achterin. Ook hier wint de 5008 het van de Kodiaq
- Vlakke vloer (geen tunnel) op de tweede rij is ook erg fijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 22:47
Ik kan de Ford Galaxy aanraden voor '3 accross', De derde zitrij is ook nog best OK en je houdt nog wat kofferbak over.

https://www.autowereld.nl...ole-41016492/details.html

[ Voor 31% gewijzigd door S0epkip op 10-04-2025 16:26 ]

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tacoos

i am i

Ik heb zelf 3 kinderen en wij hebben sinds die tijd altijd een 7-zitter gereden ( en een Multipla😇)

Niet alleen handig als er vriendjes/vriendinnetjes mee willen of het elftal waar je kind in speelt, maar ook om de kinderen fysiek wat te scheiden; bij ons zat er altijd graag een helemaal achterin en je kunt je vast voorstellen hoeveel gezeur dat scheelt achterin als ze niet schouder aan schouder tegen elkaar geklemd zitten😜
Dus ik geef je groot gelijk👍

De Citroen C4 en Peugeot 5008 zijn technisch gelijk. Kwalitatief zijn het Franse auto's, verwacht dus wat kwaaltjes...
Wij hebben de C4 met zo'n 1.2 puretech; de motor is een beetje een zorgenkindje, maar als je oliepeil in de gaten houdt en de riem op tijd laat vervangen (elke 60k km a 1500-2000 euro ..), valt ermee te leven.
Verder is de Citroen meer een vliegend tapijt, geen rijdersauto. Maar dat is ook een kwestie van smaak; ik heb iemand gesproken die zijn C4 had ingeruild voor een Zafira, omdat de kinderen wagenziek werden in de Citroen.

Hiervoor hadden we een Ford Galaxy. Veel fijner om mee te rijden, veel ruimer, maar ook fors duurder want 300kg zwaarder. Met de 2l motor zonder turbo geen snelheids monster maar wel betrouwbaar.
De 1.6l turbo tussen 2015 en 2019 geeft problemen. Ik ken 2 mensen bij wie deze motor vervangen moest worden, een had geen garantie meer...
De bouwjaren daarvoor zouden betrouwbaarder moeten zijn.

Met de Zafira heb ik zelf geen ervaring, maar die zou ik zeker ook eens bekijken, is alleen lang niet altijd als 7 zitter uitgevoerd.

Of een VW Touran.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:32
Als vader van 4 dochters heb ik wel een tip.

Zoals al eerder gemeld.

Citroën C4 heel snel vergeten. Zoek maar op 1.2 puretech en de ellende met de riemen. Ook met een gemodificeerde ging hij bij mij stuk.
Ik had een leasebak dus zelf geen kosten gehad maar de 1e reparatie was 5000 euro. Drie keer stuk gegaan. Onderhoud altijd op tijd bij officiële dealer en alleen olie van de dealer. En nog alle ellende gehad.

Er zijn meer merken met deze motor, loop daar met een boog omheen.

Toen dochter 3 en 4 (twins) in 2008 geboren werden heb ik een Toyota previa 6 zits gekocht.
10 jaar probleemloos mee gereden slurpt wel 1:9 maar was ideaal. Daarna kwam de leaseauto C4 7 zits. Na 2 jaar waren de stoeltjes achter te krap toen de dames 12 werden. Dus hou rekening met de 3e zitrij dat dit echt voor kleine kids is zoals ook al door anderen gemeld.

We hebben nu 2 auto’s aangezien de oudste uit huis is en dochter 2 ook al een rijbewijs heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:35
Ik zou zeker kijken naar een tweedehands jogger en een proefrit maken. Gewoon een hele prettige ruime auto met goede en bekende techniek.

Ook op de 3de zitrij echt goede ruimte om te zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door krissie100 op 10-04-2025 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotz
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-04 07:17
Heel erg bedankt voor alle suggesties tot nu toe.

Goed om te weten dat de motor van de Citroën c4 niet zo betrouwbaar is. Ik denk dat we die dan inderdaad maar moeten overslaan.

Qua zitruimte komen ze allemaal wel goed denk ik (oudste is 6 en de jongste 2, dus we kunnen even vooruit), maar inderdaad punt om even in de gaten te houden.

Voor zover ik nu zie lijkt de Dacia Jogger dan een van de betere keuzes op dit moment voor ons. Gezien de iets ruimere 3e zitrij en het feit dat we die wat nieuwer kunnen krijgen dan andere aangedragen alternatieven. Ik ben een beetje bang dat we bij een auto van +10 jaar oud toch ook wat sneller op de vervanging van onderdelen gaan komen.

Is er toevallig iemand die ervaring heeft met de Dacia Jogger?

[ Voor 4% gewijzigd door krotz op 11-04-2025 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:17
krotz schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:41:
Heel erg bedankt voor alle suggesties tot nu toe.

Voor zover ik nu zie lijkt de Dacia Jogger dan een van de betere keuzes op dit moment voor ons. Gezien de iets ruimere 3e zitrij en het feit dat we die wat nieuwer kunnen krijgen dan andere aangedragen alternatieven. Ik ben een beetje bang dat we bij een auto van +10 jaar oud toch ook wat sneller op de vervanging van onderdelen gaan komen.
10 jaar oud hoeft niet te betekenen dat een auto versleten is. Ik heb zelf een Ford Grand C-Max en een Ford Focus, beide uit 2011, maar ze zijn wel dealer onderhouden. We hebben de C-Max nu ruim een jaar en hebben tot nu toe slechts één keer de accu moeten laten vervangen en een stabilisatorstang van de achteras moeten vervangen. De kosten hiervoor waren €200. De Focus had helaas wat meer pech, want een maand na aanschaf ging de lambdasonde defect. Gelukkig werd dit via de garantie opgelost, na wat aandringen van mijn kant.

Een kennis van ons, die monteur is, zegt altijd: 'Hoe ouder de auto, des te meer er al is vervangen.'"

Maar goed, als je het geld hebt om een jonge auto te kopen, zeker doen. Vergeet alleen niet dat jonge auto's ook sneller in waarde afschrijven dan wat oudere auto's. en allrisk verzekeren e.d.

Persoonlijk heb ik een aantal jaar in een oude Volvo uit 2000 van €700,- probleemloos gereden welke na 3jaar zoiets voor €750,- naar de volgende eigenaar is gegaan. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fabudop
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 05-05 17:14
Kijk ook eens naar een Toyota Prius+. Die heeft drie apart verschuifbare stoelen op de 2e zitrij. En nog 2 stoelen op de 3e zitrij.

De 3 stoelen op de 2e rij zijn volwaardige stoelen (dus niet 2.5 zits). maar wel iets smaller. Drie maxi-cosies naast elkaar gaat niet lukken. Maar drie tieners naast elkaar gaat prima :) .

Die 3e zitrij haal ik met de vakanties er zelf altijd uit, is 10 min werk. Je hebt dan een zee van bagageruimte tot je beschikking. En hij is opmerkelijk zuinig voor zo'n grote auto. Ik zit meestal onder de 5L/100km (1/20 dus).

Hij wordt helaas niet meer gemaakt. Maar is nog wel gewild. Volgens de ANWB is het de meest waardevaste auto van het moment (waar je als occasionkoper wat minder aan hebt, maar het zegt wel iets over de kwaliteit).

https://www.anwb.nl/auto/kopen/nieuwe-auto/waardevast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01:48
fabudop schreef op woensdag 23 april 2025 @ 19:50:
Kijk ook eens naar een Toyota Prius+. Die heeft drie apart verschuifbare stoelen op de 2e zitrij. En nog 2 stoelen op de 3e zitrij.

De 3 stoelen op de 2e rij zijn volwaardige stoelen (dus niet 2.5 zits). maar wel iets smaller. Drie maxi-cosies naast elkaar gaat niet lukken. Maar drie tieners naast elkaar gaat prima :) .

Die 3e zitrij haal ik met de vakanties er zelf altijd uit, is 10 min werk. Je hebt dan een zee van bagageruimte tot je beschikking. En hij is opmerkelijk zuinig voor zo'n grote auto. Ik zit meestal onder de 5L/100km (1/20 dus).

Hij wordt helaas niet meer gemaakt. Maar is nog wel gewild. Volgens de ANWB is het de meest waardevaste auto van het moment (waar je als occasionkoper wat minder aan hebt, maar het zegt wel iets over de kwaliteit).

https://www.anwb.nl/auto/kopen/nieuwe-auto/waardevast
En qua comfort zou ik het wel weten tussen de prius en een dacia... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Yup, geen van beiden en naar een VW Touran kijken, die heeft ook drie volwaardige zitplaatsen achterin :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-05 18:37
BMW 218 Gran Tourer een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:17

Theo

moederbord

Voor 25K kun je ook een Tesla X overwegen met 6 stoelen. Technisch gezien heeft de model S ook 7 zitplekken, maar die laatste twee zijn letterlijk in de kofferbak terwijl de X echt zes volwaardige stoelen heeft

De 25K is wellicht iets boven je budget, maar doordat de brandstofkosten rond de 6 cent per km zitten, het onderhoud erg meevalt en de wegenbelasting nog laag is zijn de kosten per maand lager dan met een brandstofwagen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:15
Waarom zou je je beperken tot alleen die paar 7 zitsmodellen voor die ene keer dat er iemand mee rijdt. In de praktijk zal dat zelden zijn (tenminste, wij doen alles hier lopend of met de fiets vanaf school) en met sport zijn er meer ouders die kunnen rijden. En voor dat ene feestje kun je beter een auto lenen of, als dat kan, met het openbaar vervoer. Sterker nog, als je de meerprijs van die 7zitter op je bankrekening zet is een taxi voor die paar keer 2 extra personen goedkoper vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkillZ4LollZ V2
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07-05 12:07
Turb0Turb0 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 22:02:
Als vader van 4 dochters heb ik wel een tip.

Zoals al eerder gemeld.

Citroën C4 heel snel vergeten. Zoek maar op 1.2 puretech en de ellende met de riemen. Ook met een gemodificeerde ging hij bij mij stuk.
Mijn ouders rijden sinds 2016/2017 een Grand C4 Picasso, 1.6 Diesel handbak met een chip kuurtje. 2de hands gekocht met 35.000 kilometer op de teller, inmiddels staan er bijna 260.000 kilometers op (veel ritten naar het buitenland). Koppeling is een keer vervangen, leiding van de koeler en nadat 1 injector aan vervanging toe was zijn ze allemaal uitgewisseld. Het laatste heeft wat gekost maar daar ontkom je hoe dan ook niet aan met de tijd, verder is het eigenlijk een oerdegelijke auto. Beduidend ruimer van binnen dan de gemiddelde hatchback of sedan, met de achterbanken naar beneden heb je praktisch een bestelbus. Persoonlijk vind in de doorlopende voorruit ook iets unieks, vooral in combinatie met een panorama dak ziet het er fraai uit.

Voor de poster; Goed mogelijk dat het jouw type auto niet is, de looks niet bevallen of dat je liever niet voor een PSA gaat, maar sluit het niet direct uit aan de hand van een paar ongelukkige ervaringen. Ga er een keer in zitten, speel eens rond met alle opties en maak een rondje als je de tijd hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door SkillZ4LollZ V2 op 26-04-2025 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:32
SkillZ4LollZ V2 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 18:02:
[...]

Mijn ouders rijden sinds 2016/2017 een Grand C4 Picasso, 1.6 Diesel

Lang verhaal over goede auto.
een diesel gaat TS niet kopen met 12.000 per jaar. Met die 1.6 Diesel speelt dit probleem niet.

De auto is top, maar de 1.2 purePech motor niet.

Zoek maar op 1.2 puretech problemen, dit zijn niet een paar ongelukkige ervaringen.

[ Voor 10% gewijzigd door Turb0Turb0 op 26-04-2025 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tillumen
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 07:25
Theo schreef op woensdag 23 april 2025 @ 20:05:
Voor 25K kun je ook een Tesla X overwegen met 6 stoelen. Technisch gezien heeft de model S ook 7 zitplekken, maar die laatste twee zijn letterlijk in de kofferbak terwijl de X echt zes volwaardige stoelen heeft

De 25K is wellicht iets boven je budget, maar doordat de brandstofkosten rond de 6 cent per km zitten, het onderhoud erg meevalt en de wegenbelasting nog laag is zijn de kosten per maand lager dan met een brandstofwagen.
Haha grapjas. Het onderhoud valt mee. De Model X en S hebben zoveel verschillende kwalen dat je alsnog een onderhoudsrekening hebt waar je een middenklasser van kan kopen. Van draagarmen, motersteunen, deurhendels, tot besturingssystemen. Reken op 10k per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
jongetje schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 14:48:
Waarom zou je je beperken tot alleen die paar 7 zitsmodellen voor die ene keer dat er iemand mee rijdt.
Zelfde dilemma gehad toen de vierde kwam: uiteindelijk een ruime stationwagen en een kleine tweede auto aangehouden, in de praktijk ga je zelden met z'n zessen ergens heen.

In die incidentele gevallen met twee auto's gegaan, veel bagageruimte en ter plekke erg flexibel (helft eerder weg, waarom niet?)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:44

weebl

YARR!

Al eens naar de Renault Grand Scenic 4 gekeken? Model vanaf 2017. Zou zoeken op één vanaf medio 2018, met de 1.3 4-cylinder, zijn prima motoren. Verder zitten alle toeters en bellen er wel op, zelfs bij de goedkopere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hier sinds kort een Seat Terraco, wel iets boven budget en geen drie stoelen op de tweede rij, maar dat hoeft toch ook niet als je nog twee zitplaatsen op de derde rij hebt?

Overigens passen drie kinderen vaak ook prima in een Ford Focus of Skoda Octavia, scheelt enorm in je budget als je die 3de rij eigenlijk toch niet gebruikt.

Ps: loop ver om de 5008 heen, ik ken niemand die daar geen elektronisch gezeur mee heeft gehad. Zelf in de eerste week dat die al niet meer van het slot wilde.. Sta je dan langs de Franse tolweg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 19:19:
[...]

Zelfde dilemma gehad toen de vierde kwam: uiteindelijk een ruime stationwagen en een kleine tweede auto aangehouden, in de praktijk ga je zelden met z'n zessen ergens heen.

In die incidentele gevallen met twee auto's gegaan, veel bagageruimte en ter plekke erg flexibel (helft eerder weg, waarom niet?)
Dat lijkt mij met een gezin van 6 echt super onhandig.

Voor echte 7 zitters zijn trouwens de MPVs wel echt aan te raden. De Ford S-Max, Volkswagen Touran of Seat Alhambra zijn dan lekker ruim en betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik heb van 2005 tot 2022 busjes gereden, een aantal 6 persoons dubbelcabine, de laatste een 8 persoons EV. Daarna moesten we (man, vrouw, drie kinderen, 2 grote honden) het doen met een 3-serie touring en was het altijd behelpen met ruimte.

Toen we vorig jaar voor de zomervakantie een busje gehuurd hadden riep het hele gezin: kunnen we alsjeblieft weer een bus gaan rijden en nu staat er ruim een maand al weer een 9 persoon PHEV op de stoep: eindeloze ruimte voor het gezin en bagage.

Kortom: kijk ook eens naar een busje. (let wel op dat een grijs kenteken niet zo interessant meer is vanwege zero emissie zones).

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:57
Ik heb zelf in 2022 een Renault Grand Scenic gekocht uit 2019, ook in verband met destijds een kind van 8 en een tweeling van 4 jaar. Eis was dat er 2 kinderzitjes en een zitverhoger in kon.
Ik heb aan het begin wat elektronica problemen gehad, maar dat is binnen de garantie verholpen met een nieuwe accu. Daarna geen problemen meer gehad.

Een optie die ik destijds ook bekeken had wat een Toyota Proace city. Die viel destijds helaas niet binnen budget was maar wel een fantastisch voertuig

[ Voor 4% gewijzigd door yorroy op 26-04-2025 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:38
Ook zou je een Ford s-Max kunnen overwegen.
Een recente 1.5 turbo
https://www.autotrack.nl/a/ford-s-max-benzine-2018-57130214

Of yolo met de dikke 2.5 5cyl van Volvo en 10k voor reparaties achter de hand houden B)
https://www.autotrack.nl/a/ford-s-max-benzine-2007-57297569

[ Voor 45% gewijzigd door caspervc op 26-04-2025 20:53 ]

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-05 18:13
tsja een dacia jogger kan qua cijfers die tellen op een verjaardag dan jong zijn en weinig gelopen hebben maar het is echt niet het comfort en luxe en kwaliteit als een S-max/Touran etc. die wat ouder zijn . Motorisch zwak ( 7 personen wegen wat ) weinig geluidsdemping en techniek uit renault van 10 jaar terug . 3 losse stoelen zegt ook niet dat 3 kinderzitjes passen , de stoelen zijn immers smaller ( in een V70 P3 past het) . Ook nemen de 2 achterste stoelen een flinke hap uit je kofferbak .

Mijn keuze zou de S-max zijn , die is motorisch en onderstel technisch meer berekend op zn ( gewichtige ) taak dan een dacia .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Deveon schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 20:18:
Dat lijkt mij met een gezin van 6 echt super onhandig.
Dacht ik vooraf ook, maar in de praktijk is met twee auto's een korte rit maken net zo makkelijk. Twee keer benzine maar dat verdien je terug door dagelijks woon-werkverkeer in een veel zuiniger kleine auto te doen dan met een 7 zits bus. Do the math...

Uiteindelijk bleek het om een paar ritjes in de maand te gaan, de rest kon met één auto omdat niet iedereen mee ging met boodschappen doen of die uitwedstrijd van één van de kinderen. Alleen verre vakanties waren lastig en dan huurden we een busje, een gewone 7 zitter is met middelbare scholieren ook te krap (laat staan dat er genoeg bagage mee kan).

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 21:13:
[...]

Dacht ik vooraf ook, maar in de praktijk is met twee auto's een korte rit maken net zo makkelijk. Twee keer benzine maar dat verdien je terug door dagelijks woon-werkverkeer in een veel zuiniger kleine auto te doen dan met een 7 zits bus. Do the math...

Uiteindelijk bleek het om een paar ritjes in de maand te gaan, de rest kon met één auto omdat niet iedereen mee ging met boodschappen doen of die uitwedstrijd van één van de kinderen. Alleen verre vakanties waren lastig en dan huurden we een busje, een gewone 7 zitter is met middelbare scholieren ook te krap (laat staan dat er genoeg bagage mee kan).
Hier is het de enigste auto dus dat maakt denk ik wel een groot verschil en naar het werk hoeft die niet mee. Enkel wanneer twee uitwedstrijden tegelijk hebben zitten we in knoei, maar dat is een geheel ander vraagstuk. ;)

Nu ben ik zelf niet de grootste maar zit royaal op de tweede rij en heb ook een rit van een half uur op derde rij doorgebracht. Gelukkig is de jongste net één dus kan straks mooi poos op de derde rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06:45
Wij hebben drie kinderen 8, 11 en 12 en zijn afgelopen week met een model 3 op vakantie geweest.
Prima auto met voldoende kofferbak ruimte
Pagina: 1