Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ger0nim0
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-04 18:11
Beste,

Ik zit met een probleem. Ik heb een KPN unlimited data sim en een 4G router.
Deze combinatie werkt best goed, alleen is er een probleem. Ik heb 20GB per dag en als die op is moet ik perse op de router inloggen om naar het SMS venster te gaan om daar iets te SMS'en om zo weer 5GB data te erbij te krijgen. Nou luid de vraag: Is er een manier waardoor ik dit automatisch kan laten doen door een script of een tweak? Heeft KPN ook simkaarten die daadwerkelijk unlimited zijn zonder dat ik steeds moet inloggen en SMS'en? Wat is hier de beste oplossing voor? het liefst hou ik deze sim natuurlijk.

Alvast bedankt.

Mvg.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Ger0nim0 dit gaat over 4G, dus ik schop je topic even richting Telecom providers.

Welke router gebruik je precies? Met sommige is het volgens mij mogelijk met behulp van een scriptje automatisch het smsje te sturen.

Verder is de KPN Unlimitied mobiele abonnement eigenlijk niet bedoeld voor gebruik in routers, vandaar ook deze beperking.

KPN heeft wel Internet buitengebied en Odido biedt tegenwoordig Klik en Klaar voor 25 euro per maand. Diensten die wel bedoeld zijn voor gebruik in een router.

[ Voor 88% gewijzigd door rens-br op 10-04-2025 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:08

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Ik heb hier een script voor in een microtik 4G router. Welke router gebruik je?

[ Voor 6% gewijzigd door CrankyGamerOG op 10-04-2025 15:51 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Voor Microtik :

Zet onder tools SMS aan, en vul een ww in.
Maak het onderstaande script aan in system scripts en let op dat je bij port de naam van de lte interface invult.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
:log info "SMS limiet script started"

delay 2;

:foreach i in=[/tool sms inbox find where (message~"50%")] do={/tool sms inbox remove $i;}

:foreach i in=[/tool sms inbox find where (message~"80%")] do={/tool sms send port=lte1 phone-number=1330 message="DAGBUNDEL AAN";/tool sms inbox remove $i;}

:foreach i in=[/tool sms inbox find where (message~"100%")] do={/tool sms send port=lte1 phone-number=1330 message="DAGBUNDEL AAN";/tool sms inbox remove $i;}

:foreach i in=[/tool sms inbox find] do={/tool sms inbox remove $i;}

:log info "SMS limiet script afgerond"

Je zult hem dan wel moeten aanpassen naar wat jij moet doen, dit is voor zakelijk lte ;)

[ Voor 5% gewijzigd door CrankyGamerOG op 10-04-2025 15:55 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ger0nim0 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:43:
Beste,

Ik zit met een probleem. Ik heb een KPN unlimited data sim en een 4G router.
Deze combinatie werkt best goed, alleen is er een probleem. Ik heb 20GB per dag en als die op is moet ik perse op de router inloggen om naar het SMS venster te gaan om daar iets te SMS'en om zo weer 5GB data te erbij te krijgen. Nou luid de vraag: Is er een manier waardoor ik dit automatisch kan laten doen door een script of een tweak? Heeft KPN ook simkaarten die daadwerkelijk unlimited zijn zonder dat ik steeds moet inloggen en SMS'en? Wat is hier de beste oplossing voor? het liefst hou ik deze sim natuurlijk.

Alvast bedankt.

Mvg.
je kunt ook gewoon via de mijnKPN app je extra GBs aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ger0nim0
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-04 18:11
@rens-br @CrankyGamerOG een Huawei B535-235a

[ Voor 22% gewijzigd door Ger0nim0 op 10-04-2025 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG