opzet Teams Phone voor 1 nummer en 2 gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sth87
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 29-09 16:09
Beste

hier toevallig iemand ervaring met opzet van Teams Phone?
los van de configuratie blijkt het bekomen van een nummer via operator connect voor een kleine zelfstandige wel een beproefing, als ook de licenties die hiervoor nodig zijn blijkbaar best tricky om er aan te komen.
Ik heb dus al mijn eigen tenant, en dacht hoe moeilijk kan het zijn...
Ik heb dus maar 1 nummer nodig, maar wil wel een Auto Attendant en Call Queue opzetten.
Ik woon in Belgïe en zit bij Telenet Business, zij bieden enkel operator connect aan vanaf 5 gebruikers.
Ik heb ook een aanvraag gedaan bij Dsnty.
Ik wil gerust ook via Microsoft zelf aankopen, maar zie even door het bos de bomen niet meer wat ik dan juist nodig heb. Vandaar dat ik het via een provider wou doen om hier ook advies over te krijgen.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:50

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Je hebt nodig
1. Een Teams phone licentie (of een licentie waar deze in zit) per user.
2. Een MS licentie (type bepaald of je punt 1 nodig hebt) per user
3. Een nummer toegekend in de tenant aan de user. (los van operator connect of direct routing)
4. Operator connect, of een Direct routing aanbieder.
5. Voor zowel de AA als de CQ heb je een resource account nodig. (met phone resource licentie dus)

Ik (mijn werkgever) heb zelf een SBC draaien waarover klanten middels Direct routing bellen met teams. Die klanten betalen per spraakkanaal, niet per user. (en natuurlijk per nummer) (of een 100/1000 blok)

Jij kan niet met 1 nummer zowel een AA. als 2 users bereikbaar maken, elke user heeft echt een eigen nummer ook nodig. De CQ zelf heeft dan weer geen nummer nodig, die laat je al op de AA binnenkomen en stuur je door naar de CQ.

[ Voor 29% gewijzigd door CrankyGamerOG op 10-04-2025 15:43 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:26

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Welke licenties neem je nu af?

Je hebt buiten Teams (die in sommige pakketten inbegrepen is) ook een Teams Phone license nodig per user + een Dialplan als je het volledig binnen Microsoft wilt houden. Verder heb je nog de gratis Resource Account licentie nodig per AA en CQ.

Dit kan overigens allemaal met Trials en het verder inrichten ook. Er zijn Teams Phone+Dialplan bundels die je direct via MS kan afnemen.

Zodra je de licenties in je Tenant hebt, kan je bij Microsoft nummers opvragen. Elke users heeft een eigen User nummer nodig en voor de Auto Attendant kan je een Service nummer aanvragen. De Call Queue kan ook een eigen Service nummer hebben, maar dit is niet vereist.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 14:02

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Misschien ook handig de vraag waarom specifiek een Teams Phone? Bij zo een kleine opzet is het toch makkelijker en verstandiger te kijken naar een SIP telefoon met een enkel nummer. En waarom dan de auto attendent en call queue? Dit zijn overigens ook zaken die je bij een SIP provider kan afnemen. Alsook een softphone oplossing.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sth87
CrankyGamerOG schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:36:
Je hebt nodig
1. Een Teams phone licentie (of een licentie waar deze in zit) per user.
2. Een MS licentie (type bepaald of je punt 1 nodig hebt) per user
3. Een nummer toegekend in de tenant aan de user. (los van operator connect of direct routing)
4. Operator connect, of een Direct routing aanbieder.
5. Voor zowel de AA als de CQ heb je een resource account nodig. (met phone resource licentie dus)

Ik (mijn werkgever) heb zelf een SBC draaien waarover klanten middels Direct routing bellen met teams. Die klanten betalen per spraakkanaal, niet per user. (en natuurlijk per nummer) (of een 100/1000 blok)

Jij kan niet met 1 nummer zowel een AA. als 2 users bereikbaar maken, elke user heeft echt een eigen nummer ook nodig. De CQ zelf heeft dan weer geen nummer nodig, die laat je al op de AA binnenkomen en stuur je door naar de CQ.
Ik heb momenteel een business standard, en ja die type licenties wist ik ondertussen al, maar het blijkt niet simpel om dat nummer te kopen als ook die licentie.
Er zijn verschillende dial plans, ook daar nog wat verwarring

wat opzet betreft, ik heb eens meegekeken in een andere omgeving, en via een omweg kan je dit wel met 1 nummer, namelijk met extenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sth87
MR_VIPER schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:59:
Misschien ook handig de vraag waarom specifiek een Teams Phone? Bij zo een kleine opzet is het toch makkelijker en verstandiger te kijken naar een SIP telefoon met een enkel nummer. En waarom dan de auto attendent en call queue? Dit zijn overigens ook zaken die je bij een SIP provider kan afnemen. Alsook een softphone oplossing.
net omdat ik auto attendent en call queue wil...

ik wil namelijk een menu, mogelijkheid om te werken met een queue, mogelijkheid om te kunnen forwarden, mogelijkheid om een schema in te stellen
ik heb reeds alles van MS en dan werkt dit beter samen

Ik heb ondertussen Voice Pro 2 go afgenomen van Telenet, werkt via cisco webex, maar functionaliteit is heel beperkt
ze bieden ook nog iets anders aan, wat zij Voice Cloud noemen, dat zou ik deze functionaliteit hebben, maar is zelf duurder dan teams
dus dan lijkt het mij een no brainer om te nemen wat het best geïntegreerd is met wat ik al heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 14:02

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Korte zoektocht levert een VOIP provider op die integraties aanbied en volgens mij alles wat je wil.

https://krispcall.com/pricing/

Als ik op de pricing pagina kijk dan zie ik een hoop zaken die binnen een essential abbonnement zijn opgenomen. Waaronder zo te zien ook een teams integratie.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sth87
MR_VIPER schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 14:13:
Korte zoektocht levert een VOIP provider op die integraties aanbied en volgens mij alles wat je wil.

https://krispcall.com/pricing/

Als ik op de pricing pagina kijk dan zie ik een hoop zaken die binnen een essential abbonnement zijn opgenomen. Waaronder zo te zien ook een teams integratie.
waarom zou ik een integratie willen als enkel en alleen Teams dit ook allemaal kan? :s
Pagina: 1