Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Kantoorwerk, af en toe eens lichte videobewerking, af en toe eens casual gamen. De laatste tijd heb ik veel Satisfactory en Timberborn gespeeld, maar ook racing games passeren regelmatig eens de revue. Ik heb een 1080p scherm dat ik voorlopig ga behouden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
idealiter tussen €800 à €900 (minder mag natuurlijk altijd), maximumprijs is € 1000 als daar een heel goede reden voor is. Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen componenten, maar alle randapparatuur heb ik al in bezit (2 24" schermen, tobo e.d.)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb mij gebaseerd op de BBG en adviezen die ik in eerdere topics heb gelezen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn pc komt in de leefruimte te staan: stiller is beter maar ga geen honderden euro's spenderen om de laatste decibel er uit te persen
Mijn ADHD brein vergeet dikwijls om de pc uit te zetten: een lager verbruik in semi-idle is voor mij belangrijker dan 3 FPS extra
Ik ben de pubertijd voorbij en wil dus geen RGB discotheek
PC zal onder bureau staan, dus een glazen zijpaneel en modulaire voeding is geen noodzaak
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik ben op zoek naar zo veel mogelijk bang-for-buck, rekening houdend met hoe ik mijn pc ga gebruiken.
Is een 650W voeding vereist of is een 400W voeding voldoende?
Ik heb voor AM4 gekozen itt AM5 omdat ik las dat AM4 qua (idle) verbruik beter doet, is dat inderdaad een goede keuze geweest?
Ik heb voor een 16GB kaart gekozen ipv een 8GB omdat dit toekomstbestendiger lijkt, is dit een goede keuze of is het de meerprijs niet waard?
Zijn er componenten die gelijkaardig presteren maar enkele tientjes goedkoper zijn?
Zijn er componenten die ruim beter presteren en slechts enkele tientjes duurder zijn?
All in all: graag mijn setup eens nakijken en zien of ik logische keuzes heb gemaakt.
Kantoorwerk, af en toe eens lichte videobewerking, af en toe eens casual gamen. De laatste tijd heb ik veel Satisfactory en Timberborn gespeeld, maar ook racing games passeren regelmatig eens de revue. Ik heb een 1080p scherm dat ik voorlopig ga behouden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
idealiter tussen €800 à €900 (minder mag natuurlijk altijd), maximumprijs is € 1000 als daar een heel goede reden voor is. Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen componenten, maar alle randapparatuur heb ik al in bezit (2 24" schermen, tobo e.d.)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb mij gebaseerd op de BBG en adviezen die ik in eerdere topics heb gelezen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn pc komt in de leefruimte te staan: stiller is beter maar ga geen honderden euro's spenderen om de laatste decibel er uit te persen
Mijn ADHD brein vergeet dikwijls om de pc uit te zetten: een lager verbruik in semi-idle is voor mij belangrijker dan 3 FPS extra
Ik ben de pubertijd voorbij en wil dus geen RGB discotheek
PC zal onder bureau staan, dus een glazen zijpaneel en modulaire voeding is geen noodzaak
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik ben op zoek naar zo veel mogelijk bang-for-buck, rekening houdend met hoe ik mijn pc ga gebruiken.
Is een 650W voeding vereist of is een 400W voeding voldoende?
Ik heb voor AM4 gekozen itt AM5 omdat ik las dat AM4 qua (idle) verbruik beter doet, is dat inderdaad een goede keuze geweest?
Ik heb voor een 16GB kaart gekozen ipv een 8GB omdat dit toekomstbestendiger lijkt, is dit een goede keuze of is het de meerprijs niet waard?
Zijn er componenten die gelijkaardig presteren maar enkele tientjes goedkoper zijn?
Zijn er componenten die ruim beter presteren en slechts enkele tientjes duurder zijn?
All in all: graag mijn setup eens nakijken en zien of ik logische keuzes heb gemaakt.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Tray | € 98,66 | € 98,66 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B550-PLUS | € 127,- | € 127,- |
1 | Videokaarten | ASUS Dual Radeon RX 7600 XT OC Edition 16GB GDDR6 | € 329,- | € 329,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Pop Silent Black Solid | € 88,90 | € 88,90 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 | € 32,- | € 32,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 50,90 | € 50,90 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition | € 91,46 | € 91,46 |
1 | SSD's | WD Black SN770 1TB | € 68,63 | € 68,63 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 886,55 |