Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buur75
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04 15:21
De stomste vraag ooit. Een ouder persoon in mijn omgeving had mijn oude iPhone 5 maar deed daar niets mee, enkel Whatsapp. Whatsapp doet het nu niet meer, en er moet nu natuurlijk een nieuwe telefoon komen :F

Het enige wat dus van belang is, op welke betaalbare, misschien zelfs wel hele goedkope telefoon kan ik het langste ondersteuning verwachten voor whatsapp? Foto's maken, bankieren, bellen, enz alle andere dingen die alle andere mensen wel met hun telefoon doen, is voor dit geval dus NIET BELANGRIJK. Ook kwaliteit van het scherm en de speakers, G5 en NFC en weet ik al veel niet meer boeit allemaal niet, het moet kunnen whatsappen, en zo lang mogelijk.

Eigen research heeft me gebracht bij de Motorola G05, maar ja
Motorola belooft twee jaar Android-updates en drie jaar beveilingsupdates, wat in vergelijking met andere fabrikanten zelfs in dit segment enigszins ondermaats is.
Zijn er andere suggesties? Dit moet toch echt wel onder de 200 euro kunnen lijkt?
Alvast hartelijk dank.

PS: Ik haat e-waste, vandaar deze enigszins cynische toon van mijn bericht, waarvoor mijn excuses...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:21
Een goedkoop instapmodel van Samsung? uitvoering: Samsung Galaxy A16 4G, 4GB ram, 128GB opslag Zwart?

Ondersteuning tot november 2030.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:11
whatsapp via de pc evt een optie ? Dan heb je geen telefoon nodig , geen idee of je nog wel verbinding kan maken met het account op de iphone 5 . maar het is mogelijkheid

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buur75
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04 15:21
Xander schreef op donderdag 10 april 2025 @ 14:07:
Een goedkoop instapmodel van Samsung? [..]Samsung Galaxy A16 4G[..]?
Ondersteuning tot november 2030.
Precies DIT bedoel ik! Dit soort dingen. Dank u wel. Zijn er meer telefoons met dergelijke langere ondersteuning dan 3 jaar? Zonder verdere kennis zou ik nu beslist voor deze kiezen...
Cybersijp schreef op donderdag 10 april 2025 @ 14:11:
whatsapp via de pc evt een optie ?[..]
Ja dit zou ook een optie zijn, maar ik heb inderdaad nog geen manier gevonden dit voor elkaar te krijgen. Denk je dat dit mogelijk is met de oude iPhone 5s? (Ik zou natuurlijk zelf meer mijn best kunnen doen dit uit te zoeken ;) )

Ja sorry het was een 5s, geen 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:17
Je zou de uitvoering: Motorola Moto G04s, 4GB ram, 64GB opslag Groen kunnen overwegen.
Voor alleen WhatsApp lijkt mij dat snel zat. Draait Android 14 en de minimum versie voor WhatsApp is Android 5, dus de komende jaren verwacht ik dat je daar wel WhatsApp mee kan draaien.
Lijkt tegenwoordig ook mogelijk om WhatsApp over te zetten van iPhone naar Android.

[ Voor 15% gewijzigd door urk_forever op 10-04-2025 14:32 ]

Hail to the king baby!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14:48
Je wilt Lenovo/Motorola nou precies vermijden, die hebben het slechtste updatebeleid.

De goedkope, nieuwere Samsungs gaan heel lang mee kwa softwareondersteuning. En zodra je Whatsapp weer werkend hebt kan je die ook weer met de computer koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:21
Buur75 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 14:20:
[...]

Precies DIT bedoel ik! Dit soort dingen. Dank u wel. Zijn er meer telefoons met dergelijke langere ondersteuning dan 3 jaar? Zonder verdere kennis zou ik nu beslist voor deze kiezen...
Je kunt in de Pricewatch filteren op het jaar dat er nog ondersteuning is, voor zover de info bij Tweakers bekend is.

Maar goedkoper dan die Samsung ga je iets met ondersteuning tot 2030 niet vinden volgens mij.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:08

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Die goedkope Samsungs voelen wel heel laggy aan, hoor. Zelfs als je van een antieke iPhone 5 af komt. Ik zou eerder voor een goedkope OPPO gaan, of zo

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:46
Misschien is dit wat?

uitvoering: OnePlus Nord CE4 Lite 5G, 8GB ram, 256GB opslag Zilver

In ieder geval een vrij recent model, €200, en tweakers beschrijving:

nieuws: OnePlus Nord CE4 Lite kost 329 euro en komt uit op 1 juli

Alleen niet zo lang updates, dat lijkt dan wel weer een beetje aan de matige kant - is bij de gewone Nord 4 beter (tot 2030), maar die kost €350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mila1994
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:59
Ik zou me aansluiten bij de suggestie van Xander voor een zeer basale Samsung.

Eventueel zou je ook een refurbished iphone SE 2022 kunnen overwegen, die zijn voor een prikkie te krijgen en zullen waarschijnlijk ook aardig in de buurt komen van die Samsung qua Whatsapp-ondersteuning.
Pagina: 1