Remote Desktop issue doet remote applicatie crashen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 04:23

Blokker_1999

Full steam ahead

Topicstarter
Het is een vreemd probleem waarbij mijn intuitie zegt dat het nooit zou kunnen bestaan, maar toch ...

Ik open een remote desktop sessie naar ons ticketingsysteem en kan perfect werken in dat systeem totdat ik iets moet opzoeken. Op het moment dat ik het zoekveld aanklik in de applicatie, bevriest de applicatie en even later crasht deze. Ik dacht eerst dat dit een probleem was specifiek met de applicatie, dat er een bug in zat die om welke reden dan ook ineens naar boven kwam.

Enkele uren later was ik bezig in een RDP verbinding naar een andere server, en ik had de server manager op staan daar ik een volume ging uitbreiden. Het moment dat ik in het tekstvak klikte waar ik de nieuwe gewenste grootte moest ingeven bevriest het venster en enkele seconden later sluit de volledige server manager.

Op dat moment realiseer ik mij: dit is niet een probleem met een applicatie op de remote server maar mogelijks een probleem met mijn remote sessie. Ik neem dus een test laptop ter hand en probeer op dat test systeem het probleem te repliceren en ... niets. Alles werkt. Het zoekveld in het ticketingsysteem dat al heel de dag dienst weigert wanneer ik verbind vanop mijn eigen laptop werkt er zonder probleem en ook in server manager op die andere server geen enkel probleem.

Ik log terug in op ons ticketingsysteem op mijn gebruikelijke laptop, maar heb de desktop sessie niet afgesloten. En kijk, ineens kan ik wel gebruik maken van het zoekveld. Ik log de sessie af, start deze opnieuwe op en het probleem is terug. Ik start de sessie nogmaals op en ga daarna terug naar dee test laptop om daar de sessie over te nemen en heb daar dan hetzelfde effect, klik ik op het zoekveld, crasht de app nu ook op de verbinding daar. Wat er fout loopt gebeurd dus op het moment dat de remote desktop sessie opstart en het systeem dus aanmeld.

Ik begrijp alleen niet wat dat kan zijn. Ik heb vorige week, vanwege totaal ongerelateerde problemen, mijn laptop geherinstalleerd, en nu loop ik dus al opnieuw tegen een probleem aan waar ik geen antwoord op kan vinden. Iemand die enige suggestie heeft waar dit mis zou kunnen gaan want ik wordt 8)7

De client is gewoon MSTSC op Win11 24H2, de servers draaien verschillende versies zoals 2019 maar ook 2025. Ook als de verbinding via RDMan van devolutions wordt opgebnouwd doet het probleem zich voor, al gebruiken die, voor zover ik weet, ook dezelfde libraries als MSTSC in de achtergrond voor het opbouwen van de verbinding.

No keyboard detected. Press F1 to continue.