Eens per uur voor ca 30 minuten 50watt extra verbruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-09 23:21
Hi allen

Ik zit met een situatie waarbij er eens per uur voor ongeveer 30 minuten 50 watt extra wordt verbruikt. Dit gebeurd zowel in de nacht als overdag wanneer er niemand thuis is. Ik heb geen gewijzigde apparatuur in huis. Ik had het vermoeden dat de pc wellicht uit slaapmodus ging en heb hier op gelet dit is niet zo. Verder kan ik niet snel bedenken wat er ongeveer 50watt extra verbruikt. Er lijkt een patroon in te zitten zie foto's.

mijn andere vermoedens was de cv ketel en dit is ook niet de boosdoener als ik kijk naar het gas verbruik, zeker de afgelopen periode wordt deze nauwelijks voor verwarming gebruikt.

wat er wel altijd constant aan staat met variabele stroom verbruik dat ik kan bedenken is de vloer verwarming pomp en mechanische ventilatie. De mechanische ventilatie staat op auto en is een recent model en zou niet veel gebruiken ook staat hij niet op de hoogste stand.

ondanks de verwarming niet aan staat draait de pomp van de vloer verwarming wel constant. Ik heb al eerder gelezen dat de pompen niet altijd zuinig kunnen zijn en vermoed dat deze wellicht de boosdoener is. hoe kan ik het beste testen zonder de boel af te sluiten of dit het "probleem" kan zijn?
is trouwens een grundfos upm3 auto.

verder heb ik weinig apparaten waarvan ik ze verdenken meer te verbruiken.
wat ik wel bijzonder vind is dat er een patroon in lijkt te zitten. Ik heb verder geen schakelaars die aan en uit gaan op apparaten. in de nacht en overdag als er niemand aanwezig is staat alles in stand by.

heeft iemand nog tips of die met mij kan mee denken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/22Mb8qVBhp4rYz1tbASkGCCqivQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/cJoffNqntXsuZuSRKHPS0OmM.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YW4Xfor85Y0-YZyJLitOu-G38LA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i3ftLXTno3P7SGD424kyDdEr.jpg?f=fotoalbum_tile

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:46

paQ

Gewoon een koelkast of vriezer compressor?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:49

D4NG3R

kiwi

:)

Ik zou denken aan de compressor van een koelkast en/of vriezer. Als het consistent 1x per uur gebeurt lijkt het mij vrij simpel om even wat apparaten af te koppelen en te kijken of het dat uur weer voorgekomen is. :)

Dit was bijvoorbeeld het gedrag hier bij mij thuis gisteren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I9lLixbaS5Tgxbr65RDVgqwNhT0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xDUAg0UMLkTNYP5MJFwQRzzT.png?f=user_large

Mooie pieken om en nabij de 1kW als de compressor aan slaat. :+

[ Voor 65% gewijzigd door D4NG3R op 10-04-2025 10:50 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Bij ons is dit een nacht, pieken komen inderdaad van de koelkast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RGBqL_JJWcQMZVPda6Et7ztC0mU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t1OdOhjcsQ86EPD6tqJ60c0t.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:50
Inderdaad compressor van de koelkast of vriezer die aanslaat de hele tijd.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:07

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Voor het slapen gaan even de keukengroep eruit en je weet het :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:08

DataGhost

iPL dev

Of gewoon een smart plug aan de stekker van je koelkast hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanev001
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09 17:23
Je wijst te snel de CV-ketel af als mogelijke oorzaak. De meeste ketels laten met een interval de pomp even lopen om er voor te zorgen dat deze niet vast gaat zitten. 50W is een vermogen dat daar goed bij past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 15:38
@Tweakwondo Je noemt allemaal apparaten met een stekker. Hoe ingewikkeld kan het zijn, trek ze er uit en kijk wat het doet.

Het zal de koelkast of vriezer zijn overigens.

[ Voor 16% gewijzigd door hesselbeertje op 10-04-2025 13:28 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Pagina: 1