Hallo Tweakers,
Na ruim 6 jaar is het tijd om een nieuwe pc samen te stellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Voornamelijk gaming op 1440p (civilization, total war, cyberpunk, witcher etc)
- Wat lichte office taken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit te denken aan een bedrag van +/- €2500 maar ben bereid eventueel wat hoger te gaan mocht dit een grote winst opleveren. Het zou ook fijn zijn als de PC een beetje toekomstbestendig is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur en windows is aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Amd processor laatste systeem ook amd gebruikt en nooit problemen gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een systeem wat niet te veel geluid maakt
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag feedback op mijn gekozen onderdelen. Zijn alle componenten compatibel en is deze configuratie toekomstbestendig? Ook hoor ik graag suggesties om het systeem beter te maken, zolang de prestaties er niet onder lijden.
Na ruim 6 jaar is het tijd om een nieuwe pc samen te stellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Voornamelijk gaming op 1440p (civilization, total war, cyberpunk, witcher etc)
- Wat lichte office taken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit te denken aan een bedrag van +/- €2500 maar ben bereid eventueel wat hoger te gaan mocht dit een grote winst opleveren. Het zou ook fijn zijn als de PC een beetje toekomstbestendig is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur en windows is aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Amd processor laatste systeem ook amd gebruikt en nooit problemen gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een systeem wat niet te veel geluid maakt
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag feedback op mijn gekozen onderdelen. Zijn alle componenten compatibel en is deze configuratie toekomstbestendig? Ook hoor ik graag suggesties om het systeem beter te maken, zolang de prestaties er niet onder lijden.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed | € 543,- | € 543,- |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 202,99 | € 202,99 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G | € 1.019,- | € 1.019,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 88,- | € 88,- |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 (Black) | € 30,10 | € 30,10 |
2 | Ventilators | Arctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm | € 26,05 | € 52,10 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6000Z30 | € 116,98 | € 116,98 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 134,74 | € 134,74 |
1 | SSD's | Kingston Fury Renegade SSD (heat spreader) 1TB | € 89,90 | € 89,90 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB | € 243,90 | € 243,90 |
Totaal | € 2.520,71 |
[ Voor 6% gewijzigd door Macmeijer op 10-04-2025 18:43 ]