Toon posts:

Klopt dat OEM snel kapot gaat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kijk zo bij een webwinkel van computerondelen (ik zal maar niet zeggen welke, zal wel niet mogen) en ik zie dat OEM geheugen, lekker goedkoop :P, dat komt omdat het zo minimaal verkocht wordt, alleen zo'n stickie in een zakkie dat is het.
Maar nou hoorde ik van anderen dat OEM na een jaartje functioneren, het begeeft... klopt dat of is dat gewoon een fabeltje :?

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Volgens mij is het gewoon een fabeltje...

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Exterazzo

Qeasy

fabeltje, OEM is gewoon hetzelfde product, alleen dan zonder handleiding

Audentia

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

dit is gewoon bullshit zoiets kan met alles gebeuren , ik heb hier OEm in pc van me zus (mijn oude) en het is gewoon normaal hoor geen probs hiero

maar merk geheugen is neit veel duurder hoor

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

fabel.

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 09:39
het is gewoon iets goedkopere kwaliteit.

Je hebt (als ik 't goed heb):
brand (mayor on mayor) (bv. kingston)
mayor on 3rd (bv. merken met "merkchips" als infineon)
3rd on 3rd (de oem sjippies op oem dimmen)

het laatse kankwalitatief dus minder zijn, waarschijnlijk iets minder goede chips, en iets minder goeie dimmen.

Ga dus voor dat 10tje meer even voor dat merkgeheugen.

- hardware always changes.. -

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Misschien ben ik een uitzondering maar bij mij doet het geheugen het al2 jaar... Is gewoon gelul dat dat geheugen binnen een jaar stuk is.. Het enige nadeel van OEM geheugen is dacht ik dat je er minder goed of beter niet mee kan overclocken

Systeem | Strava

Verwijderd

Het enige nadeel van OEM geheugen is dacht ik dat je er minder goed of beter niet mee kan overclocken
net zo'n grote fabel als de rest |:(

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 13:07
OEM versies van cdroms etc. die dan van Toshiba zijn ofzo zijn net zo goed als de niet oem versie, alleen dan wat cheaper. Echter, met geheugen heb ik andere ervaringen. Van alle mem die ik gekocht heb, heb ik al 2x gehad dat geheugen na een korte tijd brak werd. Na eerst uitgebreid te memtesten was het geheugen in het begin wel goed maar bij 1 reeptje 256 waren na 1 maand problemen met kapotte bitlijnen. Een ouder 64mb reepje ging na 11 maanden moeilijk doen maar niet altijd. Soms wel fouten (veel zelfs) maar soms ook niet, het feit dat die computer niet stabiel was, was dus enorm moeilijk aan te tonen.

Wat dat betreft koop ik dus nu alleen maar dane of infinion, je kunt er bij die meerprijs toch wel een beetje van uit gaan dat het geheugen daarvan wel goed is en ze geven 10 jaar garantie, vind ik toch een teken dat het reepje het dan ook wel 10 jaar uit houdt :). En zo ver inderdaad ook nog geen problemen met de Dane en Infinion reepjes.

Advies: koop voor die paar tientjes meer toch die 10 jaar garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 september 2001 15:03 schreef Jestar het volgende:
...

Ga dus voor dat 10tje meer even voor dat merkgeheugen.
Was ik ook al van plan, maar vroeg me toch eigenlijk af of het nou waar was of niet.

• skullsplitter
  • Laatst online: 17-07 13:04

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

OEM= Onmiddelijk Even Meenemen ;)

www.avpnews.com

Verwijderd

Ik vind het ook gelul :O , ik koop nix anders, ik vervang alleen als het moet, niet omdat ze kaputt sein. kheb nu 2x 128mb sdram, gaat als een tierelier. >:)

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 15:14 schreef skullsplitter het volgende:
OEM= Onmiddelijk Even Meenemen ;)
HAHAHA :) LOL

• pt0x
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

OEM is hetzelfde product als een retail versie alleen heeft een retail meer software of zoiets erbij

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 15:03 schreef Jestar het volgende:
het is gewoon iets goedkopere kwaliteit.

Je hebt (als ik 't goed heb):
brand (mayor on mayor) (bv. kingston)
mayor on 3rd (bv. merken met "merkchips" als infineon)
3rd on 3rd (de oem sjippies op oem dimmen)
Jij haalt duidelijk zaken door elkaar. OEM heeft niks met wel/geen merk te maken. OEM onderdelen worden in bulk, zonder handleiding of andere fancy dingen geleverd, en zijn in principe bedoelt voor directe assemblage ipv. losse verkoop. Niet omdat het niet zou mogen, maar daar hebben ze dan weer retail versies voor, verpakt in idioot grote dozen, met een hoop documentatie in die je niet gebruikt... Zodoende is de retail duurder dan een OEM versie, gewoon omdat het meer kost aan verpakking en andere rotzooi errond... Voor de rest is een OEM produkt exact hetzelfde als een Retail version. AMD bijvoorbeeld verkoopt niet eens cpu's in retail vorm. Die worden steeds in bulk in een tray geleverd, in tegenstelling tot Intel die hun cpu's wel in boxed versions aanbiedt.

• pt0x
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

trouwens ik heb 512 mb OEM geheugen
2x128 1x256
getest voor 133mhz op cas3

3 keer raden...
het draaid gewoon stabiel op 142mhz en cas2

(mijn info klopt ff niet meer)

Verwijderd

paar maandjes geleden 128 mb ram erbij gekocht, destijds voor 89 piek, is nu 35 :(

Maar, ook OEM, werkt uitstekend, nu nog ff Linux installen, en helemaal geen problemen meer :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:04
2 stukkies MTec geheugen, bij Norrod niet al te duur (en in andere winkels ook helemaal niet)

Is dus gewoon el-cheapo blokkiewokkie RAM, met 6ns chippies die met gemak 157MHz cas3 4way op een VIA KT133A bordje doen :)

• markvt
  • Laatst online: 25-08 16:57

markvt

Peppi Cola

ik heb in de pc van benee (celly 733)
een reepje oem geheugen 64mb geprikt
en dat draait perfect op cas 2-2-2 :)
en ik heb in mijn powerstation (p3-900:?)
ook oem geheugen zitten nooit problemen mee.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Pagina: 1