Ik gebruik een Raspberry Pi 4B om Home Assistant op te draaien en recentelijk heb ik na een stroomstoring alles opnieuw moeten installeren omdat er iets corrupt was geraakt. Dus ben ik gaan kijken naar een UPS oplossing. Ik vond een 'echte' UPS een beetje overkill voor zo'n kleine RPi en kwam terecht op een topic waarbij je dit met een Power bank kunt oplossen.
Deze power bank moet echter wel beschikken over pass through, waarbij je tegelijk kunt laden en gebruiken. Tevens is het handig als de power bank een low power mode heeft en niet bij lage output stroom uitschakelt.
Nu heb ik zo'n powerbank gevonden via de power bank test:
https://tweakers.net/revi...laden-en-passthrough.html
Alles leek perfect, maar toen kwam ik erachter dat de output van de power bank enkele seconden afschakeld als ik de oplaadkabel verwijder. Dat is dus eigenlijk het scenario zoals dat bij een stroomstoring optreedt en de power bank het over moet nemen. Dat was dus een tegenvaller, want nu schakelt de Rpi nog steeds af bij een stroomstoring.
Voordat ik allerlei andere power banks ga bestellen en testen....
Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er power banks die dat niet doen? Waarbij de output dus aan blijft als opladen gestopt of gestart wordt?
Het gaat hier overigens over een MojoGear EVO XL (20000 mAh)
Deze power bank moet echter wel beschikken over pass through, waarbij je tegelijk kunt laden en gebruiken. Tevens is het handig als de power bank een low power mode heeft en niet bij lage output stroom uitschakelt.
Nu heb ik zo'n powerbank gevonden via de power bank test:
https://tweakers.net/revi...laden-en-passthrough.html
Alles leek perfect, maar toen kwam ik erachter dat de output van de power bank enkele seconden afschakeld als ik de oplaadkabel verwijder. Dat is dus eigenlijk het scenario zoals dat bij een stroomstoring optreedt en de power bank het over moet nemen. Dat was dus een tegenvaller, want nu schakelt de Rpi nog steeds af bij een stroomstoring.
Voordat ik allerlei andere power banks ga bestellen en testen....
Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er power banks die dat niet doen? Waarbij de output dus aan blijft als opladen gestopt of gestart wordt?
Het gaat hier overigens over een MojoGear EVO XL (20000 mAh)