Alias mailadres aanmaken voor Aliexpress

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes40
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-06 20:32
Beste,

Ik zou graag voor de eerste keer iets bestellen via Aliexpress.
Geen zin om mijn privé mail adres te gebruiken om daar een account aan te maken.
In mijn telenet kan ik alias mailadressen aanmaken. Zou dit slim zijn om met zo'n adres mijn account aan te maken op Aliexpress? Doen nog mensen dit? Mijn idee is als ik later overladen word met spam van aliexpress kan ik deze aliasmail gewoon verwijderen en stopzetten. Zo kan ik mijn de privacy van mijn hoofdemailadres wat afschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leaplasher
  • Registratie: Maart 2025
  • Niet online
Ik heb voor elke webwinkel een alias en apart wachtwoord.
Ja dat is een administratie opzich, maar wel zo fijn ivm spam, datalekken, etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:26

P_Tingen

omdat het KAN

Als je een Gmail adres hebt, kun je een + achter je naam zetten en dan extra tekst. Dus stel dat je email is: wes40@gmail.com dan maak je er van wes40+aliexpres@gmail.com

Alles vanaf de + tot de @ wordt genegeerd en alles komt in jouw mailbox. Mocht je teveel spam krijgen, dan kun je op dat specifieke aliexpress mailadres filteren

Overigens: ik bestel er wel eens wat en behalve een mail over elke stap in het orderproces (als ik wat bestel) krijg ik geen spam van Ali

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BytePhantomX
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:17
Als je dat vaker wil gebruiken dan is dit wel een aardige dienst: https://simplelogin.io/
Of zoeken naar een email provider die catchall ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes40
Ok bedankt voor de tips. Voorlopig zal ik een alias aanmaken via mijn telenet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
P_Tingen schreef op woensdag 9 april 2025 @ 22:11:
Als je een Gmail adres hebt, kun je een + achter je naam zetten en dan extra tekst. Dus stel dat je email is: wes40@gmail.com dan maak je er van wes40+aliexpres@gmail.com

Alles vanaf de + tot de @ wordt genegeerd en alles komt in jouw mailbox. Mocht je teveel spam krijgen, dan kun je op dat specifieke aliexpress mailadres filteren

Overigens: ik bestel er wel eens wat en behalve een mail over elke stap in het orderproces (als ik wat bestel) krijg ik geen spam van Ali
De spammers en andere die jouw mail adres willen misbruiken kennen dat trucje natuurlijk ook, en kunnen dat ook gewoon eraf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je iPhone of Mac gebruikt kun je Hide My Email gebruiken, die doet precies dit, direct vanuit je browser.
Zie https://support.apple.com/nl-nl/105078

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes40
Sissors schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:48:
[...]

De spammers en andere die jouw mail adres willen misbruiken kennen dat trucje natuurlijk ook, en kunnen dat ook gewoon eraf halen.
Daarom dat ik een alias zal aanmaken via mijn telenet profiel. Daar kan ik eender welke naam gebruiken die niks meer te maken heeft met mijn privé hoofd email adres.
Pagina: 1