Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-09 21:00

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een 5.0 set, ik wil expliciet geen subwoofer om diverse redenen.

Het is voor bij de TV, ik heb geen hard geluid nodig, en het hoeft geen wow factor te hebben, het moet gewoon fatsoenlijk klinken.

Front speakers zou ik dan iets van compacte boekenplank speakers willen hebben, in principe zou een soundbar met goed links en rechts ook kunnen.

Achter is wat interessant. Ik heb daar een oneven kasten constructie, en ik kan speakers daar niet zomaar op gelijke hoogte zetten, tenzij ik ze hoog plaats, echter geen idee of dit een beetje te doen is.

Ik wil geen gebruiken maken van speaker kabel, mocht iets van een receiver nodig zijn, dan zou deze compact moeten zijn.

Dan de prijs, ik vind dit een lastige, ik ben niet op zoek naar hoogwaardig geluid, dit heb ik wel redelijk geregeld in mijn 'mancave', maar beneden moet het gewoon een beetje leuk klinken en vind ik het al gauw goed, het is ook niet voor muziek, maar vooral een beetje gamen, filmpje kijken enz.

Oh en het moet in wit zijn.

En voor de mensen die het zich afvragen, dit alles is opgesteld met de wensen van mijn vriendin in gedachte, die tevens nul waardering heeft voor audio, en het geluid uit de tv ook al prima vond...

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Poeh, wat een berg wensen. Kun je dan niet beter een soundbar van Sonos of Bluesound kopen. Draadloze rears erbij en klaar. Is allemaal ook in wit verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
S1NN3D schreef op woensdag 9 april 2025 @ 21:34:
Poeh, wat een berg wensen. Kun je dan niet beter een soundbar van Sonos of Bluesound kopen. Draadloze rears erbij en klaar. Is allemaal ook in wit verkrijgbaar.
Volgens mij valt het wel mee, je komt wel in een bepaald segment, een segment die vrij groot is tegenwoordig, alleen zijn veel van die sets nog redelijk afhankelijk van subwoofers.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09 22:07
Misschien nog een overweging voor de rears. Ik heb ze aan het plafond gehangen en dan naar beneden wijzend. Bevalt eigenlijk prima. Dan met onwall variant van Dali Oberon. Zodat het niet zon dikke puist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:38

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je wensen zijn zo specifiek dat een set kopen waarschijnlijk niet gaat werken. Koop een HDMI audio-extractor en converteer het geluid naar 6 analoge kanalen. Koop dan 4 losse luidsprekers naar jouw wens (boekenplank, wit e.d.). Gebruik twee stereoversterkers om ze aan te sturen.

De centrumluidspreker zou ik kopen als een actieve luidspreker die je dan zonder versterker aan kunt sluiten. Je kunt ook een mengpaneeltje kopen en het centrumkanaal op links- en rechtsvoor bijmengen. Ik vind dat persoonlijk goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:48
@dmantione dat klinkt niet alsof het aan de wensen van vriendin zal voldoen.

@Benjamin- *knip* onnodig, dus niet doen
Iig kan ik persoonlijk niet zoveel met de TS zoals die nu is. Wat is lees is vooral: geen kabels, geen subwoofer als het maar wit is maar wat heb je zelf al gevonden? En wat is je budget? Waarom niet gewoon een soundbar met draadloze rears neerknallen en klaar?

Geen subwoofer is wel een enorm gemis overigens. Zou ik heroverwegen.

[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 02-05-2025 03:14 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:37
Setje van teufel?

https://teufelaudio.nl/ci...set-107000910?v=107000912

Deze gelinkte is dan zonder sub, wit, draadloze rears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Ramon schreef op donderdag 10 april 2025 @ 07:03:
@dmantione dat klinkt niet alsof het aan de wensen van vriendin zal voldoen.

@Benjamin-*knip*
Iig kan ik persoonlijk niet zoveel met de TS zoals die nu is. Wat is lees is vooral: geen kabels, geen subwoofer als het maar wit is maar wat heb je zelf al gevonden? En wat is je budget? Waarom niet gewoon een soundbar met draadloze rears neerknallen en klaar?

Geen subwoofer is wel een enorm gemis overigens. Zou ik heroverwegen.
*knip* niet op ingaan Ik heb te maken met mijn partner en tevens ook 2 kleine kinderen, ik heb nergens een fatsoenlijke plek meer voor een sub, deze ligt nu nog onder de box, maar die gaat binnenkort weg, en zeker die kleinste zit overal erg graag aan.

Wil ik echt goed muziek luisteren oid dan heb ik hier al zat opties voor. Beneden moet het gewoon prima zijn, wil wel surround en heb op dit moment geen plek voor een subwoofer, en overal kabels is geen optie. Tevens zie je nergens kabels lopen, want alle kasten zijn gemonteerd tegen de muur, en over stopcontacten. Heb ook vloerverwarming, dus onze grond is helemaal leeg op stoelen, bank en tafels na. En dan nu nog een subwoofer.
Waar mijn vriendin en ik in verschillen, is dat ik rustig grote front speakers zou gebruiken, en zij wilt dat niet.

Waarom geen budget? Omdat soms iets gewoon kost wat het kost. Ik kan wel 500 euro zeggen, en dan van iedereen horen dat je hier alleen zooi van kan kopen, maar dat levert niets op. Daarom heb ik ook gezegd, geen hoge eisen aan de audio, moet prima klinken, en vooral te gebruiken zijn zoals ik wil.

Wat betreft zelf gevonden, dit was ik vergeten te plaatsen, ik had al wat bij Teufel zitten kijken, had ook wat van Sonos bekeken, maar over het algemeen gebruiken ze daar subwoofers, dus ik had niet echt iets gevonden wat interessant is.
KernelPanic schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:45:
Setje van teufel?

https://teufelaudio.nl/ci...set-107000910?v=107000912

Deze gelinkte is dan zonder sub, wit, draadloze rears.
Teufel heb ik op dit moment, de Cinebar One+, dit een kleine soundbar met subwoofer. Helaas had ik geen uitbreidingsmogelijkheden gezien voor die set. Moet zeggen dat ik wel naar iets als dit neig, ga het nog even laten bezinken, want ik ben wel tevreden over mijn setje nu, en verwacht dat zoiets veel beter klinkt.

[ Voor 2% gewijzigd door Jorgen op 02-05-2025 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:48
Sonos en Teufel kan je gewoon zonder subwoofer gebruiken, dus waarom heb je die dan afgeschreven? Dat moeten we wel weten, hoe kunnen we je anders helpen... Fijn dat we iig weten wat je nu hebt staan, dan weten we iig wat we je niet hoeven aan te raden. Maar nog steeds heb ik het idee dat dit topic niet meer is dan heel veel plakjes ham op een raam gooien en hopen dat het blijft plakken.

Maar ik ben de beroerdste niet dus ik zal een plakje gooien:
#CategorieProductPrijsSubtotaal
2SpeakersBluesound Pulse Flex 2i Wit€ 299,-€ 598,-
1SoundbarsBluesound Pulse Soundbar+ Wit€ 1.038,-€ 1.038,-
Totaal€ 1.636,-

Dan kunnen we op basis van jouw reactie hierop de boel weer verder verfijnen, dus ik ben benieuwd. Te duur? Te goedkoop? Te weinig speakers? Of juist teveel? Te veel kabels? Te wit? Of niet wit genoeg?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verkeerde route :)

Vriendin snapt er niks van, dus dat in je voordeel gebruiken. Wit is vrijwel niet te krijgen, dus kijk naar zwart en zeg tegen je vriendin dat als eea bevalt, je wel kunt spuiten of wrappen.

Vervolgens krui je binnen wat nodig is. En als ze zeurt zeg je dat het wrappen nog wel een keer komt. Went ze vanzelf aan, op een gegeven moment hoor je het gezeur niet meer. Je TV zal ook een groot zwart vlak zijn als ie uit staat neem ik aan ;)

Qua selectie: geen draden beperkt je al flink. Geen sub nog veel meer.

Begin maar eens met vertellen waarom je überhaupt meerkanaals geluid wilt, want volgens mij heb je aan stereo voldoende.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:10
Volgens mij is een Sonos Arc ultra een prima optie. Is er in het wit, hoeft niet perse een sub te hebben en kan met speakers uitgebreid worden als rears, ook die zijn in het wit verkrijgbaar.

Tevens prima uit te proberen zonder risico, want return policy is bij Sonos goed geregeld.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Kijk eens op de site van Arendal de 1961 serie is vrij klein en ook in wit verkrijgbaar.
Al is het wel beter om er een subwoofer bij te nemen de kleine speakers gaan van zichzelf niet heel diep
50hz-6db inroom zoiets.
Maar zelfs zonder subwoofer klinken ze al goed heb een atmos setup van de 1961 serie.

[ Voor 4% gewijzigd door Goofy1978 op 18-04-2025 19:08 ]

Pagina: 1