Ik zoek een?
Geheugenkitje voor AM5 moederbord
Wat is je budget?
250 euro , maar eventueel ook 2de hands
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
G.Skill was mijn eerste merk waar ik aan dacht - mag ook alternatief zijn .
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
nieuw samen te stellen AM5 systeem
Meer info ivm mijn vraag :
Ik zou graag een geheugen kitje aanschaffen in combinatie met een AM5 moederbord, maar volgende is me niet helemaal duidelijk : elk kitje vermeld mooi of het XMP en/of EXPO certified is.
Wat ik begrijp is dat EXPO het overclockprofiel voor AMD is, terwijl XMP dit voor INTEL is.
In het BIOS kan daarvoor gekozen worden. Tot zover ben ik mee.
Maar de meerderheid van de AM5 moederborden ondersteunt enkel EXPO zie ik in de Pricewatch.
Tijdens mijn zoektocht zit ik nu te kijken naar een AM5 moederbord dat beiden ondersteunt. ( dus expliciet XMP+EXPO zijn vermeld bij dit AM5 moederbord)
link : uitvoering: Gigabyte B850M GAMING X WIFI6E
ook volgende AM5 moederborden ondersteunen beiden :
categorie: Moederborden
Wil dit dan zeggen dat ik simpelweg een geheugen kitje kan kopen dat enkel XMP vermeld op de verpakking en dat dit gewoon zal werken in combinatie met het AM5 moederbord ??
(na XMP in te stellen in de BIOS)
bijvoorbeeld dit memory-setje had ik op het oog : uitvoering: G.Skill Ripjaws S5 F5-6000J3040G32GX2-RS5K
Of is het bij AM5 toch aan te raden deze XMP geheugen setjes links te laten liggen en enkel te zoeken naar geheugenkitjes met de EXPO vermelding ?
Heeft iemand hier ervaring mee/info over voor ik iets ga kopen en het dan alsnog fout loopt ?
Geheugenkitje voor AM5 moederbord
Wat is je budget?
250 euro , maar eventueel ook 2de hands
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
G.Skill was mijn eerste merk waar ik aan dacht - mag ook alternatief zijn .
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
nieuw samen te stellen AM5 systeem
Meer info ivm mijn vraag :
Ik zou graag een geheugen kitje aanschaffen in combinatie met een AM5 moederbord, maar volgende is me niet helemaal duidelijk : elk kitje vermeld mooi of het XMP en/of EXPO certified is.
Wat ik begrijp is dat EXPO het overclockprofiel voor AMD is, terwijl XMP dit voor INTEL is.
In het BIOS kan daarvoor gekozen worden. Tot zover ben ik mee.
Maar de meerderheid van de AM5 moederborden ondersteunt enkel EXPO zie ik in de Pricewatch.
Tijdens mijn zoektocht zit ik nu te kijken naar een AM5 moederbord dat beiden ondersteunt. ( dus expliciet XMP+EXPO zijn vermeld bij dit AM5 moederbord)
link : uitvoering: Gigabyte B850M GAMING X WIFI6E
ook volgende AM5 moederborden ondersteunen beiden :
categorie: Moederborden
Wil dit dan zeggen dat ik simpelweg een geheugen kitje kan kopen dat enkel XMP vermeld op de verpakking en dat dit gewoon zal werken in combinatie met het AM5 moederbord ??
(na XMP in te stellen in de BIOS)
bijvoorbeeld dit memory-setje had ik op het oog : uitvoering: G.Skill Ripjaws S5 F5-6000J3040G32GX2-RS5K
Of is het bij AM5 toch aan te raden deze XMP geheugen setjes links te laten liggen en enkel te zoeken naar geheugenkitjes met de EXPO vermelding ?
Heeft iemand hier ervaring mee/info over voor ik iets ga kopen en het dan alsnog fout loopt ?