Container max 70 kilo? wat is de marge?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Misschien een vreemd onderwerp voor Bouwen en klussen; maar wel heel relevante vraag, want als je aan't klussen bent heb je veel teringzooi om af te voeren.

Bij mij hier heb je van die standaard 240 liter containers waar je volgens de regels "de container niet zwaarder mag zijn dan 70 kilo".

Nu lees ik online dat zulke containers (verschillende aanbieder online) zelf ongeveer 11 tot 13 kilo zijn. Dus 70-13 = 57 kilo. Het laadvermogen/vulgewicht is echter iets van 96 tot 110 kilo.

Weet iemand wat precies de marges zijn boven die 70 kilo? Dat weegt de vuilniswagen op de gram na, of zitten daar vele kilo's marge tussen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:50

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Heb je het nu over zogenaamde kliko's? Die voor huisvuil?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:46
Je hebt het over standaard containers die iedereen heeft en elke paar weken opgehaald worden?

Ik denk niet dat die daadwerkelijk per container gewogen worden, dat limiet van 70 kilo zal misschien eerder zijn voor de vuilnismannen die honderden van die dingen per dag moeten verplaatsen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
FooLsKi schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:33:
Vuilnisbak, kliko, restcontainer, die ja ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-07 16:12

Agent47

I always close my contracts.

Ja volgens mij 70-80 kg maximaal anders laten ze hem staan.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Hahn schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:34:
Je hebt het over standaard containers die iedereen heeft en elke paar weken opgehaald worden?

Ik denk niet dat die daadwerkelijk per container gewogen worden, dat limiet van 70 kilo zal misschien eerder zijn voor de vuilnismannen die honderden van die dingen per dag moeten verplaatsen.
Geen vuilnismannen hier, gaat automatisch met de ophaalarmpjes van de vuilniswagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:57
FooLsKi schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:33:
Bouwafval lijkt mij de definitie van huisvuil. ;) :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 07:23
Blaze85 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:30:
Misschien een vreemd onderwerp voor Bouwen en klussen; maar wel heel relevante vraag, want als je aan't klussen bent heb je veel teringzooi om af te voeren.
Klopt - bijvoorbeeld met een aanhanger naar de milieustraat, of je laat een container voor de deur zetten, dat kost ca. €300 (inmiddels vast alweer duurder) maar past heel veel zooi in.

Bouwpuin hoort op geen enkele manier in huisvuil-containers.

En ja, ik neem aan dat we ons daar allemaal wel eens niet zo strikt aan houden, maar tot het punt dat je moet nagaan of het binnen de wegings-marge valt, mwahhh...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:46
Blaze85 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:35:
[...]

Geen vuilnismannen hier, gaat automatisch met de ophaalarmpjes van de vuilniswagen.
zou me verbazen als ze die dingen op de gram wegen. Paar kg meer zou ik me niet druk over maken, maar je moet ze niet gaan vullen met sloopafval, dan huur je maar een keer een aanhanger om het naar de milieustraat te brengen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:42
Hier worden containers bij legen gewoon allemaal gewogen, zijn ze echt te zwaar dan blijven ze staan, ook bv de groene container.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:16
ga je dan dat ding zelf op een weegschaal zetten? ;) gewoon logisch nadenken aub en als je dat ding veel te vol stouwt voel je wel dat ie zwaar is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Fr33z schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:40:
ga je dan dat ding zelf op een weegschaal zetten? ;) gewoon logisch nadenken aub en als je dat ding veel te vol stouwt voel je wel dat ie zwaar is
Ja? Je rolt een container zo op een standaard badkamer weegschaal. Al zou ik geen glazen model aanraden :P

Zelf hanteer ik 65kg als limiet, liever een beetje minder per keer dan twee weken lang een volle groencontainer aan huis en nergens naar toe kunnen met het nieuwe groenafval.

[ Voor 19% gewijzigd door Caayn op 09-04-2025 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:11

Felyrion

goodgoan!

Misschien weet je het wel, maar bouwafval (puin, steen, grote stukken hout of vloerbedekking) mogen niet in de grijze container (in ieder geval niet in onze gemeente). Deze laten ze ook vrolijk staan als ze het zien.

Ook worden de containers hier automatisch gewogen. Deze limiet is gesteld voor de liftarmen van de vrachtauto. Deze laat ze dus ook staan als ze te zwaar zijn. Zal ongetwijfeld iets marge in zitten, maar ik zou het er niet teveel op gokken.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-07 14:19

D4NG3R

kiwi

:)

Blaze85 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:30:
Weet iemand wat precies de marges zijn boven die 70 kilo? Dat weegt de vuilniswagen op de gram na, of zitten daar vele kilo's marge tussen?
70KG met een marge van een halve kilo. Aldus de vuilboer toen ik het vorig jaar een keer vroeg. (Twente milieu)

Maar goed, een keer een schep puin in de grijze bak gaat echt het einde van de wereld niet zijn. Maar om en nabij de 70KG aan puin?

Schoon puin inleveren kost hier €0,50 per 10KG, grijze bak ledigen (waar inderdaad minder dan 60KG in kan) kost het dubbele per 10KG, en gebeurt maar eens per 5 weken. :+

[ Voor 37% gewijzigd door D4NG3R op 09-04-2025 13:58 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:57

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik heb wel eens een verhaal gehoord van een container gevuld met puin die opgepakt werd door de vuilniswagen. Alleen bleef de bodem staan en ging de rest van de container de lucht in. maar dat was al vele jaren terug

[ Voor 8% gewijzigd door mrc4nl op 09-04-2025 13:50 ]

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:03

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
@Wilke
Alles wat je doorgaans op de milleustraat in de pers moet gooien is in feiten rest afval en mag ook in de container. bij bouwen is dat bv wat je opveegt van de vloer na klussen lege kit kokers volle stofzuigerzakken etc en sommige van die dingen kunnen idd een aardig gewicht zijn samen.

@Blaze85 als je weet dat ze het wegen zou ik zelf gewoon een weegschaal pakken. zelf stop ik hem maximaal half vol met dat soort vuil. en dat gaat eigenlijk altijd goed, aanvullen met normaal huisvuil of lichte dingen en dan ben ik alweer een leging veder (ze komen hier 1 x in de 5 weken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-07 10:50
ik heb verbouwing vuil in de rest afval container gedaan maar deze werd uiteindelijk niet geleegd.
Precies aan de weg gezet tijdens een controle rondje van de gemeente... pas er mee op want ze laten hm je zo staan
twain4me schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:52:
@Wilke
Alles wat je doorgaans op de milleustraat in de pers moet gooien is in feiten rest afval en mag ook in de container. bij bouwen is dat bv wat je opveegt van de vloer na klussen lege kit kokers volle stofzuigerzakken etc en sommige van die dingen kunnen idd een aardig gewicht zijn samen.
dat is per gemeente natuurlijk anders

[ Voor 51% gewijzigd door maubaan op 09-04-2025 13:54 ]

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:35

franssie

Save the albatross

Hier is groen ook wel eens blijven staan, ik had er teveel aarde/potgrond in gegooid. Ik was toevallig buiten toen ze 'm wilden legen maar de arm kreeg 'm gewoon niet omhoog, ook als de medewerker de bak ondersteunde. Was dus geen onwil maar een technische beperking van de vuilniswagen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Laatst online: 19:10

Fe2O3

Ja das roest

Hahn schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:34:

Ik denk niet dat die daadwerkelijk per container gewogen worden,
De ophaalwagen weegt automatisch bij optillen v/d container; of, gaat gewoon niet omhoog als te zwaar.

Het zal niet op 70,01 kg zijn natuurlijk, er zal een marge van een paar % zijn.

Dum de dum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:57
Fe2O3 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 14:48:
[...]

De ophaalwagen weegt automatisch bij optillen v/d container; of, gaat gewoon niet omhoog als te zwaar.

Het zal niet op 70,01 kg zijn natuurlijk, er zal een marge van een paar % zijn.
En ze zijn ook zeker geijkt. Ze worden immers gebruikt om af te rekenen met de bewoners, dus die zouden best precies moeten zijn denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-07 11:22
sjaakwortel schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:38:
[...]

zou me verbazen als ze die dingen op de gram wegen. Paar kg meer zou ik me niet druk over maken, maar je moet ze niet gaan vullen met sloopafval, dan huur je maar een keer een aanhanger om het naar de milieustraat te brengen.
Mij niet, die armen kunnen toch prima gewicht meten middels sensoren en bij een bepaald overgewicht de boel niet meenemen? Het lijkt me juist minder waarschijnlijk als het op de oude manier gaat, waar vuilnismannen zelf de bak richting de vrachtwagen rijden, die staan niet met een weegschaaltje klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Huisvuil wordt op een andere wijze verwerkt dan bouwpuin. Bouwpuin moet je weg (laten) brengen als bouwpuin. Ook geen huisvuil mixen met bouwpuin.

Bouwpuin kan/zal niet worden verbrand, huisvuil wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik heb een keer een bak gehad die ik zelf nauwelijks aan de weg kreeg. Kreeg hem net achterover. :+ Was toen toevallig thuis en hoorde gewoon aan de vrachtwagen wanneer die mijn bak deed.

Ik denk dat het per gemeente verschillend is. Hier wordt blijkbaar niet gewogen.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blamefull
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:29
PhaeTom schreef op woensdag 9 april 2025 @ 14:54:
[...]

Mij niet, die armen kunnen toch prima gewicht meten middels sensoren en bij een bepaald overgewicht de boel niet meenemen? Het lijkt me juist minder waarschijnlijk als het op de oude manier gaat, waar vuilnismannen zelf de bak richting de vrachtwagen rijden, die staan niet met een weegschaaltje klaar.
Dat gewicht zouden ze kunnen meten, mijn ervaring met achterladers (ben zelf een aantal jaar vuilnisman geweest)is dat het mechanisme zo is afgesteld dat bakken die te zwaar zijn gewoon niet van de grond komen of niet door kantelen.
De verdeling van het gewicht maakt ook nog uit, hoe lager het zwaartepunt, hoe moeilijker de bak 'kantelt'. Dus beste zware spullen bovenin de kliko.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:35
In een vorige gemeente moest ik per kilo betalen, dus daar werd de bak wel daadwerkelijk gewogen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-05 01:51
Hier wegen ze de container en je moet per kg afrekenen. Ik heb ook wel eens gehad dat ze hem laten staan omdat hij te zwaar was. Hoeveel kg precies dat weet ik niet meer.

18x first choice solar 345wp (6210wp). Goodwe GW6K-DT G2. Westerkwartier ZZO 50º

Pagina: 1