Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus63
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 09-04 12:16
Goededag,

Ik heb een vraag en hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Ik ben in het bezit van een Nokia 6.1 uit april 2018.
Deze heb ik destijds nieuw gekocht met 32 MB intern geheugen. Het geheugen begint vol te raken en ik heb een SD kaartje gekocht met ook 32 GB geheugen, geplaatst en geformateerd. Ik zie dat het SD geheugenkaartje gebruikt wordt, want een aantal nieuw gemaakte fotos worden ook bewaard op dit SD kaartje.
Om geheugen vrij te maken van het interne geheugen wil in NIET systeem apps verplaatsen van het interne geheugen naar de SD kaart. Alleen dat lukt mij met geen mogelijkheid. Nergens kan ik aangeven dat ik de app kan wijzigen van geheugen lokatie. Ook al gechat met HDM, maar ook toen kwamen we er samen na lang chatten niet uit.
Gemaild met HDM maar dat lost ook niets op.

Wie ook wie kan mij helpen?
NB; Smartphone is nog in de originele configuratie, namelijk Andriod 10

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:52
Vroeger was het in de Instellingen, naar de applicaties gaan, en de betreffende applicatie opzoeken, en dan was er een " verplaats naar SD kaart" optie. Echter zodra er een update was uit de Play Store stonden ze weer in het interne geheugen, dus ik was niet echt fan van de optie.

Dit is wat de website van HMD zegt (weet niet of de telefoon support je hier ook naartoe gestuurd heeft?):
https://www.hmd.com/en_in...i-move-apps-to-an-sd-card
Go to Settings > Device > Apps
Choose the app you want to move to your SD card
Tap Storage
Under Storage Used, tap Change.
Pick your SD card