Na een lange periode allerlei topics te volgen toch zelf maar eens een topic gemaakt omdat ik het gevoel had dat niet alles op mijn doeleinden aan sloot.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een nieuwe PC voornamelijk geschikt voor fotobewerking (Capture one / ON1), gamen op de PC doe ik op dit moment niet maar ik zou dat dan misschien wel weer gaan doen dus het zou prettig zijn als dit ook op 1440P kan. Ik zit wel erg te twijfelen of mijn huidige wenslijst niet overkill is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit te denken aan een bedrag van +/- €1000 maar ben bereid eventueel tot €1300 te gaan mocht dit een grote winst opleveren. Het zou ook fijn zijn als de PC een beetje toekomstbestendig is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een monitor gekocht; ASUS ProArt PA278CGV Zwart, toetsenbord en muis heb ik ook al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hierover ben ik niet zeker, dit wordt de eerste keer dat ik een pc ga bouwen, ik verwacht 32GB ram nodig te hebben en 2 TB opslag. De videokaart twijfel ik over, ben geneigd om voor de 7800XT te gaan en dus het budget iets uit te breiden maar misschien ook wel weer bang dat dit overkill is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Formaat maakt niet uit komt onder het bureau te staan, enigszins stil zou fijn zijn.
Ga je overklokken?
Nee ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben niet veeleisend maar wil wel graag zoveel mogelijk "bang for your buck". Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het samenstellen van een mooi systeem en corrigeren waar nodig, ik heb misschien helemaal niet zoveel kracht nodig en kan misschien wel aardig zakken kwa budget.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een nieuwe PC voornamelijk geschikt voor fotobewerking (Capture one / ON1), gamen op de PC doe ik op dit moment niet maar ik zou dat dan misschien wel weer gaan doen dus het zou prettig zijn als dit ook op 1440P kan. Ik zit wel erg te twijfelen of mijn huidige wenslijst niet overkill is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit te denken aan een bedrag van +/- €1000 maar ben bereid eventueel tot €1300 te gaan mocht dit een grote winst opleveren. Het zou ook fijn zijn als de PC een beetje toekomstbestendig is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een monitor gekocht; ASUS ProArt PA278CGV Zwart, toetsenbord en muis heb ik ook al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hierover ben ik niet zeker, dit wordt de eerste keer dat ik een pc ga bouwen, ik verwacht 32GB ram nodig te hebben en 2 TB opslag. De videokaart twijfel ik over, ben geneigd om voor de 7800XT te gaan en dus het budget iets uit te breiden maar misschien ook wel weer bang dat dit overkill is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Formaat maakt niet uit komt onder het bureau te staan, enigszins stil zou fijn zijn.
Ga je overklokken?
Nee ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben niet veeleisend maar wil wel graag zoveel mogelijk "bang for your buck". Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het samenstellen van een mooi systeem en corrigeren waar nodig, ik heb misschien helemaal niet zoveel kracht nodig en kan misschien wel aardig zakken kwa budget.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 188,85 | € 188,85 |
1 | Moederborden | Gigabyte B650M GAMING X AX (rev. 1.0) | € 169,90 | € 169,90 |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 7800 XT OC Edition 16GB GDDR6 | € 482,10 | € 482,10 |
1 | Behuizingen | Chieftec Pro mini AZ-01B-OP | € 49,61 | € 49,61 |
1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 38,90 | € 38,90 |
1 | Ventilators | Arctic P14 Max, 1-pack, Zwart, 140mm | € 8,95 | € 8,95 |
1 | Geheugen intern | Lexar Ares LD5U16G60C320A-RGD | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Voedingen | Chieftec Vega M 750 watt | € 94,04 | € 94,04 |
1 | SSD's | Lexar NM710 2TB | € 107,90 | € 107,90 |
Totaal | € 1.220,15 |