Google maps stuurt niet meer naar email...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 23:23

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Heren, dames, graag uw hulp bij het volgende...

Met google maps loop ik "opeens" tegen volgende probleem op wat in het verleden altijd werkte.

Specifiek voor vakanties maakte ik vooraf in google maps geheel aangepaste routes. Vervolgens drukte ik op versturen en dan kreeg ik die keurig in het gmail account wat ik heb.OP het scherm stond dan ook"verzonden naar "mijn gmail adres".

Om de eoa reden werkt dat blijkbaar niet meer en krijg ik de route niet meer binnen , TENZIJ ik op mijn iphone voor maps "meldingen"aanzet. Dan komt die route die ik op dat moment gemaakt heb op mijn iphone binnen. OP het scherm van de PC waarop ik de route verstuur staat dan"verzonden naar Iphone"

Wat ik had en wat ik wil, is dat ik ze weer gewoon op mijn gmail account binnen krijg zodat ik ze tijden de vakantie op elk willekeurig moment kan openen, of eenvoudig kan doorsturen.

Ter test heb ik even een ander accountje aangemaakt, ook gmail en als ik op de pc met maps ben ingelogd op DAT accountje , een route maak en zeg verzenden... dan krijg ik keurig te zien, verzonden naar email adres xyz@gmail.

op het gmail account dat ik altijd heb gebruikt krijg ik dit op eens niet meer voor elkaar.... weet iemand welke instelling ik ergens moet veranderen zodat routes gewoon weer naar een email gestuurd krijg ?

mijn dank alvast
zoals deze was het .. en dat werkt niet alleen superhandig, het kan dus blijkbaar ook nog gewoon maar ...

:-)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/luJmnx-gWZ0W1xXB3_At1ojWVN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gz3z7KWKRJ7Hn3KRHUoaFVxT.jpg?f=fotoalbum_large

nu dus enkel nog zo en dan pop up op iphone met mijn goede account
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E9yWu1ocquTWJtYUwE5vjUsEjEA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i7zfrgxWm8Spb9fs2xipmK0T.jpg?f=fotoalbum_large

en dan is dit de onhandige optie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eAR9pE73swOM3lcnrqQZ-hyXLQc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Uw3xuDiqKUjshIG3RAgLotLx.jpg?f=user_large

[ Voor 35% gewijzigd door Gompy58 op 09-04-2025 10:58 ]

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik ben zo vrij het van Algemene zaken over te halen naar CSA. Het gaat immers over software. En zet Google er bij in de titel, want gaat niet over bv. Apple Maps.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En een omweg is de hele URL mailen, of in ieder geval het eerste deel: https://www.google.com/ma...der/Rotterdam/Maastricht/

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
Thx Mod, ik zat al te twijfelen waar te plaatsen.

De workarround is idd een optie

Ergens is er ook iets van... het klopt ergens niet, ik doe iets verkeerd/heb iets verkeerd staan.

Log ik in met test account werkt het zoals het altijd deed, met 1 druk op de kmnop in google maps naar mijn email...

met het account waar alle historie zit... enkel vertsuurd naar iphone en een popup....

of en met welk gmail account ik op dat moment op de iphone ben ingelogd maakt niet uit, althans , ik zie dat geen invloed hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Gompy58 op 09-04-2025 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:06
Ik heb het niet eerder zo gebruikt.
Maar wat ik zo snel zie, je Google login wordt aan je toestel en de Google apps gekoppeld. (en het wordt héél moeilijk gemaakt uberhaupt echt uit te loggen)
Je test account is dat dan niet en kan dus alleen maar mailen want er is (nog) geen app-koppeling.

Waarschijnlijk hebben ze de "Send to Phone" geoptimaliseerd en ipv via je mail te sturen rechtstreeks naar de App (scheelt weer een stap hè... en opzich logisch je wilt het toch in je phone app hebben...)
Wat je wel kunt doen, ipv Send to Phone de Share knop gebruiken en daar de mail optie kiezen en dan aan je eigen adres mailen.

Het valt me wel op, bij alleen een locatie pin krijg ik de keuze mailen of iphone, maar routes is inderdaad direct naar de (iphone) app of dus delen via nader te maken keuzes.

Als je via Google Account Management je (iphone) device sessies uitlog forceerd krijg je wel weer alleen de email optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
Dank voor je reactie . Dat wel of niet overal ingelogd zijn is idd een factor die je moet zien te bespelen.

Voor een route die je daarna gaat rijden is het prima om m direct in de app te krijgen .

Ga je echter een weekje of twee door Europa touren dan is het fijn als je op je gemak ze vooraf, de routes van die dagen, kunt uitpuzzelen en dan in je mail mikt. Op de dag dat je m nodig hebt pluk je m daar dan zo uit.
Echt reuze handig, delen kun je dan ook gewoon door ze ff door te sturen.

Nadeel van de app is dat je m op een specifieke toestel binnenkrijgt en op vakantie gebruik je soms meerdere toestellen om verschillende reden 😄

Maar … dus of geforceerd alles uitloggen en dan versturen of de deel optie gebruiken…

Dan kan de optie om meldingen te sturen/ontvangen van de app ook uit. Reuze irritant namelijk .

Vooruitgang is niet altijd een verbetering 😄

Pagina: 1