Timemachine SSD formateren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Kruidhof
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-04 21:36
Hallo allen,

Ik heb een 2TB Samsung T7 Shield SSD aan mijn MacBook hangen voor de TimeMachine backup.

Nu zit deze momenteel vol, en wil ik hem gaan formateren en opnieuw beginnen.

Maar telkens als ik hem probeer te wissen in "Schijfhulpprogramma" krijg ik een fout melding:
"het volume op disk4 kon niet worden gedeactiveerd omdat het wordt gebruikt door het proces 185"

Heb ook al geprobeerd om hem aan een windows pc te hangen, maar die ziet hem geen eens.....

Weet hier iemand een oplossing? Google wordt ik weinig wijzer, alleen maar standaar antwoordjes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Er wordt in Time Machine automatisch elk uur een reservekopie gemaakt van de laatste 24 uur, elke dag van de laatste maand en elke week van alle vorige maanden. Wanneer de reservekopieschijf vol is, worden de oudste reservekopieën verwijderd.
Zie: https://support.apple.com/nl-nl/104984

Dus waarom zou je die schijf willen wissen? Afijn, als je dat nog steeds wil doen: https://www.apeaksoft.com...me-machine-backups/#part3 (negeer de software aanbeveling en kijk bij de finder optie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Eens met voorgaande poster dat het vrijmaken van ruimte geen reden is om de schijf te wissen, omdat Time Machine dat zelf regelt. Bijkomend voordeel is dat je dan ook geen bestaande backups verliest.

Als je de schijf echt wil wissen, helpt het misschien ook om hem pas aan de Mac te hangen als die al aan staat en je het Schjifhulppprogramma hebt gestart. Dan start misschien het proces niet dat je er nu van weerhoudt om hem te wissen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:40
Gebruik je de schijf nu ook al als Time Machine doelschijf? In dat geval zal dat proces de schijf wellicht 'claimen' en wordt voorkomen dat je kunt wissen. Dan zou je de doelschijf eerst moeten vergeten in de instellingen van Time Machine.