Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-08 22:25
Nu ik me verdiep in laadpalen voor auto’s en voor het eerst bekend raakte met DC-lekstroom beveiliging, vroeg ik me af of hedendaagse micro-omvormers dit ook ingebouwd hebben?

Ik heb zelf 11x DS3-L omvormers voor 21 panelen op 2 aparte groepen met 2 ‘simpele’ 300mA aardlekautomaten. Is dit juist? (Of moet dit ook niet een type B aardlekautomaten zijn? )

Ik kan nergens terugvinden in de specificaties of deze omvormers ingebouwde DClekstroom beveiliging hebben..

[ Voor 13% gewijzigd door A-J op 08-04-2025 22:34 ]

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonl91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:05
B gaat over de karakteristiek van de automaat en zegt niet hoeveel mA de automaat afschakelt, maar als ik online zoekt controleert de DS3-L ook op aardfouten:

https://www.solartoday.nl...al_-rev1.3_2023-08-08.pdf
6.1.2 Operation LED
Flashing Slow Green (5 sec. gap) - Producing power and communicating with ECU
Flashing Slow Red (5 sec. gap) - Not producing power
Flashing Fast Green (2 sec. gap) - Not communicating with ECU over 60mins, but still producing power. Flashing Fast Red (2 sec. gap) - Not communicating with ECU over 60mins and not producing power. Steady Red – default, DC side ground fault protection, see 6.1.3
6.1.3 GFDI Error
A solid red LED indicates the Microinverter has detected a Ground Fault Detector Interrupter (GFDI) errorinthe PV system. Unless the GFDI error has been cleared, the LED will remain red and the ECUwill keepreporting the fault. Please contact your local APsystems Technical
Maar de omschrijving is mijn ogen niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
Thnx, maar AP systems is volgens mij een A merk en zullen deze micro-omvormers (dus ook deze DS3 serie) die lekbeveiliging wel hebben? Of is dat niet te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristofferson
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
De DS3 is galvanisch gescheiden door een transfo. Er kan dus geen DC component in het AC circuit komen. GFDI is detectie van een aardfout aan de DC zijde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9J5OpKcFxIBaFysQVWyOaQrdHDI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jOrR3QQcWZ3h8tLTSGDXOQ3l.png?f=fotoalbum_large

.BE | 12 kWh Victron ESS | 4,86 kWp ZP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
M.a.w: ja, DC aardlek beveiliging? Geen noodzaak tot dure B aardlekautomaten in de groepenkast?

[ Voor 47% gewijzigd door A-J op 09-04-2025 08:35 ]