USB-kaartlezers die SD-kaarten corrupt maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namoh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 16:54
Ik lees vaak dat SD-kaarten niet meer herkend worden nadat ze in een kaartlezer hebben gezeten. Ik heb hier helaas zelf ook last / ervaring mee gehad, met een kaartlezer die niet van mij was.

Iemand enig idee, wat dit veroorzaakt? Kan dit door de grootte van het SD-kaartje komen? Mijn SD-kaart is een 256Gb versie, met lees/schrijfsnelheden van max. 230Mb/s.

Kan het zijn dat (oudere) kaartlezers deze niet goed kunnen herkennen / benaderen, en bv. na 64Gb de SD-kaart onleesbaar maken?

Ik zoek een kaartlezer die ik kan koppelen aan mijn iPhone zodat ik de foto’s over kan zetten (camera heeft geen Wifi). Maar ben bang dat ik vaker een niet herkenbare SD-kaart ga krijgen die ik elke keer moet recoveren met verlies van foto’s / video’s. 😕

Extra info: het niet meer herkennen van de SD-kaart kwam beide keren dat ik het meegemaakt heb (bij mijzelf en een kennis) toen de kaartlezer gekoppeld was aan een mobiel (in mijn geval een iPhone 16) om data over te zetten van de SD-kaart naar de iPhone. Kan het probleem in de koppeling kaartlezer <-> mobiel liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:47
Waarom probeer je deze niet: https://www.apple.com/nl/...80%91c-naar-sd-kaartlezer ?
Ik zou ook even goed de handleiding doorlezen en kijken of er iets in staat over compatibiliteit: https://support.apple.com/nl-nl/118280 (en andere pagina's.... ). 100% zekerheid heb je nooit, maar ik zou zelf beginnen met een Apple kaartlezer en een kaartje van een gerenommeerd merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-07 17:30

odan

The dark side is within all!

Kun je dat niet gewoon beter via itunes doen? dus foto's van camera naar pc en van pc (via itunes) naar iphone?

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:39
Kaartlezers heb je er in verschillende "ouderdommen" en met verschillende limieten.
Als je een SD-Card gebruikt in een drive die dat formaat niet ondersteunt, kan de Card corrupt raken.
Het zelfde geldt voor uitlezen op een apparaat wat het bestandssysteem op de SD-Card niet volledig ondersteunt.

[ Voor 23% gewijzigd door Renault op 09-04-2025 12:11 ]