Is dit normaal na egalisatie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-06 10:50
Vandaag is onze vloer geëgaliseerd. Voor de egalisatie kwamen ze er achter dat de vloerverwarming nog aan stond, die hebben ze toen direct uitgeschakeld door de thermostaat op 14 graden te zetten. Wij hadden geen idee dat die uit moest staan. Achteraf wel logisch.

Het probleem:

Nu zie ik in de gelegaliseerde vloer kringen en kleine blaasjes/putjes. In principe niet erg voor het oog: er komt een plak pvc overheen en de vloer wordt nog een keer geschuurd.

Maar komen deze kringen door een te hoge vloer temperatuur en is het erg? Kan er bijv. onthechting ontstaan. In de vloer zitten verder geen scheuren, hij is verder vlak en strak.

Verder:

Vanmiddag kwam ik er thuis achter dat de CV weer stond te verwarmen, deze was op 19 graden afgesteld. Geen idee hoe lang... Dit terwijl er geen enkel programma zit op de Netatmo aan/uit thermostaat die wij hebben. Mijn vrouw heeft er absoluut niet aan gezeten, dus ook dat is niet het geval.

Omdat de verdeler niet bereikbaar was voor de mensen die gingen egaliseren is hij daar niet uitgeschakeld. Ik heb de verdeler nu direct helemaal dicht gedraaid om (meer) problemen te voorkomen.

Foto van hoe het er op sommige plekken uit ziet hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hGXxymMe4xTaT_ABdb4kl8yIy_M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J2u7G1IRkHnI59nFBKqHyBS0.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn PompAO statistieken: https://pompao.isgehost.nl/

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Het lijkt niet goed gemixt met water. Lastig te zien van een foto.
Leg er eens een A4'tje naast of een pen zodat het beter qua grootte is in te schatten.

[ Voor 40% gewijzigd door DJMaze op 09-04-2025 00:47 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
harrr schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:32:
Mijn vrouw heeft er absoluut niet aan gezeten, dus ook dat is niet het geval.
Dat was wel je eerste gedachte of niet? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-06 22:55
Heb je al contact gehad met het bedrijf die de vloer gedaan heeft, en wat zeggen zij? Daarnaast heeft hij op 19 gestaan maar heeft hij ook daadwerkelijk verwarmd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThorinTheGreat
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-06 11:47
Hebben ze jullie niets verteld over een opstook protocol??
Dat is eigenlijk standaard procedure na egaliseren bij vloerverwarming. Dit om later scheuren en bellen te voorkomen.

Jeroen M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ThorinTheGreat schreef op woensdag 9 april 2025 @ 12:07:
Hebben ze jullie niets verteld over een opstook protocol??
Dat is eigenlijk standaard procedure na egaliseren bij vloerverwarming. Dit om later scheuren en bellen te voorkomen.
Dit. Als het opstookprotocol niet gevolgd is is wat je nu ziet nog de minste zorg. De ondervloer gaat dan nog werken en er kunnen dan barsten ontstaan in je vloer (en ja, dat zie je ook door je plak-pvc heen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is niet duidelijk of de egaline ook op de buizen is gestort of dat de egaline op de bestaande dekvloer is gesmeerd. In geval van het laatste lijkt me opstookprotocol niet aan de orde.

Die 'vlekken' lijken me droogvlekken, dat sommige stukken al beter droog zijn dan andere. Als da zo is moeten die vlekken natuurlijk steeds groter worden.Die putjes kan idd zijn van te snel drogen, zie je ze ook in de vorm van de vloerverwarming lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-06 08:48
Ik had dit ook en is volgens mij totaal niet belangrijk. Ik had nog geen verwarming aangesloten op dat moment dus daar had het bij mij niets mee te maken.
Schuren gaat nog iets helpen, en PVC wordt gelijmd dus die miniscule putjes worden vol gelijmd, en we hebben het echt over zo goed als niets he.
Dat dit in de lijn van verwachting ligt, blijkt volgens mij ook uit het proces, namelijk er wordt altijd nog geschuurd (voor de blaasjes).

Dit lijkt mij, geen defect, en is straks ook helemaal niet meer zichtbaar/voelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvandeveen
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 23-05 15:48
Ik zou als ik jou was je situatie voorleggen bij het bedrijf dat je vloer heeft geëgaliseerd. Desnoods laat je ze langskomen en laat je zien wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06-06 16:27
Is het een ander bedrijf dat de vloer gaat leggen of is het de zelfde bedrijf die de egalisatie gedaan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielafcax
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-04 15:23
Egaline lijkt inderdaad niet goed gemixt. Contact opnemen met de uitvoerder en ze laten kijken zoals jeroen ook heeft voorgesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:22
Bij twijfel het bedrijf dat de PVC vloer gaat leggen er naar laten kijken. Zou mooi zijn als dat hetzelfde bedrijf is als die heeft geëgaliseerd.

De discussie wordt namelijk aanzienlijk vervelender als de PVC-vloer er al opgeplakt zit en daarna pas blijkt dat de egalinelaag niet voldoet. Dat wil je vóór zijn.

Catch a smile out there!

Pagina: 1