Foto's
:strip_exif()/f/image/N3CfsRoatnxkwamPa3apqIGa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/26Qv2uWCj4tZsPqut2lIfa1V.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KkFXc7eY4Fb3NhSmhBcXKCEb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EVHVAy1EzP1pZTYhaeVejLqb.png?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
/f/image/Yh9A7DkTSW5uOw4NrE8rs3MW.png?f=fotoalbum_large)
Was van plan om platte dak aan de achterkant vol te gooien. Naast het huis zit aan de noordkant, maar wellicht dat dat toch nog wel wat oplevert in de zomer met een hoge zon. Dat eens in dat programma bekijken.
Daklicht is 2 meter breed. Totale beschikbare breedte 9.9meter
Schaduw
Krijg wel wat schaduw van de top van een boompje van de buren die erg dicht op de uitbouw staat, ook te zien op de foto.Jaarverbruik
4kw, en er komt nog een all electric warmtepomp om het gas te vervangenHuidige elektriciteitsaansluiting
3x 25ABudget en doel
5000 euro? doel is om wat geld te besparen op de elektriciteitsrekening, maar ook om minder (indirect) gas te gebruiken. In toekomst komt er wss. ook een batterij en een EV.Wie gaat het project uitvoeren
zelfBijhouden van data
uiteindelijk wil ik alles in bestaande home assistant kunnen stoppen, ook sturen met eventueel later kunnen afschalen van de opbrengst ivm teruglevering / boetes etc...Reeds verkregen offertes
-Regio
GelderlandIk heb al een dakdoorvoer, en wil in de meivakantie de knoop doorhakken voor het kopen van de spullen.
Ik hoef niet perse per paneel data te hebben, dus strings is prima, qua kosten ook beter, maar kan dat met dat boompje? Voel me net zo'n bedelaar die om oplossingen smeekt

Bij bijv. Aiko 440WP All Black panelen (1722 x 1134 x 30mm), kun je d'r 6 (9.900 / 1722)
over de breedte kwijt op de voorste rij (tuinkant), en in portrait op de 2e 'rij' aan de kant van het huis, 3250 / 1134 + 4650/1134 -> 6 stuks
Kan iemand me verder op weg helpen? Omvormer en string, of wel enphase bijv.?