Ik dacht, laat ik ook eens wat kopen via Vinted. Dit is de eerste keer dat ik iets koop Via Vinted dus ik dacht laat ik het eens proberen., een keer proberen kan geen kwaad. Nou, meteen mijn laatste keer
Ik had een trui van NZA gescoord voor een klein prijsje. Verkoper verstuurde het pakket netjes en snel. Drie dagen geleden heb ik het opgehaald bij het DHL-punt. Tot zover ging alles prima.
Bij het openen van het pakket bleek het totaal niet de trui te zijn die ik had besteld. In plaats daarvan kreeg ik een andere trui én een broek opgestuurd, allebei niet in mijn maat of smaak. Vervolgens contact opgenomen met de verkoper en hij geeft ook toe dat er iets fout is gegaan. Prima, kan gebeuren — ik wil retourneer het wel.
Nu blijkt echter dat ik moet zelf opdraaien voor de retourkosten van €3,90. Althans, op deze manier heeft de verkoper mijn melding verwerkt. Daar ben ik het natuurlijk niet mee eens. De verkoper heeft een fout gemaakt, dus moet hij maar de retourkosten betalen. Ik probeer dit al een tijd te regelen met de verkoper, maar hij draait er maar omheen of begrijpt me niet (Verkoper zit in Spanje)
Nu staat dit schijnbaar inderdaad in de voorwaarden van Vinted, dat bij verkeerde leveringen de koper voor de retourkosten moet opdraaien.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt? En is er iets wat ik nog kan doen, behalve het maar accepteren? Tips zijn welkom!
Voor mij draait het hier niet om het bedrag, maar om het principe. Ik vind het raar dat de verkoper een fout maakt, hij zijn spullen straks weer terugkrijgt en geen kosten heeft gemaakt, terwijl ik als koper financieel benadeeld wordt. Wellicht retourneer ik wel "iets" maar niet het juiste. "Oops. per ongeluk het verkeerde opgestuurd".
Voor mij is het in ieder geval de eerste en laatste keer dat ik Vinted gebruik.
Ik had een trui van NZA gescoord voor een klein prijsje. Verkoper verstuurde het pakket netjes en snel. Drie dagen geleden heb ik het opgehaald bij het DHL-punt. Tot zover ging alles prima.
Bij het openen van het pakket bleek het totaal niet de trui te zijn die ik had besteld. In plaats daarvan kreeg ik een andere trui én een broek opgestuurd, allebei niet in mijn maat of smaak. Vervolgens contact opgenomen met de verkoper en hij geeft ook toe dat er iets fout is gegaan. Prima, kan gebeuren — ik wil retourneer het wel.
Nu blijkt echter dat ik moet zelf opdraaien voor de retourkosten van €3,90. Althans, op deze manier heeft de verkoper mijn melding verwerkt. Daar ben ik het natuurlijk niet mee eens. De verkoper heeft een fout gemaakt, dus moet hij maar de retourkosten betalen. Ik probeer dit al een tijd te regelen met de verkoper, maar hij draait er maar omheen of begrijpt me niet (Verkoper zit in Spanje)
Nu staat dit schijnbaar inderdaad in de voorwaarden van Vinted, dat bij verkeerde leveringen de koper voor de retourkosten moet opdraaien.
Hier heb ik een klacht over ingediend bij Vinted, maar Vinted blijft bij hun standpunt: als koper betaal je zelf de retourkosten, ook als de fout bij de verkoper ligt. Ze raden aan om met de verkoper tot een compromis te komen, maar die reageert nietPlease note that if you want to return an item you can do so if you have received a significantly not as described or damaged item and have reported your issue within 2 days after the delivery, as described in our Buyer Protection policy https://www.vinted.nl/help/550 but you will be responsible for the return costs. This is in our Terms & Conditions https://www.vinted.nl/terms-and-conditions 5.5.3.2. You may also try to find a mutual agreement with the seller and request that they split the return shipping cost with you.
If you choose to return the item:
You can ship the item with our integrated return shipping label by choosing “Send with Inpost“ where you will be able to track the shipping on Vinted until the item arrives!
If you only see one shipping option, "I'll organize my own" kindly note that the shipping fees will depend on your personally chosen shipping provider. We hope to offer more flexible return options in the future.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt? En is er iets wat ik nog kan doen, behalve het maar accepteren? Tips zijn welkom!
Voor mij draait het hier niet om het bedrag, maar om het principe. Ik vind het raar dat de verkoper een fout maakt, hij zijn spullen straks weer terugkrijgt en geen kosten heeft gemaakt, terwijl ik als koper financieel benadeeld wordt. Wellicht retourneer ik wel "iets" maar niet het juiste. "Oops. per ongeluk het verkeerde opgestuurd".
Voor mij is het in ieder geval de eerste en laatste keer dat ik Vinted gebruik.