HTML-request met payload opmaken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1Tim
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 09:27
Ik gebruik op mijn werk een web-based platform om laadoplossingen voor elektrische wagens (laadstations en laadpassen) te beheren. Het betreft vaak een aanzienlijk volume dus vaak moet ik dan honderden laadpassen op een bepaalde manier configureren.
De GUI van het pakket is op zich wel intuïtief, maar nadeel is dat er verwacht wordt dat je de configuratie toepast, pasje per pasje.

Recent ben ik dan (met enig succes) beginnen spelen met aangepaste html-adressen om de configuratie in bulk voor mij te doen: https://bepaaldeURL?param1=waarde1&param2=waarde2&...
, waar het vraagteken het begin inluidt van de 'payload' en de parameters gescheiden worden door een ampersand. Zie de 3 bijlagen voor een kleine illustratie.

Ik heb precies wel gemerkt dat ik in die nieuwe html-string wel ALLE parameters moet doorgeven die in de payload vermeld staan. Dat is soms onhandig, want soms wil ik van tientallen laadpasjes maar één parameter echt aanpassen.

Is er een manier om dat dan te 'encoden' in die html? Weglaten van die parameters lijkt niet te lukken. Misschien zoiets als 'default'?

[ Voor 30% gewijzigd door MisteRMeesteR op 09-04-2025 16:41 . Reden: Plaatjes verwijderd, mogelijk dat er gegevens in stonden welke niet openbaar gemaakt mochten worden? ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik zou zeggen: kan je dit niet intern aanvragen als een nieuwe feature bij degene die de software heeft opgezet ipv allerlei rare omwegen volgen? Klinkt als een simpele conditie die je met een POST request kan oplossen. GET is niet bepaald netjes.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 21:18
Meestal heeft zo'n webtool ook de mogelijkheid om in batches passen te activeren.

Zit die optie niet ergens achter een menu-knop?

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Overleg de automatiseer-mogelijkheden met de leverancier. Binnen no time ga je anders geblokkeerd worden wegens misbruik. Via API's of via inderdaad een of ander batch bestand.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)