Als ik nou een athlon MP of standaard met socket a mobo koop is ie dan nog geschikt voor upgrades? en voor hoelang of kan ik dan beter voor de socket 478 van intel gaan en wachten op de northwood en verder is dual proc geschikt voor gaming er vanuit gaande dat je XP hebt....
Ik zeg het maar meteen: Zoals in de FAQ staat lopen dit soort topics meestal uit op heilige oorlogen tussen Intel- en AMD-fans. Dat is net zo onzinnig als wat er elders in de wereld in oorlogen gebeurt, dus laten we de discussie normaal houden
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
De socket A gaat nog wel even mee, volgens de AMD roadmap. Morgan en Palomino cores werken er iig mee, verder ook nog wel geloof ik. Socket 478 zal gewoon een stuk duurder zijn dan socket A, zeker het komende jaar.Op zondag 16 september 2001 14:32 schreef Lienuks het volgende:
Als ik nou een athlon MP of standaard met socket a mobo koop is ie dan nog geschikt voor upgrades? en voor hoelang of kan ik dan beter voor de socket 478 van intel gaan en wachten op de northwood en verder is dual proc geschikt voor gaming er vanuit gaande dat je XP hebt....
Dual proc merk je bij gaming weinig van, de games zijn vrijwel nooit multithreaded. Een processor staat dus uit zijn neus te eten terwijl de andere alles doet. MP is alleen interessant voor servers, grafische toepassingen en brute rekenkracht (
Verwijderd
De Athlon 4 zal ook draaien op een socket A. Dus deze socket heeft zeker nog toekomst.
WinXP zal voor de desktop zeer waarschijnlijk geen dual-proc. ondersteunen. Tenzij je de professionele versie heb die voor bedrijven bestemd is. Dual-proc. maakt voor games weinig uit, omdat games er vrijwel geen gebruik van maken (naar mijn weten)
WinXP zal voor de desktop zeer waarschijnlijk geen dual-proc. ondersteunen. Tenzij je de professionele versie heb die voor bedrijven bestemd is. Dual-proc. maakt voor games weinig uit, omdat games er vrijwel geen gebruik van maken (naar mijn weten)
Hier even mijn mening:
Socket A is zeker nog niet uitgestorven maar een lang leven zal het zeker niet te gaan hebben
Socket 478 van Intel is wat het intel platform betreft zeker de toekomst.
Waar wil je je geld insteken. Wil je nu een rete snel systeem wat je niet meer snel gaat upgraden zou ik voor een AMD platform gaan ( Socket A )
Ik heb me voorgenomen voor het Socket 478 platform te gaan met Rdram. Nu prik ik er nog een 1.7 op, maar later verwacht ik er een hele snelle noorthwood op te prikken. Mobo en mem blijven dan behouden
Wat betreft dual systemen dat is niet echt intressant. Multi-task je veel en speel je weinig spellen en draai je win2k of Winxp Pro kan je het overwegen.
Socket A is zeker nog niet uitgestorven maar een lang leven zal het zeker niet te gaan hebben
Socket 478 van Intel is wat het intel platform betreft zeker de toekomst.
Waar wil je je geld insteken. Wil je nu een rete snel systeem wat je niet meer snel gaat upgraden zou ik voor een AMD platform gaan ( Socket A )
Ik heb me voorgenomen voor het Socket 478 platform te gaan met Rdram. Nu prik ik er nog een 1.7 op, maar later verwacht ik er een hele snelle noorthwood op te prikken. Mobo en mem blijven dan behouden
Wat betreft dual systemen dat is niet echt intressant. Multi-task je veel en speel je weinig spellen en draai je win2k of Winxp Pro kan je het overwegen.
http://www.xbmcfreak.nl/
inderdaadOp zondag 16 september 2001 14:35 schreef MAD25 het volgende:
[..]
De socket A gaat nog wel even mee, volgens de AMD roadmap. Morgan en Palomino cores werken er iig mee, verder ook nog wel geloof ik. Socket 478 zal gewoon een stuk duurder zijn dan socket A, zeker het komende jaar.
Dual proc merk je bij gaming weinig van, de games zijn vrijwel nooit multithreaded. Een processor staat dus uit zijn neus te eten terwijl de andere alles doet. MP is alleen interessant voor servers, grafische toepassingen en brute rekenkracht ()
je zet je een processor op je koetje en andere windows taken.. en je andere op je spelletje
dan kan je gamen zonder schokken
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
WinXP geen SMP ? Win2K ondersteunt het al, en alleen de home-budgetOp zondag 16 september 2001 14:37 schreef AMADEUZ het volgende:
De Athlon 4 zal ook draaien op een socket A. Dus deze socket heeft zeker nog toekomst.
Zie nou niet echt dat SMP door breken in games, verruit de meeste versies die verkocht worden zullen home editions zijn, net als iedereen nu win 9x heeft. de Pro is gewoon te uitgebreid en vooral te duur voor de gemiddelde consument.
En voor die paar mensen met geld teveel gaan game producenten denk ik niet echt SMP ondersteuning inbouwen (tuurlijk altijd paar uitzonderingen)
En voor die paar mensen met geld teveel gaan game producenten denk ik niet echt SMP ondersteuning inbouwen (tuurlijk altijd paar uitzonderingen)
De chipsets weet ik niet, want volgens mij gaat AMD na de Palomino een fsb van 166 maken ipv 133. De Sis735 (ofzoiets) was hier geloof ik wel klaar voor
Verwijderd
AMD ownt!Op zondag 16 september 2001 14:34 schreef Exirion het volgende:
Ik zeg het maar meteen: Zoals in de FAQ staat lopen dit soort topics meestal uit op heilige oorlogen tussen Intel- en AMD-fans. Dat is net zo onzinnig als wat er elders in de wereld in oorlogen gebeurt, dus laten we de discussie normaal houden
Ja ok, maar dat heeft verder niks met de socket te maken.Op zondag 16 september 2001 19:34 schreef ubermaestro het volgende:
De chipsets weet ik niet, want volgens mij gaat AMD na de Palomino een fsb van 166 maken ipv 133. De Sis735 (ofzoiets) was hier geloof ik wel klaar voor
Verwijderd
Gaat nog wel even mee ja, kan inderdaad een Amd Palamino en Morgan in, dus als je wilt upgraden.
Socket A nog mee tot iig de Barton core en die komt pas in de tweede helft van 2002. De kloksnelheid van de FSB en het geheugen kan wel een probleem omdat die in de loop van volgend jaar omhoog gaat naar 333MHz.
Historisch gezien heeft het Intel platform weinig upgrade mogelijkheden (PPGA -> FC-PGA -> FC-PGA2 in 3 jaar, Socket 423 -> Socket 478 binnen 1 jaar).
Historisch gezien heeft het Intel platform weinig upgrade mogelijkheden (PPGA -> FC-PGA -> FC-PGA2 in 3 jaar, Socket 423 -> Socket 478 binnen 1 jaar).
Verwijderd
Volgens mij heeft geen enkele upgrade of aankoop goede toekomstmogelijkheden: zeker niet wat betreft moederborden. Er komt ALTIJD wel iets nieuws uit wat niet goed backwards compatible is. En het is sowieso altijd sneller als je compleet nieuw 'upgrade'.
Ik koop ongeveer elke anderhalf/twee jaar een nieuw mobo plus processor. Ik heb nog NOOIT meegemaakt, dat ik een moederbord kon gebruiken voor een op dat moment nieuwe processor. Ja, okay, soms kan je tussendoor wel een klein stapje omhoog (van Cel 333 naar Cel 500 of zo), maar echt interessante stappen (van Cel 500 naar P4) kun je (natuurlijk) wel schudden.
Dus: koop gewoon iets dat nu goed en snel werkt. Zo duur zijn die mobo's nou ook weer niet.
P.S. Wacht nog even op de nieuwe mobo's (ja, daar gaan we al weer
) met de Via KT266A chipset: die zijn toch een stuk sneller dan de huidige Athlon planken.
Ik koop ongeveer elke anderhalf/twee jaar een nieuw mobo plus processor. Ik heb nog NOOIT meegemaakt, dat ik een moederbord kon gebruiken voor een op dat moment nieuwe processor. Ja, okay, soms kan je tussendoor wel een klein stapje omhoog (van Cel 333 naar Cel 500 of zo), maar echt interessante stappen (van Cel 500 naar P4) kun je (natuurlijk) wel schudden.
Dus: koop gewoon iets dat nu goed en snel werkt. Zo duur zijn die mobo's nou ook weer niet.
P.S. Wacht nog even op de nieuwe mobo's (ja, daar gaan we al weer
Aangezien de Socket A moederborden nog steeds gemaakt worden, met steeds nieuwere en snellere functies zou ik niet zeggen dat Socket A uitgestorven is.
Over intel kan ik niks zeggen aangezien ik me niet op dit terein begeef
Over intel kan ik niks zeggen aangezien ik me niet op dit terein begeef
Signature
*zucht*Op zondag 16 september 2001 19:37 schreef PC-ICE het volgende:
AMD ownt!
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Pagina: 1