Artikel niet opgehaald

Pagina: 1
Acties:
  • 5.359 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 04-08 18:42
............

[ Voor 98% gewijzigd door Highlander1962 op 08-04-2025 19:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Je kunt ze een paar tijden aangeven wanneer jij toch thuis bent dat, ze die tijd langs kunnen komen. En dan terug wijzen op de vorige keer dat je hebt lopen wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:18
Kunnen ze geen verzendlabel naar je sturen? Dan kan jij het langsbrengen bij pakketpunt, zij regelen rest.

Of is het een formaat wasmachine oid?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:45
Dat is een risico van online kopen. De winkels gaan geen compensatie geven als je iets retour wilt sturen voor het ongemak, of dat nou is dat je thuis moet wachten of dat je in de auto moet stappen om het pakketje naar een pakketpunt te brengen of het gebruikte plakband.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:47
Kun je niet zorgen dat ze het op je werk ophalen?

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zelfverrijking door "compensatie" te gaan claimen, tja. Dat gaat elke vervolgactie compliceren. Vergeet dat nu maar en probeer het nog eens zonder dat.

Jij bent degene die een dure computer kocht zonder goed vooronderzoek.

[ Voor 19% gewijzigd door gambieter op 08-04-2025 10:45 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:57

sjirafje

No inspirational quotes here

Heb je het geld voor de computer al wel terug of verrekend met de vervanger?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Highlander1962
*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de persoon.

[ Voor 87% gewijzigd door Yorinn op 08-04-2025 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
........

[ Voor 99% gewijzigd door Highlander1962 op 08-04-2025 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-10 15:01
Stuur ze een mail, bel ze daarna op, geef ze nog 1 kans, laat ze precies aangeven wanneer, zorg dat je dit schriftelijk bevestigd.

En laat je niet afschepen met "we gaan het uitzoeken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-10 11:18
Begrijp ik het goed dat je nu 2 systemen hebt staan voor totaal iets meer dan 3000 euro? Je hebt niet beide systemen betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:31
Absurd dat ze je de hele dag laten wachten, dat verdiend absoluut een compensatie wat mij betreft. Maar ik vermoed dat dat gezeik oplevert, dus de eerdere tip van simpel een exacte datum/tijd doorgeven of verzoeken om een verzendlabel lijkt mij de weg om te volgen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Highlander1962
.......

[ Voor 98% gewijzigd door Highlander1962 op 08-04-2025 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:57

sjirafje

No inspirational quotes here

Compensatie kun je m.i. vergeten. Je kunt natuurlijk wel een ultimatum stellen (bv 14 dagen) waarbinnen de computer alsnog wordt opgehaald. Geef eventueel ook aan dat je ook bereid bent de computer op kosten en risico van de verkoper wil terugsturen.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
..........

[ Voor 102% gewijzigd door Highlander1962 op 08-04-2025 19:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:33
Highlander1962 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:03:

De juridische afdeling op mijn werk is het in dit geval met mij eens.
Dan stel ik voor dat je de kennis van je juridische afdeling gebruikt om deze casus verder op te pakken.

Mijn inziens is het simpel: de verkopen kan het laten ophalen en jij geeft je beschikbaarheid aan. Of zij printen een retourlabel uit en die plak je op de doos. Compensatie en dergelijk is helemaal niet relevant en raakt kant noch wal. Dit hoort bij online kopen, het is niet eenrichtingsverkeer waar de consument alles kan wensen en eisen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Snap niet dat je er zoveel moeite voor doet.

Winkelier kan 5 opties geven van 30min waarop ze het apparaat zouden kunnen ophalen. Dan kun je kiezen wat beste uitkomt.

Als je niets hebt gehoord na 3 maanden mailtje sturen dat ze geen initiatief hebben genomen het op te halen, dat bij jou in de weg staat en dat je het voor recycling gaat aanbieden als je binnen 7 dagen niets hebt gehoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Highlander1962
..........

[ Voor 98% gewijzigd door Highlander1962 op 08-04-2025 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Highlander1962 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:16:
[...]

Heb ik echt meerdere keren gedaan. Krijg als antwoord dat ze daar geen invloed op hebben, want de externe vervoerder bepaalt hoe laat ze komen.
Heb gevraagd of ze dan een andere vervoerder willen nemen en daar werd negatief op gereageerd.
Na contact met de vervoerder kreeg ik min of meer de reactie of ik wel fris in mijn hoofd was om maar eventjes voor hun te bepalen hoe laat ze kunnen/mogen komen.
Nog nooit zo onbeschoft door een vervoerder behandeld.

Ik doe nu geen enkele moeite meer. Indien nodig gaat hij over vijf jaar ongebruikt nieuw in de doos in de klikobak.
Op mijn werk vragen ze waar ik het geduld vandaan haal.
Ik zou ze dan gewoon een mailtje sturen dat je er niet voor thuis blijft en mocht je thuis zijn ze geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
........

[ Voor 96% gewijzigd door Highlander1962 op 08-04-2025 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:14
en weer over naar de orde van de dag. Als ze het echt graag terug willen dan weten ze je te vinden.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leaplasher
  • Registratie: Maart 2025
  • Niet online
Als het al een paar maanden volledig stil is, zou ik geen slapende honden wakker maken. Blijkbaar missen ze dit dan ook niet in de boekhouding (daar gaat dan ook echt wat mis).

Er zijn trouwens winkels die het omgekeerde beleid hierop hanteren.
Als je iets laat repareren bij hen en je komt het daarna binnen termijn-x niet ophalen, wordt het eigendom van de winkel en mogen ze het verkopen om gemaakte kosten te compenseren.
Wellicht heb je juridisch ook nog hetzelfde recht op dat vlak? Zodat je em uiteindelijk kan verkopen (of doneren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Het is een paar maanden al volledig stil? Ondanks al je emails?

Prima, gewoon laten staan en wachten totdat zij actie ondernemen. Geen enkele tijd, aandacht of moeite meer in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:21
December 2024 en het is nu april 2025? Maar hebben ze de vervangende PC al wel geleverd?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
.........

[ Voor 98% gewijzigd door Highlander1962 op 08-04-2025 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
.........

[ Voor 98% gewijzigd door Highlander1962 op 08-04-2025 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:29

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Highlander1962 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:45:
[...]

Verkopen zal ik niet doen, want dat is echt tegen mijn principe, maar eerder schenken aan een kerk of wat dan ook. Wel zwaar over de top voor een kerk. :*) :*)
Voor de nieuwsbrief en Wordpress-site van de kerk is het wat overkill. Schenk hem dan aan Spirare of een soortgelijke instelling - die staan te springen om dit soort machines en de jongeren daar doen er ook echt wat mee (CAD/CAM, 3D-animatie en ook af en toe games).

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:30

bonzz.netninja

Niente baffi

Je mag hem niet schenken want het is niet jouw eigendom.

Dat hij al die tijd logeert in jouw gang doet daar niks aan af.

[ Voor 11% gewijzigd door bonzz.netninja op 08-04-2025 18:17 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:21
Highlander1962 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:41:
[...]

Ja, paar dagen later keurig geleverd en uiteraard het verschil bijbetaald.

Heb nu dus op zolder een hele fijne computer (nieuw in de doos) staan waar menigeen erg blij mee zou zijn.

Het voelt niet goed, maar heb wel mijn grenzen.
Ik zou schriftelijk vermelden (met CC aan jezelf) dat je hem nog tot 31-12-2025 bewaart en dat hij dan weggaat. En dan verder kijken. Ze hebben dan nog acht maanden om hem op te halen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

Jumpman schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:54:
[...]

Ik zou schriftelijk vermelden (met CC aan jezelf) dat je hem nog tot 31-12-2025 bewaart en dat hij dan weggaat. En dan verder kijken. Ze hebben dan nog acht maanden om hem op te halen.
Om dan in Januari 2026 een factuur te krijgen voor die computer die je nog altijd niet hebt terugbezorgd. Nee dus. Het is letterlijk niet je eigendom, je kan en mag er niets mee doen, behalve laten staan als de verkoper geen oplossing biedt om retour te zenden. Bij particuliere verkoop blijft de factuur 2 jaar lang opeisbaar. Na 2 jaar kan je dus wel stellen dat het jouw eigendom is geworden daar de verkoper niet langer een factuur kan of mag sturen voor de goederen. Maar dat beteknd dus dat de computer tot minstens eind 2026 op zolder zal moeten blijven staan.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je krijgt vanzelf de rekening voor de PC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:00
Let trouwens op dat alleen de opeisbaarheid van de vordering vervalt. Heb jij bv een garantiegeval met de andere PC, dan kan de leverancier deze schade verrekenen met de niet meer opeisbare vordering uit de verkoop van die 1e pc. Beetje theoretisch, maar kan een dingetje zijn.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:15
Vraag gewoon een verzendlabel op bij de verkopende partij, verstuur dat pakket terug en done.

Allemaal heel vervelend, maar ze werken met PostNL / DHL, die werken niet met tijdvakken. Je kunt niet verwachten dat ze een andere 'vrij dure' vervoerder gaan regelen.

Dan ben je er vanaf, en hoef je je er niet meer druk om te maken en kun je ook niet achteraf meer een factuur krijgen of wat dan ook (het is immers niet jouw eigendom, ook niet volgend jaar).

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Opslagruimte is ook niet gratis hé.

Gewoon even doorgeven dat je vanaf 30/4 een huurprijs van 100 euro per maand gaat aanrekenen voor de 0,5 m2 ruimte :+
Onverzekerd natuurlijk, als ze dat willen moeten ze even reageren en dan komt er x euro bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-09 21:45
Pff wat een gedoe maar in alle eerlijkheid kan je niet verwachten dat als ze een standaard vervoerder gebruiken die maar langs komt als het jou uit komt.

Hoe zie je dat voor je als iedereen dat gaat eisen? Een plannings kalender waar Jan en alleman aan moet geven wanneer Postnl oid langs kan komen?

Vraag gewoon retour label en laat die tent bevestigen dat retour hun risico is dus als er dan wat mis gaat ze niet bij jiu kunnen komen claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
..

[ Voor 97% gewijzigd door Highlander1962 op 08-04-2025 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
.......

[ Voor 96% gewijzigd door Highlander1962 op 08-04-2025 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-09 08:42
waarom zend je em niet gewoon retour als ik et vragen mag?
Je hebt het bestel nummer en ik neem aan dat de bestelling ook op hun site staat met een "retour" knopje ergens.

Het lijkt mij niet zoveel moeite om ff dat ding bij een postNL punt te brengen en em retour te zenden.
Ben je van de ellende af.

[ Voor 4% gewijzigd door Joeri.Bijlsma op 08-04-2025 13:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Joeri.Bijlsma schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:43:
Je hebt het bestel nummer en ik neem aan dat de bestelling ook op hun site staat met een "retour" knopje ergens.

Het lijkt mij niet zoveel moeite om ff dat ding bij een postNL punt te brengen en em retour te zenden.
Absoluut nooit doen, want dan gaan ze ineens TS aansprakelijk stellen voor de enorme schade die het niet correct verzenden van een PC oplevert. Helemaal als deze al is gebruikt en dus niet meer perfect is opgevuld met schuimzakjes e.d.

Het voordeel van de verkoper het laten regelen is dat zij dan zeggen 'wij komen hem halen', en als ze daar een koerier voor inschakelen in plaats van dat ze het zelf doen is dat hun risico. Als je 'm zelf gaat versturen zeg jij 'ik kom hem brengen' en is het jouw risico.

@ts het enige dat je kunt doen is ze nog een keer een expliciete deadline geven; 3 weken om 'm op te halen, anders is hij van jou. Als je dat netjes in een brief zet heb je daarna juridisch gezien gewoon het recht om 'm te verkopen of weg te geven, maar je moet ze wel een reële termijn geven om te zorgen dat hij wordt opgehaald.
Helaas gaat dat pas tellen vanaf het moment dat je dat expliciet aangeeft, dus je mag niet alvast vanaf december tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:24

sapphire

Die-hard pruts0r

Joeri.Bijlsma schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:43:

Omdat je dan als verzender verantwoordelijk bent. Zegt de winkel doodleuk "nee niks gehad' dan heeft TS pech en kan nog even €3000 lappen want het was zijn verantwoordelijkheid.

Als de winkel een label stuurt en zegt 'hier heb je een label van ons, plak die er op en stuur het maar terug' dan zijn zij de verzendende partij en is het hun verantwoordelijkheid.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01-10 10:22
Highlander1962 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:38:
[...]

Yep, volledig stil na mijn laatste verzoek hem op te komen halen.

Vandaar dat ik er nu dan ook maar klaar mee ben.
Ik kan na het lezen van je topicstart wel een gokje wagen waar het aan ligt, want je communicatie is gruwelijk lastig te volgen.

Samenvattend:
-Je hebt een PC gekocht, die toch niet beviel.
-Je hebt een vervanging voorgesteld aan de winkel, en daarvoor bijbetaald. Die zou bezorgd worden, en de ander opgehaald.
-De vervanging is geleverd, het origineel niet opgehaald.

Je hebt nu een extra PC (de eerste levering) die niet betaald is maar wel nog bij jou staat, en de winkel doet geen moeite om hem op te halen ondanks je vele pogingen.

Lekker zo laten? Jij bent er financieel niet op achteruitgegaan. Bewaar de communicatie zodat je kan bewijzen dat je ze voldoende de kans hebt gegeven het ding op te halen mocht er een incassobrief op je deurmat verschijnen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:36

Daniel36

vernieuwde formule

XelaRetak schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:57:
[...]

Ik kan na het lezen van je topicstart wel een gokje wagen waar het aan ligt, want je communicatie is gruwelijk lastig te volgen.

Samenvattend:
-Je hebt een PC gekocht, die toch niet beviel.
-Je hebt een vervanging voorgesteld aan de winkel, en daarvoor bijbetaald. Die zou bezorgd worden, en de ander opgehaald.
-De vervanging is geleverd, het origineel niet opgehaald.

Je hebt nu een extra PC (de eerste levering) die niet betaald is maar wel nog bij jou staat, en de winkel doet geen moeite om hem op te halen ondanks je vele pogingen.

Lekker zo laten? Jij bent er financieel niet op achteruitgegaan. Bewaar de communicatie zodat je kan bewijzen dat je ze voldoende de kans hebt gegeven het ding op te halen mocht er een incassobrief op je deurmat verschijnen.
Ik vind gruwelijk lastig te lezen erg meevallen, maar ok.
;)
Meer OT: maar wat moet TS met die pc? Als hij hem gebruikt is ie niet meer nieuw en als hij dan terug moet mag hij betalen neem ik aan.
Het zelfde met verkopen c.q. weggeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 20:07
Ik ben toch benieuwd welk bedrijf dit dan is die zo laks is. (mo-tags), en welke voorwaarden ze op de website hanteren want zo te lezen heb je hun kansen genoeg gegeven. Wellicht kan @fopjurist hier in wat betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qazwsx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-09 22:41
Heb je mailtjes van je verzoek om hem te komen ophalen of alleen gebeld? Iets zwart op wit is wel belangrijk om te voorkomen dat ze opeens nog een rekening gaan sturen voor het tweede apparaat.

Als je emails als bewijs van dat je je best hebt gedaan en je krijgt geen reactie meer van hen dan zou ik het laten totdat zij actie ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je mag een redelijke termijn stellen om hem op te halen, maar zo te lezen is die al verstreken. Ik zou aangeven dat je kosten maakt voor opslag en deze doorberekent aan de eigenaar. Als je daar redelijk in bent dan moeten ze die gewoon betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
.......

[ Voor 98% gewijzigd door Highlander1962 op 08-04-2025 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
Het is allemaal wel heel erg doemdenkerij (retour sturen is niet zo ingewikkeld). Je hebt het al een aantal keer gehad over hoeveel vakantiedagen dit je wel niet heeft gekost. Maar hoeveel uur heb je al in dit topic zitten?

Had je ook kunnen gebruiken om een oplossing te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de persoon.

[ Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 08-04-2025 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Bijzonder dat de moderators denigrerende posts gewoon laten staan.

Wat mij betreft mag het gehele topic verwijderd worden.

Heb het alvast overzichtelijk gemaakt.

[ Voor 14% gewijzigd door Highlander1962 op 08-04-2025 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Highlander1962 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 19:19:
Bijzonder dat de moderators denigrerende posts gewoon laten staan.

Wat mij betreft mag het gehele topic verwijderd worden.

Heb het alvast overzichtelijk gemaakt.
Bijzonder dat je al je posts leeghaalt in plaats van een TR indient over de posts waarvan je vind dat ze denigrerend zijn, daar kunnen we meer mee.

Gezien hier verder geen discussie meer uit voort kan komen, doe ik dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.